Bytex Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Jeg fortsetter ninjakicket med mer ninjafilemer: Shinobi No Mono 4: Siege - Tilbake på nivået til de to første filmene. Dette er den første av de 8 filmene som ikke er basert på Tomoyoshi Murayamas noveller, uten at det byr på noen store problemer. Raizo Ichikawa fortsetter som hovedrolleinnhaver, men spiller en annen karakter. Tomisaburo Wakayama, som var fraværende i Resurrection, er også tilbake, men han også som en annen karakter og begge to er djevelsk bra. Ninjaene er mer over the top enn de tre forrige, action sekvensene er drøyt kule og plottet er mer enn solid. Om jeg skal sette fingeren på noe er det at bildet til tider er litt for mørkt, men det plager meg ikke særlig. Knallfilm! Enter the Ninja - Franco Nero, Susan George og ikke minst Sho Kosugi(!) i en cheesy, 80-talls ninjafilm. Denne er selvfølgelig dritkul. Ikke bra, bare kul og cheesy. Sho Kosugi er overdrevent tøff! Revenge of the Ninja - Enda mer over the top enn Enter, og jævlig mye mer Sho Kosugi. Jeg synes det er i overkant lite blod i denne filmen, men mer Sho Kosugi, et bedre plott, bedre kampkoreografi og et spinnvilt klimaks gjør opp for mangelen på blod. Bra blodsprut mot slutten, da. Ser du begynner å komme på 80-tallet nå. Styr langt unna alt som har Godfrey Ho som producer. Det du tror skal være "fete 80 talls ninjafilmer" er bare RÆV. Det Ho gjorde var å splice random koreanske drama/action filmer med sine egne filma ninja-sekvenser. Ofte er de to plottene så løst knyttet sammen at det ikke gir noe som helst mening, og du sitter i 30 minutter og kjeder vettet av deg og ser på to 80-talls koreanere krangle med samme voiceactor. Han var også notoriøs for å stjele musikk fra tidsriktige artister og bruke som bakgrunnsmusikk uten lov. Skipp rett til American Ninja-serien isåfall. Endret 26. november 2014 av Bytex Lenke til kommentar
""" Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Neida, har ikke kommet til 80-tallet. Bestemte meg for et lass av filmer jeg ville se, hvorav 4 tilfeldigvis var fra 80-tallet. De siste 9 er fra 60-tallet. Noe jeg har sett før, og noe nytt. Har ikke sett alle American Ninja-filmene, men de to første er dødskule. Kjørte på med Ninja III: The Domination i dag, som er den første av de tre i ninjatrilogien jeg ikke hadde sett før. Spinnvill film. I løpet av de første ti minuttene har den slemme ninjaen drept en fyr og dama hans, glemt sunt en golfball, blitt jaget av en hær av politifolk og selvfølgelig drept et lass av de, og blitt skutt 100 ganger... men det måtte 50 skudd til før han tok kvelden. Det er det som skjer i løpet av de første ti minuttene. Denne filmen har egentlig alt. Ninja, besettelse, ekorsisme, flyvende sverd, en nydelig hovedrolleinnhaver i form av Lucinda Dickey, James Hong og selvfølgelig Sho Kosugi. Og fete kampscener selvfølgelig. Alt dette i løpet av 90 minutter. Gud bedre, så jævlig bra! Den beste av de tre. Sykt fett! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Ok, vel du er advart. Jeg hadde et skikkelig Ninja-kick (pun intended) for noen år siden og støvsugde omtrent alt som var ute som torrents. Og gud bedre så mye ræl Godfrey Ho produserte. Omtrent bare filmer med "Ninja" i navnet, og alle er splicet sammen med koreanske 70-80 talls dramafilmer. Richard Harrison er sjefen i de fleste, og han sier han ble rundlurt, han ble hyret for å spille inn masse martial arts-scener, også ble scenene bare klippet inn i filmer nesten helt tilfeldig, så om han gjorde en rekke scener som ninja, kunne det være nok materiale til 5 splice-filmer. Endret 26. november 2014 av Bytex Lenke til kommentar
""" Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Ja, nei, altså jeg kjenner til Godfrey Ho, jeg, og er glad i flere av de Godfrey Ho-filmene jeg har sett. Perfekte venner, pizza og øl-filmer. De jeg har sett, som ikke er så alt for mange, har vært helt fantastiske. Stor, stor underholdning. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Mulig det, men jeg så dem alene og det var så kjedelig at jeg måtte alt-tabbe og se på kattunger for å ikke sovne. Lenke til kommentar
""" Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Det kan jo være såpass enkelt som at du valgte en av mannens kjipe filmer, da, eller rett og slett bare ikke liker den typer morrofilmer. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 Jeg så alle, Jack...ALLE..det gjør fortsatt vondt i sjelen. Lenke til kommentar
""" Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 (endret) Alle? Du så godt over 100 Godfrey Ho-filmer? Hørtes da rimelig ekstremt ut. Men det står respekt av det i såfall. Endret 26. november 2014 av Jack Burton Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 26. november 2014 Del Skrevet 26. november 2014 De fleste kf filmer hadde ikke råd til komponist , derav "låning" av soundtrack fra am. filmer.....Enter Dragon theme er jo nesten nasjonalsang mht kf filmer , brukt opp og i mente Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Det slapp en ny samling med Stanley Kubrick sine filmer nylig, og siden jeg hadde veldig lyst til å se både Dr. Strangelove på nytt og Barry Lyndon (tror det var på grunn av denne tråden, eller kanskje noe annet sted) så tenkte jeg like så godt å kjøpe den samlinga på Bluray. Sånn til info til potensielt julegavekjøp til deg selv eller noen andre så er det ganske stor forskjell på pris på boksen fra Platekompaniet til Elkjøp. Elkjøp har den for 300,- kroner billigere enn PK på 599,- kroner. Virker som en samling verdt kjøpet. Aldri heller sett Eyes Wide Shut. http://www.elkjop.no/product/filmer-og-serier/tv-serier-og-samlebokser-blu-ray/BDVDKUBRICKCO/stanley-kubrick-the-masterpiece-collection-blu-ray?scid=Pricecomparison2990&scid=SEM55031&gclid=Cj0KEQiAkdajBRCJ_7_j6sCck7wBEiQAppb2i19_QUm1F0xzQs7waUX0nb4TJx54sRiqbabAABtPHYsaAhg98P8HAQ I den boksen der har du mye godsaker ja. Gled deg til Eyes Wide Shut. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 Nipplekonk mellom Nicole Kidman og Tom Cruise? Haha. Uansett Kidman var flott på 90-tallet spesielt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 27. november 2014 Del Skrevet 27. november 2014 https://www.youtube.com/watch?v=3udGmD8z-XQ Den var borte fra YT en god stund......klassisk Bolo-film Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Force Awakens. Vet ikke helt hva jeg skal si, er bare en teaser så lite å bedømme noe særlig etter. Endret 28. november 2014 av Maury Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) innspillingsområdet er jo rene Area51. Knipene om å dele ut for mye. Endret 28. november 2014 av ClarkGable Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 (endret) Uansett bra at de ikke deler for mye av filmen, ihvertfall så tidlig. Flott at vi får se Millenium Falcon bare for å få tilbake den gamle Star Wars-følelsen, men også at den fokuserer på de nye karakterene til den lille graden den korte teaseren gjorde. Lurer på hvem som hadde voice-overen i traileren. Hørtes veldig ut som Benedict Cumberbatch. Endret 28. november 2014 av Maury Lenke til kommentar
MKej Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Ikke noe lens flare på det minuttet der. Dette lover bra! 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Kunne ikke vært mer enig. Jo mer 1970's dette blir, jo bedre blir det. Fikk gåsehud da jeg så Millenium Falcon igjen! X-ving! Tie fighters!! Jammen på tide :) 1 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Har ikke trua.Men håper.Håp. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Off gåsehuden stod tom. på ballene når jeg såg det der. Nå er det bare knapt 1 år igjen før det braker løs Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. november 2014 Del Skrevet 28. november 2014 Gleder meg enda mer til JarJar: Generations Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå