Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

At Norge med 1/63 av befolkningen til USA ikke skulle få like mange "smale" filmer på kino, ser jeg på som helt naturlig. Selvfølgelig ergelig når akuratt den filmen som du vil se nedprioriteres, men norge kan ikke vise like mange filmer som USA, det er umulig. Det har ikke norske kinoer råd til.

 

Norske kinoer betaler ca. akkurat det samme for mindre filmer om de kommer samme uka som USA, eller 4-5 måneder etterpå. Det er studioene som hovedsakelig velger når de kommer, avhengig på hva de vil pushe fram.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At Norge med 1/63 av befolkningen til USA ikke skulle få like mange "smale" filmer på kino, ser jeg på som helt naturlig. Selvfølgelig ergelig når akuratt den filmen som du vil se nedprioriteres, men norge kan ikke vise like mange filmer som USA, det er umulig. Det har ikke norske kinoer råd til.

Altså, det er ofte snakk om Oscar-kandidater. Jeg ville ikke kalt dem smale.

Lenke til kommentar

 

Filmet i vakre Sognefjord og Valldal.

 

Deler ja. Hadde vært svindyrt for budsjettet til filmen hvis de filma mer i Norge. :rofl:

 

Ja, regner med mesteparten er spilt inn i studio i UK. Synd at Norge med sin fantastiske natur ikke kan få til en insentivordning, slik at flere utenlandske produksjoner blir lagt til Norge. Som f.eks Irland og Island har fått til.

Lenke til kommentar

Famke er en av de nydeligste kvinnene jeg har møtt. Intervjuet henne på grunn av Hemlock Grove (en ganske så elendig Netflix-serie). Dama måtte være mer enn jet-lagga når jeg intervjuet henne i Toronto, men søren hvor klare og uhemma meldinger dama hadde om Hollywood, roller for kvinner over 40 og god/snill. Samtidig som hun så mye dissa Dougary Scott (som har en ulykkelig karriere på film vil jeg si, ettersom han gikk glipp av både Wolverine og mulig James Bond på grunn av skade eller en annen film), som satt ved siden av henne.

 

Dette var første intervjuet jeg hadde gjort med noen kjente personer, og jeg fikk lite forvarsel om hvem jeg skulle intervjue på forhånd annet enn Bill Skarsgård (Netflix var ganske nytt tilbake i 2013, og spesielt innad i hvordan de skulle takle PR-biten). Uansett gikk det ganske bra, siden hun hadde så mye å si. Elsket at hun sikkert der og da visste hvordan X-Men filmene skulle ta karakteren hennes videre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...