Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Fikk sett "De ubestikkelige" her om dagen, litt blanda drops etter min mening. Stort sett bra film, men det var noen merkelige scener der og et svakt lydspor. Satt hele tiden og tenkte på at Gangster Squad må ha blitt inspirert av denne, og jeg vet egentlig om den er så mye dårligere. De Niro som Al Capone var helt forferdelig, det ble altfor mye av De Niro i rolletolkningen.

 

Synes scenen i trappa på togstasjonen var intens og sikkert filmens beste.

Endret av Buddy Dacote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva syns dere om Gravity?

Bra film. Så kan det bli spennende å se hvor neste generasjons Sci Fi filmer tar veien. Litt som Nolan tok oss vekk fra Burtons tolkning av Batman universet. Han viste oss en annen versjon av mørkt og dystert.

Jeg tror realisme og troverdighet blir viktig en periode nå, hvis vi tar med Interstellar i regningen.

 

Jeg kan plusse på at jeg ikke helt kjøpte den at Sandra Bullock sin karakter berget seg gjennom alle problemene hun gjordet. I retrospekt fremstår filmen som litt twofaced.

 

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

Jeg syns Gravity i 3D på kino var en fantastisk opplevelse. Satt med følelsen av at dette er det nærmeste jeg noengang kommer til å være astronaut, noe som gjør den værdt bilettpengene i seg selv. Den ramler litt utenfor sjangerdefinering, og det virker som om folk er delt i to leire, en som geniforklarer den, og en som misliker den sterkt. Jeg syns ikke den fortjener noen av delene, ser den gjerne igjen i 3D hvis jeg får muligheten.

Lenke til kommentar

 

En annen spennende regissør derimot er Brian De Palma, så akkurat hans Body Double. Herlig sleazy 80-talls thriller med akkurat passe mye homage til Hitchcock. Min favoritt av han så langt.

Ble fristet nok til å prøve den. Bra film. Veldig mye 80 tall i den. Litt Rocky Horror Picture Show der å.

Endret av ClarkGable
Lenke til kommentar

SF Film har ikke "bestemt seg" enda. Sist gang de røpte noe slags oppdatering 18. november var det enda ikke "bestemt". Unless Nightcrawler ender opp med å bli Oscar-nominert (seriøst, Jake Gyllenhaal burde virkelig få en nominasjon for rollen), så kommer dem neppe til å stresse med å skaffe filmen her til lands, om i hele tatt skaffe den for kino.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Kult, Oscar Issac skal spille Apocalypse i X-Men: Apocalypse. Spent på hvordan utførelsen blir i filmen ifra den lille rollen den yngre utgaven av karakteren hadde i X-Men: Days of Future Past. .

 

Issac har hatt en veldig god runde med filmer allerede etter Drive. Denne og Star Wars neste år vil sette han mer på kartet. Inside Llewyn Davies var en fin film. A Most Violent Year med han og Jessica Chastain får veldig god kritikk flere steder. Håper at Mojave slippes og snart, for den virker som å være en kul film og. Har også miniserie fra David Simon (The Wire) på HBO i 2015/2016.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...