Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående gode Jackie Chan-filmer, så ser jeg at Police Story, Armour of God og en del andre kjente titler er nevnt, men den beste Jackie Filmen som ingen ser er Meals on Wheels, spilt inn i Barcelona og med datidens Miss Spain i en av hovedrollene. Ellers er Dragons Forever utrolig morsom og har noen av de voldsomste kampsekvensene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jackie Chan er en Gud. Enkelt og greit. Drunken Master, The Legend of Drunken Master, Snake in the Eagle's Shadow, The Young Master, Wheels on Meals, Armour of God I & II, Project A I & II, Rumble in the Bronx, Dragons Forever, Police Story-filmene, Mannen har et lass av filmer som hører hjemme i ethvert hjem. Gull!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom opp på nytt igjen. Bare å google PopcornTime og ta første linken. Bruker det ofte jeg. Går raskt, og har god kvalitet. De aller fleste filmer og serier der har tekst lagt til.

 

Og ifølge norsk lov er det vel fortsatt lov for oss brukere å se på "uoffisielle" strømmetjenester. Om man leser artikler som dette i alle fall: http://www.dagbladet.no/2013/10/22/kultur/analog_digital/tv_og_medier/strommetjenester/betal-tv/29849965/

 

Det beste er jo kino eller blu-ray, men om jeg og dama setter oss ned og vil se en nyere film så er det først opp med PopcornTime for å se om det er noe kult tilgjengelig.

Mener at uTorrent kunne streame filmer mens du laster ned, blir jo i prinsippet samme løsningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Andrew Scott blir skurk i neste Bond-film. Det trenger ikke å bety at Christoph Waltz ikke skal spille Blofeld, men det kan jo tyde på at han i såfall ikke vil være hovedskurken.

 

Jeg er spent på hva som vil skje med Bond-filmene fremover. Selv om jeg tviler på at de vil slutte å lage dem med det første, så håper jeg litt at Daniel Craig-epoken vil få en slutt, før de rebooter med neste skuespiller. Kunne vært artig å sett "slutten" på James Bond, og siden filmene hans til nå har holdt høy kvalitet, i tillegg til å ikke være helt frittstående, så passer det bra å prøve noe slikt nå.

Lenke til kommentar

Vi ser Lethal Weapon-filmene om igjen. De tre første har jeg ikke sett siden jeg var liten og husker nesten ingenting. Vi så eneren i går og den eneste scenen jeg husket var den noe pinlige macho-scenen der Joshua viser hvor tøff han er ved å holde armen over en lighteflamme, akkurat som det er noen indikasjon på at man er en god leiesoldat. Jaja.

 

Etter å ha sett en god del filmer fra 80-tallet om igjen må jeg si at jeg ser en trend med en slags edgyness i forhold til vold og sex og en pessimistisk/dystopisk holdning til samfunnet og mennesker generelt, som langt på vei er fraværende i mainstream-filmer i dag. Jeg vet ikke om dette faktisk var en reell trend i filmbransjen på 80-tallet eller om det har mest å gjøre med hvilke filmer vi har valgt å se.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...