Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Illustrert vitenskap har tatt for seg Interstellar i siste utgave. Eksperter/vitenskapsmenn er enige i at Filmen er lagd troverdig. filmen har fått høye ratings i tillegg. Blir spennende å se.

 

Vel, til dels, ja. Filmen legger seg nærmere virkelig fysikk enn de fleste andre science fiction filmene jeg har sett. Det største temaet i filmen er tid og der treffer den veldig bra. Men jo lenger ut i filmen man kommer, dess mer spekulativ blir den og på et par punkter bryter den klart med fysikkens lover.

 

Jeg kan også nevne at filmen har et par plotthull som fikk den til å virke helt dustete et øyeblikk. Det var også et par klisjéer med i filmen, men samtidig klarte den å unngå et par andre klisjéer som lett kunne blitt med. Alt i alt var det en film som jeg likte veldig godt og den var bedre enn mange andre kinofilmer jeg har sett.

 

I kveld var jeg på kino igjen og så den nyeste Hunger Games-filmen. Det var en helt grei film med et kommunistisk budskap, men den var klart dårligere enn den andre filmen i serien. Den var spennende mot slutten, men store deler av filmen var litt kjedelige. Det var litt for mye trasking, prating og grining og opprøret som jeg trodde Hunger Games handlet om, forsvant litt i bakgrunnen.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så langt synes jeg Catching Fire er den beste. Den første var rimelig forutsigbar og handlet ikke om så mye mer enn en gladiatorkamp med barn. Fra begynnelsen av var det klart at hvedpersonen mot alle odds skulle komme seirende ut av kampen, at filmen skulle ha med en romanse og at noen av de snille skulle dø (for det måtte jo noen gjøre for at hovedpersonen skulle vinne). Catching Fire var ikke så forutsigbar og gjorde det mer klart at dette er en historie om undertrykkelse, opprør og klassekamp. Det gjorde den til en mye bedre film for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært en kombinasjon av flere grunner. Pris, utvalg bla.a. Må vel bare hoppe over en dag. Å så er det litt tanken på å kjøpe opp alle favorittfilmene igjen.

 

I går så jeg Smoke (95) på Netflix. Første Wayne Wang filmen jeg har sett. Virker som det er de første filmene hans som er verdt å få med seg.

Endret av ClarkGable
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har bare sett Maid in Manhattan av Wang og kan ikke si at jeg den filmen frister til å se mer av fyren i alle fall.

 

En annen spennende regissør derimot er Brian De Palma, så akkurat hans Body Double. Herlig sleazy 80-talls thriller med akkurat passe mye homage til Hitchcock. Min favoritt av han så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...