Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Evil Dead (2013) skulle også komme på kino, den hadde tilogmed dato på filmweb. Og så bare forsvant den igjen like plutselig. Jeg ble så forbanna over at UK-venninna mi fikk sett den på kino at jeg lasta ned en "filma-i-kino-i-taiwan" versjon fra piratebay og så hele, selv om bildet var alt for mørkt og lyden faktisk var kinolyd. Bare for å ha sett den så vi kunne snakke om den :p

 

Har såklart kjøpt Blurayen i senere tid og sett den på ordentlig.

Endret av Bytex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er syk og dama har vært på jobb, så da fikk jeg endelig mulighet til å se Crystal Lake Memories: The Complete History of Friday the 13th. 400 minutter lang dokumentar som tar for seg alt fra den første filmen til remaken, inkludert TV-serien. Intervjuer med regissører, skuespillere, produsenter, spesialeffektfolk, komponister og bittelitt Alice Cooper, slettede scener, historier og annet snacks. Drøyt bra sak fra start til slutt, og selvfølgelig en must-see for fans av en eller flere av Friday the 13th-filmene.

 

Terningkast SEX! SEX! SEX!

Lenke til kommentar

Sett Interstellar i dag.. Ikke helt hva jeg håpet på, men fornøyd til slutt! Kanskje en 8-er?

 

 

 

Synes de kunne ha utbrodert starten mer. En litt dypere forståelse og skildring av hvorfor verden går under snart. Kunne ønske å sett mer enn bare noen åker og støv.

 

Synes kallet til å dra, og det å faktisk dra, gikk litt for fort frem. Det ble ikke helt troverdig for min del.

 

Synes de klumpete robotene og den så altfor naturlige stemmen ble litt unaturlig og merkelig.

 

Poenget er vel at jeg følte de prøvde å lage et plausibelt scenario om menneskets fremtid på jorden, og da kom disse tingene litt til kort.

 

Var ikke helt begeistret for slåsskampen med Matt Damon, da jeg føler at dette var litt for l

klisjé, siden det er alltid en som går litt mental i slike type filmer. Jeg skjønner hvorfor, men kanskje holdt seg for god denne gangen!?

 

Ellers synes jeg slutten var både bra og spennende og flott, og trakk filmen betraktelig godt opp igjen. Morsomt hvordan de fikk rundet opp det hele.

 

Sikkert en haug med plot-holes, men det er vel å forvente i slike sci-fi filmer.

 

 

 

En siste sak: Greit nok at man blir eldre når man reiser ut slik, mtp relativitetsteorien. Men, er det ikke også slik at når man da reiser tilbake igjen, så vil man "ta igjen" der man forlot. Frem og tilbake - like langt?!

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg fortsetter ninjakicket med mer ninjafilemer:

Shinobi No Mono 4: Siege - Tilbake på nivået til de to første filmene. Dette er den første av de 8 filmene som ikke er basert på Tomoyoshi Murayamas noveller, uten at det byr på noen store problemer. Raizo Ichikawa fortsetter som hovedrolleinnhaver, men spiller en annen karakter. Tomisaburo Wakayama, som var fraværende i Resurrection, er også tilbake, men han også som en annen karakter og begge to er djevelsk bra. Ninjaene er mer over the top enn de tre forrige, action sekvensene er drøyt kule og plottet er mer enn solid. Om jeg skal sette fingeren på noe er det at bildet til tider er litt for mørkt, men det plager meg ikke særlig. Knallfilm!

Enter the Ninja - Franco Nero, Susan George og ikke minst Sho Kosugi(!) i en cheesy, 80-talls ninjafilm. Denne er selvfølgelig dritkul. Ikke bra, bare kul og cheesy. Sho Kosugi er overdrevent tøff!

Revenge of the Ninja - Enda mer over the top enn Enter, og jævlig mye mer Sho Kosugi. Jeg synes det er i overkant lite blod i denne filmen, men mer Sho Kosugi, et bedre plott, bedre kampkoreografi og et spinnvilt klimaks gjør opp for mangelen på blod. Bra blodsprut mot slutten, da. eusa_clap.gif

Lenke til kommentar

Det slapp en ny samling med Stanley Kubrick sine filmer nylig, og siden jeg hadde veldig lyst til å se både Dr. Strangelove på nytt og Barry Lyndon (tror det var på grunn av denne tråden, eller kanskje noe annet sted) så tenkte jeg like så godt å kjøpe den samlinga på Bluray.

Sånn til info til potensielt julegavekjøp til deg selv eller noen andre så er det ganske stor forskjell på pris på boksen fra Platekompaniet til Elkjøp. Elkjøp har den for 300,- kroner billigere enn PK på 599,- kroner. Virker som en samling verdt kjøpet. Aldri heller sett Eyes Wide Shut.

 

http://www.elkjop.no/product/filmer-og-serier/tv-serier-og-samlebokser-blu-ray/BDVDKUBRICKCO/stanley-kubrick-the-masterpiece-collection-blu-ray?scid=Pricecomparison2990&scid=SEM55031&gclid=Cj0KEQiAkdajBRCJ_7_j6sCck7wBEiQAppb2i19_QUm1F0xzQs7waUX0nb4TJx54sRiqbabAABtPHYsaAhg98P8HAQ

 

k2-_e975d133-60f4-4b75-9225-27a743370def

Endret av Maury
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sett Interstellar i dag.. Ikke helt hva jeg håpet på, men fornøyd til slutt! Kanskje en 8-er?

 

 

 

Synes de kunne ha utbrodert starten mer. En litt dypere forståelse og skildring av hvorfor verden går under snart. Kunne ønske å sett mer enn bare noen åker og støv.

 

Synes kallet til å dra, og det å faktisk dra, gikk litt for fort frem. Det ble ikke helt troverdig for min del.

 

Synes de klumpete robotene og den så altfor naturlige stemmen ble litt unaturlig og merkelig.

 

Poenget er vel at jeg følte de prøvde å lage et plausibelt scenario om menneskets fremtid på jorden, og da kom disse tingene litt til kort.

 

Var ikke helt begeistret for slåsskampen med Matt Damon, da jeg føler at dette var litt for l

klisjé, siden det er alltid en som går litt mental i slike type filmer. Jeg skjønner hvorfor, men kanskje holdt seg for god denne gangen!?

 

Ellers synes jeg slutten var både bra og spennende og flott, og trakk filmen betraktelig godt opp igjen. Morsomt hvordan de fikk rundet opp det hele.

 

Sikkert en haug med plot-holes, men det er vel å forvente i slike sci-fi filmer.

 

 

 

En siste sak: Greit nok at man blir eldre når man reiser ut slik, mtp relativitetsteorien. Men, er det ikke også slik at når man da reiser tilbake igjen, så vil man "ta igjen" der man forlot. Frem og tilbake - like langt?!

 

 

 

 

Jeg så filmen forrige uke og er enkelt og greit enig i det du skriver. Synes allikevel filmen var god :)

Lenke til kommentar

Det slapp en ny samling med Stanley Kubrick sine filmer nylig, og siden jeg hadde veldig lyst til å se både Dr. Strangelove på nytt og Barry Lyndon (tror det var på grunn av denne tråden, eller kanskje noe annet sted) så tenkte jeg like så godt å kjøpe den samlinga på Bluray.

 

Sånn til info til potensielt julegavekjøp til deg selv eller noen andre så er det ganske stor forskjell på pris på boksen fra Platekompaniet til Elkjøp. Elkjøp har den for 300,- kroner billigere enn PK på 599,- kroner. Virker som en samling verdt kjøpet. Aldri heller sett Eyes Wide Shut.

 

http://www.elkjop.no/product/filmer-og-serier/tv-serier-og-samlebokser-blu-ray/BDVDKUBRICKCO/stanley-kubrick-the-masterpiece-collection-blu-ray?scid=Pricecomparison2990&scid=SEM55031&gclid=Cj0KEQiAkdajBRCJ_7_j6sCck7wBEiQAppb2i19_QUm1F0xzQs7waUX0nb4TJx54sRiqbabAABtPHYsaAhg98P8HAQ

 

 

Synes det slippes en slik samling nesten hvert år. men denne er nok den beste til nå. Har man ikke noen av de filmene fra før er det et bra kjøp. Jeg har selvfølgelig alle filmene til Kubrick fra før på BD, til og med forferdelige: Fear and Desire

Lenke til kommentar

Synes det slippes en slik samling nesten hvert år. men denne er nok den beste til nå. Har man ikke noen av de filmene fra før er det et bra kjøp. Jeg har selvfølgelig alle filmene til Kubrick fra før på BD, til og med forferdelige: Fear and Desire

 

 

Ja, har vel sluppet noen billigsamlinger her og der. Men denne virker som du sier og som en verdt kjøpet. Egentlig den eneste regissør-boksen jeg har lyst til å kjøpe akkurat nå, og det selv med at jeg har Clockwork, Full Metal Jacket og 2001 fra før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...