Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

737187011016.jpg

 

 

Så denne i dag. Den første av alt åtte filmer produsert mellom 1962-1966, i tillegg en serie på til sammen 52 episoder ble produsert mellom 1964-1965. Gjennomført fet film på alle mulige måter. Old school ninjafilm som er overraskende voldelig og blodig til å være fra 1962. Og det hele toppes av Tomisaburo Wakayama. Herre jesus, for en mann. Han har ikke en stor rolle, men han stjeler showet lell. Sykt fett og drøyt bra!

 

Filmen var også en stor inspirasjon på Roald Dahl, noe som kommer godt frem i You Only Live Twice.

 

Ninja style, bokstavelig talt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes ikke The Imitation Game var så bra. Benedict Cumberbatch er det mest positive med filmen. Regien føles ikke spesielt bra heller, og hoppingen fram å tilbake i tid gjør ikke filmen noen tjeneste. Eller slutten som virker så tvunget fram bare for å kutte ned tiden på filmen). Den er grei, mye av det ligger i Cumberbatch. Charles Dance, Matthew Goode og Mark Strong føles ut som de har spilt den rollen de har flere ganger tidligere. Keira Knightley er ok. Om jeg skulle gitt karakteren hadde jeg gitt den 3 på terningen, men usikker.

 

Filmen vil få 5-6 uansett i de norske aviser føler jeg på grunn av Morten Tyldum.

Lenke til kommentar

Da var også Shinobi no Mono 2: Vengeance sett. Brutalt fet film og minst like god som den første. Ble tatt på sengen av noen av scenene som er rimelig grimme, brutale og slemme til å være fra 1963. Raizo Ichikawa og Shiho Fujimura er sinnsykt bra, og Tomisaburo Wakayama er enda bedre. Kremfilm!

Lenke til kommentar

Illustrert vitenskap har tatt for seg Interstellar i siste utgave. Eksperter/vitenskapsmenn er enige i at Filmen er lagd troverdig. filmen har fått høye ratings i tillegg. Blir spennende å se.

Kan anbefale den :) Gir en god aha opplevelse og liker som du sier at den baserer seg på troverdigheter og aktuelle temaer rellatert til menneskene og dems framtid.

 

Kunne faktisk vart litt lengre fordi noen ganger gikk det litt fort. Særlig i starten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Shinobi No Mono 3: Resurrection starter der hvor Shinobi no Mono 2: Vengeance slutter, og den starter jævlig bra. Men fortsettelsen er dessverre ikke like bra. Blir litt for treig. Ikke like mye ninjamorro som i den første, og ikke like episk som den andre. Havner litt midt i mellom, men den er like flott å se på. Men for all del, drøyt bra allikevel. Men "bare" en solid 8/10, i motsetning til to første som begge fikk solide 9/10.

 

 

 

 

Jævlig spent på Shinobi no Mono 4: Siege nå. Den fantastiske Raizo Ichikawa fortsetter i hovedrollen, men fra og med #4 spiller han en annen karakter. Spent!

Endret av Jack Burton
Lenke til kommentar

Scan-101231-0001.jpg

 

Video Nasties: Moral Panic, Censorship & Videotape

 

 

Så denne i går au. Det vil si, dokumentaren som omhandler det som skjedde på 80-tallet. Litt kort (70 minutter), men jævlig bra. Martin Barker er en ekstremt bra fyr.

 

Skal se trailerne en dag jeg får tid au. Blir kos! :D

Lenke til kommentar

Akkurat sett Dil Chahta Hai (2001)..

 

Synes det begynner å bli litt mange indiere som tar over IMDb nå.. Jeg har aldri kjedet meg, og synes filmene stort sett har vært veldig bra.. Men, det begynner også å bli en grense for hvor mange indiske filmer på 3 timer, hvor Aamir Khan har en hovedrolle som han er altfor gammel til, jeg skal se..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...