Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Nettopp sett Skyfall og minnes hvor spent jeg var når jeg hørte at Javier Bardem skulle spille skurken. Han var forsåvidt et frisk pust som skurk etter flere Bond-filmer med lackluster main villiain, men levde desverre ikke opp til forventingene.

 

Neste Bond-film har lovet et old fashion sidekick (ala Oddjob, Jaws, TeeHee) i form av Bautista og selveste

Christopher Waltz som hoveskruk. Ryktene sier at han tar på seg Bond-legenden Ernst Stavro Blodfeld!
Og mine forventinger er på ny skrudd opp til lvl 12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skyfall og Casion Royale er gode nok dem. Quantum of Solace som var svak, veldig rotete også for å være en Bond-film om jeg husker rett. Synes ikke Bardem var så utrolig god som skurk i Skyfall, men brukbar nok.

 

Gleder meg til å se hvordan Bautista og Waltz gjør det i Bond 24. Så lenge John Logan og Mendes står på manus og regi framfor Marc Forster på regi & Co så tror jeg det kommer til å funke.

EDIT: Léa Seydoux som Bond-pike ser jeg også fram til.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Nettopp sett Skyfall og minnes hvor spent jeg var når jeg hørte at Javier Bardem skulle spille skurken. Han var forsåvidt et frisk pust som skurk etter flere Bond-filmer med lackluster main villiain, men levde desverre ikke opp til forventingene.

 

Neste Bond-film har lovet et old fashion sidekick (ala Oddjob, Jaws, TeeHee) i form av Bautista og selveste

Christopher Waltz som hoveskruk. Ryktene sier at han tar på seg Bond-legenden Ernst Stavro Blodfeld!

Og mine forventinger er på ny skrudd opp til lvl 12

Blofeld kan ikke taes seriøst lenger pga Austin Powers filmene , fjortissene bare "ha ha , it's Dr Evil , Bond is fighting Dr Evil !"

 

:roll:

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

 

Nettopp sett Skyfall og minnes hvor spent jeg var når jeg hørte at Javier Bardem skulle spille skurken. Han var forsåvidt et frisk pust som skurk etter flere Bond-filmer med lackluster main villiain, men levde desverre ikke opp til forventingene.

 

Neste Bond-film har lovet et old fashion sidekick (ala Oddjob, Jaws, TeeHee) i form av Bautista og selveste

Christopher Waltz som hoveskruk. Ryktene sier at han tar på seg Bond-legenden Ernst Stavro Blodfeld!

Og mine forventinger er på ny skrudd opp til lvl 12

Blofeld kan ikke taes seriøst lenger pga Austin Powers filmene , fjortissene bare "ha ha , it's Dr Evil , Bond is fighting Dr Evil !"

 

:roll:

 

 

Tror ikke så mange fjortiser vet hva Austin Powers er. Det er gamle filmer nå.

Lenke til kommentar

 

 

Nettopp sett Skyfall og minnes hvor spent jeg var når jeg hørte at Javier Bardem skulle spille skurken. Han var forsåvidt et frisk pust som skurk etter flere Bond-filmer med lackluster main villiain, men levde desverre ikke opp til forventingene.

 

Neste Bond-film har lovet et old fashion sidekick (ala Oddjob, Jaws, TeeHee) i form av Bautista og selveste

Christopher Waltz som hoveskruk. Ryktene sier at han tar på seg Bond-legenden Ernst Stavro Blodfeld!

Og mine forventinger er på ny skrudd opp til lvl 12

Blofeld kan ikke taes seriøst lenger pga Austin Powers filmene , fjortissene bare "ha ha , it's Dr Evil , Bond is fighting Dr Evil !"

 

:roll:

 

 

Tror ikke så mange fjortiser vet hva Austin Powers er. Det er gamle filmer nå.

 

Lenge siden jeg kniste meg ihjæl av prompehumoren i Austin Powers, og litt off topic så overlevde overlevde Rhys Ifans (klovnen fra Notting Hill) som foholdsvis seriøs doktor/bad guy/øgle selv om jeg var sikker på at han kom til å bare tulle rundt, så alt er mulig. Synes faktisk han løfta filmen litt.. :ph34r:

Gleder meg til å se Waltz som kald, beregnende bad guy!

 

Det ryktes forøvrig at hybrid-dinoen i Jurassic World ble kalt en D-Rex. Krysning av T-Rex og ett eller annet skummelt på bokstaven D? Dryptosaurus? Daspletosaurus? Eller kanskje en Dilophosaurus sånn at den spytter på folk i tillegg??

Vi blir også lovet både T-rexer og tamme raptorer..

Endret av Ham 550
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da skal norges eneste M. Night Shyamalan fan kose seg med The Last Airbender. Har ikke store forventninger. Lady in The Water blir bedre for hver gang jeg ser den. Unbreakable er en fin outsider til alle de overdrevene superheltfilmene. Den sjette Sansen sier seg selv.

 

Edit: Luftens siste mester er jo en barnefilm. IMDB sin 4.3 blir litt dum da. Folk må jo skjønne hva de går til.

Hadde jeg vært 11 år gammel, hadde denne filmen fått 8/10. Visuelt sett blir det ikke bedre.

post-296524-0-58692900-1417353928_thumb.jpg

Endret av ClarkGable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, da har jeg fullført IMDb's Top 250! :w00t:

 

 

Vet at den gleden ikke varer evig, eller for den del: lenge.. Men, enn så lenge har jeg oppnådd en liten milepæl! :)

 

 

Mange gode overraskelser der (og mange som ikke hører hjemme, etter min mening), men en variert og allsidig liste, på godt og vondt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Egentlig ikke så veldig mange filmer der, som sagt. Er et par Charlie Chaplin filmer der jeg ikke har sett. Storbyhavnen har jeg ikke sett. Så er det vel et par indiske filmer der som ikke har fristet så mye. Rebecca (1940) For.Eks. Var den noe særlig?

Stalker begynte jeg på, men syntes den var helt forferdelig. Er ikke ofte jeg avslutter en film. Kan jo hende den skiftet tempo utover.

Men da er det prat på ca. 20 av de 250 jeg ikke har noe forhold til.

Endret av ClarkGable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Finnes det en liste noen plass man kan krysse av hvilke filmer man har sett, slik som twofifty.org var tidligere? Etter den ble nedlagt har jeg igrunn sluttet å holde tritt med listen, men det er jo greit å vite hvilke filmer man eventuelt har å se frem til.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Takk skal du ha, fikk bekreftet at jeg har sett mesteparten av hva jeg er interessert i å se, har sett ca 220-230 av filmene. Som nevvnt tidligere, mye rart indisk, og klok av skade etter å ha kjedet meg gjennom filmer av Frederica Fellini og Ingmar Bergman, gidder jeg ikke lenger se filmer bare fordi de ligger på top250 listen lenger. Grunnen til at de ligger så høyt, tror jeg kommer av at de bare blir sett av folk som er spesielt interessert i slike filmer, og er derfor også mer trolig til å gi dem høye karakterer. De som vanligvis ville gitt lave karakterer, ser dem ikke, og derfor blir karakterutdelingen kunstig høy. (Tror jeg.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...