Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Forbereder meg på å se The shining igjen. MÅTTE bare se den etter å ha lest en "tolkning" av den, noe som bare viste hvor ekstremt mye det er å se i Kubricks filmer foruten det åpenbare.

8787430[/snapback]

Hvem/hva/hvor?

8787826[/snapback]

 

En tråd på IMDB hvor The shining ble "forklart"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

DAYM! Horror Express er en av mine nye elskfilmer. Dere som liker bfilm _MÅ_ se denne...

 

Plottet kort oppsummert: Peter Cushing og Christopher Lee er erkebritiske forskere på orientekspressen. Yeti fra det ytre rom. Detektivhistorieaktig. Shootout mellom en russiskortodoks rasputinaktig monk med rødlysende øyne og kosakkterrorister. Zombier.

 

= Epic Win.

Lenke til kommentar
DAYM! Horror Express er en av mine nye elskfilmer. Dere som liker bfilm _MÅ_ se denne...

 

Plottet kort oppsummert: Peter Cushing og Christopher Lee er erkebritiske forskere på orientekspressen. Yeti fra det ytre rom. Detektivhistorieaktig. Shootout mellom en russiskortodoks rasputinaktig monk med rødlysende øyne og kosakkterrorister. Zombier.

 

= Epic Win.

8792784[/snapback]

:love:

Hvor kan jeg få tak i denne geniale filmen?

 

Edit: Nevermind, de har den hos amazon til $6 pluss frakt. Skal nok ikke se bort i fra at den havner i postkassen snart.

Endret av master air
Lenke til kommentar

DoctorMacabre: Hehe, jeg fant en torrentfil på 12GB med 13 vincent price-filmer (alle i Poe-serien bl.a.). Fantastisk skuespiller, han har en sånn teatralsk måte å spille på som er helt over the top. Peter Cushing sitt ørnefjes er alltid bra. Har The Mummy, The Horror of Dracula og Frankenstein på DVD med Cushing+Lee. Litt sært å se de filmene hvis man har lest bøkene først, for Hammer films hadde ikke rettighetene til karakterer eller stedsnavn, så de har bare stokket om på navnene til alle sammen, og diktet opp helt nye ting i historiene.

 

Samme med Poe-filmene, som bare følger historien løst. The Raven f.eks. er jo bare et spooky dikt, har ingenting med rivaliserende trollmenn å gjøre ;) Men genial er den for det. Og Price siterer jo diktet i starten og slutten av filmen på sin utrolige måte.

 

Skal se etter Horror Express, Cushing og Lee sammen blir alltid dynamitt.

Synd Price og Cushing spilte sammen i bare et par filmer.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Senseless er grei, men veldig meningsløs. Du bør ha sansen Wayland(?) brødrene om du skal like den.

8795829[/snapback]

 

Wayans ja. Jeg har sansen for Marlon etter Requiem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...