Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er virkelig feil film å kjøre på eldrekino synes jeg. Hva tenker de folka på den kinoen med? Hvilken kino?

Askim Kino. Del av Nordisk Film Kino. Dog tror ikke det er de som bestemmer det... det er vel noen ansatte som ordner med det. Men, ja, ganske enig i at det nok ikke er en helt riktig film å kjøre på eldrekino

 

Edit: Nå har jeg kjapt sjekket hjemmesiden til kinoen, og der står det "seniorkino" og at det er et spesielt tilrettelagt tilbud med lavere lyd.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Herregud, som jeg gleder meg til Nightcrawler. Jeg gir den 9/10 allerede før jeg har sett den, og hyller Jake Gyllenhaal som en av de beste skuespillerne der ute per i dag. Hngh!

 

Vises denne i Norge? Sykt gira på å se den. Så Prisoners + Enemy for noen uker siden, mektig imponert over Gyllenhaal og han ser enormt bra ut i Nightcrawler.

Lenke til kommentar

Kinobesøket faller mener jeg sist gang jeg leste en artikkel. men det er ikke rart når eierne krever så mye av enten kunder eller leverandører (se alt den kranglingen Oslo Kino har gjort med både Disney, UIP og som var nær å skje med Fox).

 

En artikkel i DN påpeker at norske filmer gjør det bedre, men det er ikke rart når vi har hatt litt bedre norske filmer i år, spesielt for barn i år virker det som. Samtidig har som sagt Oslo Kino sloss mot Universal Pictures så Transformers og Ninja Turtles ikke ble sendt på Oslo Kino, som må ha gjort at Oslo Kino tapte litt besøkstall i sommer. Pluss at Captain America: The Winter Solider ikke heller hadde premiere i Oslo før lenge etter premieren på grunn av kranglingen mellom Oslo Kino og Disney (ser folk et mønster her?).

 

http://www.dn.no/etterBors/2014/11/02/2144/Film/norsk-film-trumfer-hollywood

 

Angående mindre filmer som Nightcrawler har distribusjonen alltid vært elendig synes nå jeg.

Lenke til kommentar

At Norge med 1/63 av befolkningen til USA ikke skulle få like mange "smale" filmer på kino, ser jeg på som helt naturlig. Selvfølgelig ergelig når akuratt den filmen som du vil se nedprioriteres, men norge kan ikke vise like mange filmer som USA, det er umulig. Det har ikke norske kinoer råd til.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...