Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mud har jeg ikke sett nei, men den virker interessant. Skal prøve å få sett den i løpet av helga. Dazed and Confused kunne jeg såklart også nevnt! Er så lenge siden jeg har sett den at jeg hadde glemt av hele filmen. Kanskje på tide med et gjensyn.

 

 

Ellers, angående kinoer i Oslo. Det må vel være Ringen som er best? Er jo en smaksak også, men jeg har vært på de fleste tror jeg (Klingenberg, Ringen, Colosseum, Saga). Storsalen på Colosseum er jo såklart stas å være på med tanke på størrelsen, men skal jeg tenke på lyd, bilde og ergonomi så liker jeg Ringen veldig godt. Også med tanke på de 2-seters sofaene man kan bestille. Passer perfekt for meg og dama.

Blir en del kino i løpet av året. Bruker å ta ringen såfremst de passer angående filmvalg og tidspunkt.

Lenke til kommentar

Ja, og hvis du legger på en slant for sofa-setene hvis du er sammen med noen eller ser filmer i komfort-salen så er Ringen den diggeste kinoen i Oslo synes jeg. Ser som regel popcorn-filmer i de store salene, og filmer som på størrelse med Blue Jasmine og Frances Ha i komfort-salene (er som regel bare der mindre filmer går på kinoen).

 

Ringen har nyest lydsystem og det der. Mye bedre ihvertfall enn Colluseum og Saga eller naturligvis Klingenberg.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dritfet film. En av de beste filmene jeg har kjøpt remastered for Bluray. William Friedkin er som oftest en ganske solid regissør. Digger Killer Joe og The French Connection. Håper at han får gjort noen par filmer før han kicker bøtta, kanskje han regiserer True Detective på HBO som han har hatt lyst til.

Orginalen The Wages of Fear av Henri-Georges Clouzot er også meget bra!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Denne "eldrekinoen" deres høres jo helt retardert ut. De viser jo bare filmer med alt for høy lyd.

Skræmmern : Min teori e at dæm lik' å SKRÆM folk , ja.......de vart SKIKKELIG skræmt ja :D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

737187011016.jpg

 

 

Så denne i dag. Den første av alt åtte filmer produsert mellom 1962-1966, i tillegg en serie på til sammen 52 episoder ble produsert mellom 1964-1965. Gjennomført fet film på alle mulige måter. Old school ninjafilm som er overraskende voldelig og blodig til å være fra 1962. Og det hele toppes av Tomisaburo Wakayama. Herre jesus, for en mann. Han har ikke en stor rolle, men han stjeler showet lell. Sykt fett og drøyt bra!

 

Filmen var også en stor inspirasjon på Roald Dahl, noe som kommer godt frem i You Only Live Twice.

 

Shinobi-no-Mono-E.jpg

satsuo-shinobi-2-605de.jpg

Endret av Jack Burton
Lenke til kommentar

Herregud hvor bra Jake Gyllenhaal var i Nightcrawler. Kom nettopp tilbake til hotellet etter en øl etter filmen.

 

Kjemien mellom Rene Russo og Gyllenhaal er spot-on. Filmen åpner også opp for en liten minnerik rolle av Riz Ahmed (som forresten deler hovedrollene i HBO-miniserien Crime neste år sammen med John Turturro)

 

Vet ikke helt om jeg synes Prisoners var en perfekt film, ihvertfall var End of Watch og Enemy ikke helt perfekte filmer. Men gud dette er 4 filmer på rappen jeg har sett Gyllenhaal være enten det sterkeste, eller noe av det sterkest. Nightcrawler er lett hans beste rolle i karrieren.

 

Er også glad for at Russo er med i en sentral rolle igjen i noe. Husker godt noen filmer her og der fra 80 og 90-tallet som gikk når jeg var tidlig i tenårene på TV3 og sånt 8 til 12 på kvelden hadde henne i sentrale roller i ny og ne (ihvertfall en form for kvinnelig hovedrolle med Mel Gibson, Eastwood, Costner o.s.v). De siste åra har jeg nesten bare sett hun i Thor-filmene. Greit nok at ektemannen hennes står bak filmen, men han har brukt hu perfekt uten at det går på bekosting av hovedpersonen som er Gyllenhaal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...