Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare sett Gone Girl og Nymphomaniac.

Ikke hadde jeg hørt om mange av de filmene heller. Har ikke fulgt så mye med i år ser jeg.

Et par stykker jeg kunne tenke meg å se:

Under the Skin

Boyhood

Palo Alto (eller hva den het)

Listen Up Phillip

men Lucy på 25. plass? Fikk ikke den universiell slakt?

Skjønner heller ikke greia med The Grand Budapest Hotell. Ser latterlig kjip ut, men det er kanskje meningen?

Lenke til kommentar

The Grand Budapest Hotel ble jeg skuffet over.

Inherent Vice, kommer ikke den i Januar? Gleder meg.

Under the Skin er nok min favoritt på listen.

Nymphomaniac har jeg ikke sett enda, synd og skam.

Why Don't You Play in Hell? hadde jeg ikke hørt om før, men fikk veldig lyst til å se.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

1. Boyhood

2. Her

3. Nightcrawler

4. Starred Up

5. The Grand Budapest Hotel

6. Nebraska

Det er min personlige topp 6 av hva jeg har sett i år. Personlig likte jeg The Grand Budapest Hotel stort. Er enda usikker på hvem som er best av Boyhood og Her, men jeg tror Boyhood blir min favoritt til slutt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Neste Bond heter Spectre, og ja Christoph Waltz er så og si Blofeld selv om han heter Oberhauser i filmen.

Daniel Craig, Ralph Fiennes, Noami Harris, Rory Kinnear og Ben Whishaw returnerer naturligvis.

Nye casten:

Endret av Maury
Lenke til kommentar

John Logan har jo vært tilknytta som manusforfatter siden før Skyfall var ferdigprodusert på den. Mendes har vel vært klar for å regissere Spectre helt siden Skyfall kom ut uansett og.

Ser ikke noe grunn til å være bekymret om tid til denne. Er ikke så mye VFX-arbeid som går inn i en Bond-film heller. Hadde det vært mer slik hadde jeg vært mer urolig. Å tro meg, Bond-filmene er ikke forhastet arbeid. De kan kanskje ikke enda opp så bra, men ikke forhastet arbeid. MGM og Sony har altfor mye penger på bordet til å kunne slippe filmen før den virkelig er ferdig.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det var noe rettighetskluss som gjorde at de ikke kunne bruke SPECTRE i disse nye filmene (derfor Quantum i stedet).

Blir uansett spennende, håper Mendes har fått nok tid til å forberede seg.

Danjaq (produsenten av bond) og sammen med MGM fikk kjøpt rettighetene i 2013 av McClory som satt på rettigheter til Spectre. Så nå er det fritt fram for bruk Spectre i Bond filmer for all evighet.

Det tok kun 50 år få en avgjørelse i saken, så de som ikke tror at det går framover verden, vet ikke hva de prater om :tease:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke noe grunn til å være bekymret om tid til denne. Er ikke så mye VFX-arbeid som går inn i en Bond-film heller. Hadde det vært mer slik hadde jeg vært mer urolig. Å tro meg, Bond-filmene er ikke forhastet arbeid. De kan kanskje ikke enda opp så bra, men ikke forhastet arbeid. MGM og Sony har altfor mye penger på bordet til å kunne slippe filmen før den virkelig er ferdig.

Er ikke egentlig bekymret, det vil jo gå tre år mellom Skyfall og Spectre. Jeg mener å ha hørt at Mendes var fornøyd med å få såpass god tid som han gjorde med Skyfall, og at å bare skulle bruke to år på neste da ville være lite. Heldigvis er jo ikke det tilfellet nå, så det burde gå bra.

Får håpe de er ferdig med "origin"-greia de har hatt gående i de siste filmene nå da, satser på at det blir Bond på sitt beste nå.

Lenke til kommentar

Craig er sikra for filmen etter Spectre og, så litt tidlig å snakke om det.

Kanskje neste Bond etter Craig er en svart mann, men det kommer nok til å være et mellomrom på minst 4 år mellom hver nye Bond-skuespiller som det har vært de siste 20 årene nærmest.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke sett så mange filmer fra 2014, men har et lass av filmer jeg skal se etterhvert. Ser vel fre til noe sånt som 50-60 filmer fra 2014, men jeg kommer nok dit etterhvert. Men som med alt annet tar ting tid.

1. Yellow (9,5/10)

2. X-Men: Days of Future Past (9/10)

3. Stage Fright (8/10)

4. 22 Jump Street (7/10)

5. Neighbors (7/10)

6. Non-Stop (7/10)

7. The Quiet Ones (7/10)

8. Deliver Us from Evil (6/10)

9. Godzilla (5/10)

10. Maleficent (3/10)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...