Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg spekulerer i at Ringen kino har et mer voksent (i alle betydninger av ordet) publikum da den er vanskeligere tilgjengelig (og kanskje mindre kjent?) enn mange av kinoene i sentrum. Kommer man utenfra må man først komme seg til sentrum og så trikken videre til Birkelunden. Der tror jeg mange av barnefamiliene fra utenfor Oslo faller fra.

 

Ellers har filmen mye å si. Jeg regnet med det ville bli mye fjas under Guardians of the Galaxy, og det ble det. Jeg har ikke noe imot at folk spiser snacks - det er en behørig del av den klassiske, amerikanske kinoopplevelsen å ha en kartong med popcorn - men prating er unødvendig. Det mest irriterende for min del er egentlig folk som ler veldig mye uavhengig av 1. om det faktisk skjer noe på skjermen som er ment å være morsomt eller 2. det skjer noe på skjermen som er ment å være morsomt, men overhodet ikke er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saga Kino er alltid mye kids og sånt som bare prater. Er nok noe av det på Klingenberg også, men bare merket det betydelig på Saga etter at Eldorado (som var helt forjævlig når jeg så Expendables 2). Aldri opplevd det på Ringen Kino etter å ha vært på kinoen 1-3 ganger i måneden de siste 2-3 åra.

 

Så Gone Girl på ringen, og det var mye bedre enn Saga hvertfall.

Lenke til kommentar

Ferdig med Harry Potter. Ble rimelig imponert, gitt. Fra lystig barneeventyr preget av dårlig skuespill (av de yngre) og grusom CGI til mørkt tennårings-/vokseneventyr med glimende skuespill (av de yngre) og ålreite effekter og kremkinematografi. Helt topp!

 

1. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2 (9/10)

2. Harry Potter and the Half-Blood Prince (8+/10)

3. Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (8/10)

4. Harry Potter and the Order of the Phoenix (8/10)

5. Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1 (8/10)

6. Harry Potter and the Goblet of Fire (8-/10)

7. Harry Potter and the Chamber of Secrets (7/10)

8. Harry Potter and the Sorcerer's Stone (5/10)

 

Meget gode greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Synd det aldri ble noe "Superman V" med Reeve , kanskje den kunne blitt ålreit i motsetning til III og IV........

 

Var bra den filmen hvor han satt i rullestol og blir vitne til et mord , en av de siste før Reeve døde.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Dårlig råd fordi han gjør norsk reklame? Haha.

 

Neida, det er easy money. Men den reklamefilmen er vel spilt inn i utlandet, sikkert i statene. Er jo ikke akkurat som Danny Trejo er en A-skuespiller, eller noen gang vært det. Tror han tjener greit nok sum for sikkert noe som kan være bare 1 dags jobb. Trejo har hatt nok å ting å gjøre, og hvis han ikke er en utrolig big spender så burde han ikke ha noe økonomiske problemer akkurat bare fordi han gjør mye dårlige filmer som ender opp direkte på VoD og DVD.

Clooney, Pitt, ScarJo, o.s.v. har jo gjort utenlandske reklamefilmer, ikke akkurat som de har noe dårlig råd bare fordi de gjør reklamer utenfor USA. Easy money,

Lenke til kommentar

Fikk sett The Strange Colour of Your Body's Tears i dag, og etter og ha sett både den og Amer kan jeg fint fastslå at Hélène Cattet og Bruno Forzani er blant de mest spennende regissørene på markedet i dag. Utrolig fete neo-giallos som er noe langt mer enn bare et par hyllester til sjangeren, men dette er nok ikke filmer for mannen i gata. Småsært og surrealistisk, men jeg liker begge filmene veldig godt. Veldig, veldig godt.

 

 

rsz_1_bruno-helene.jpg

Lenke til kommentar

Vel, der besvarte du ditt eget spørsmål i grunn. Old El Paso har alltid vært et verdensomspennende som selger produktene sine nærmest overalt i verden de ikke har et marked eller utkonkurrert (om de er). Selskapet er amerikansk originalt, så han har blitt betalt i amerikanske.

Dessuten kan jo et stort nok norsk selskap betale for at en skuespiller gjør en norsk reklamefilm. Ikke sikkert at det gunstig, men det har ikke aldri reklamerfilmer vært noe særlig før det har gått en stund uansett. Så lenge det betales ut i dollar, no problemo.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...