mushi Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Jeg er drittlei de seine norske premierene på filmer ut året. En laber kinohøst som kunne vært så mye bedre om vi ikke hadde hatt filmer som Inherent Vice, Birdman, Nightcrawler, Whiplash, American Sniper og sånt før neste år. De fleste får ikke premiere før februar-mars. De fleste har premiere denne måneden og i november i USA (pluss de 2 siste i desember). Vi er faen ikke Uganda. Helt håpløst! De må jo tape mye i billettinntekter? Ser ikke filmer på kino som er ute på DVD. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Hvis de skal tjene penger på noe annet enn bare store blockbustere så vil jeg tro at det faktisk er minst like viktig å få ut filmene fortere enn seinere. Men neida, norske kinoer virker bare interessert i å tjene penger på blockbustere, og ganske ofte dette året har de ikke klart å tjene penger på det engang fordi de mener de fortjener særbehandling. Lenke til kommentar
""" Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Jeg så Maleficent i dag. Konseptet er dritkult og grunnen til at jeg valgte å se den, til tross for at jeg overhodet ikke hadde trua, men manuset er latterlig svakt, karakterne er dritkjipe, skuespillerne leverer ikke noe som helst av verdi og visuelt er den en katastrofe. Filmen hadde et budsjett på $180m, allikevel ser alt fra set til kostymer og til CGI jævlig dårlig ut. Kunstig, billig og kjedelig. CGIen ser faktisk JÆVLIG utdatert ut, noe som er sykt imponerende i og med at filmen kom i år. Dette er jo hovedproblemet md CGI. Det tar sjeldent mer en et par år før CGIen ser utdatert og kjip ut, med visse unntak selvfølgelig, men det her er jo helt katastrofe. Det hjelper heller ikke at Angelina Jolie ser ut som en langtidsnarkoman. Hun ser jo helt ødelagt ut. Nei, dette er ikke mer enn The Brothers Grimm v2.0. Lider av akkurat de samme problemene. Begge fortjener et nytt, velskrevet manus med gode karakterer og en skikkelig remake. Endret 4. oktober 2014 av Jack Burton Lenke til kommentar
mushi Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Jeg så Horns ned Daniel Radcliffe igår. Den var underholdende nok, men kunne ønske den tok litt mer av. Ganske artig egentlig. Lenke til kommentar
""" Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Fikk endelig sett Killing Them Softly. Andrew Dominik er en imponerende fyr, og filmen er blant det beste Brad Pitt har gjort til nå. Kun Inglourious Basterds, Snatch og Se7en som er bedre. Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Tror jeg har sovnet fra noen deler av Drive, første gang jeg så den. Den var knall bra når jeg så den igjen nå. Nesten rart at det går an. 1 Lenke til kommentar
""" Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Drive er skitfet. Står til terningkast 18. 3 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Fikk endelig sett Killing Them Softly. Andrew Dominik er en imponerende fyr, og filmen er blant det beste Brad Pitt har gjort til nå. Kun Inglourious Basterds, Snatch og Se7en som er bedre. Regien til Killing Them Softly er fenomenal. Manuset kunne vært bedre, men noe av det bedre med Brad Pitt helt klart. Spent på Fury, for selv om jeg ikke var så hypa på filmen så var det er det et klipp her en dag av en scene som piffet interessen litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 To trøtte typer , part deux......co-starring Angelina Jolie Lenke til kommentar
""" Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Fikk endelig sett Killing Them Softly. Andrew Dominik er en imponerende fyr, og filmen er blant det beste Brad Pitt har gjort til nå. Kun Inglourious Basterds, Snatch og Se7en som er bedre. Regien til Killing Them Softly er fenomenal. Manuset kunne vært bedre, men noe av det bedre med Brad Pitt helt klart. Spent på Fury, for selv om jeg ikke var så hypa på filmen så var det er det et klipp her en dag av en scene som piffet interessen litt. Jeg synes manuset er helt topp, jeg. Men filmens sterke side for min del, er at den fremstår som så utrolig troverdig og ekte. Lange, troverdige og ekstremt velskrevne dialoger, brutal og realistisk vold, og måten Andrew Dominik greier og skildrer de forskjellige sidene ved gangsternes personlighet på er intet mindre enn brilljant. Jeg var nesten helt utmattet i det filmen var ferdig, jeg. Intens og fet. Det er oktober og jeg kjører på med min egen lille frightfest som består av en utvalgt horrorfilm om dagen. Så langt ha jeg sett disse: 1. John Carpenter's Cigarette Burns (2005) Småsurrealistisk, mørk og smått orginal horror fra mannen bak tidenes beste film. Veldig u-Carpentersk, og da spesielt volden, men han takler det på en glimrende måte. Sammen med In the Mouth of Madness det beste Carpenter har gjort etter They Live. 2. Event Horizon (1997) Jeg har aldri skjønt helt negativiteten rundt denne filmen. Jadda, den låner latterlig mye fra andre filmer og føles til tider som en mix av 2001, Sunshine, Alien osv., men det funker veldig bra for min del. CGIen er utdatert, men ellers funker spesialeffektene dritbra. Klaustrofobisk og jævlig, og helvete-greia funker som fjell. Trivelig film! 3. Stage Fright (2014) Hva får man om Camp Rock ble voldtatt av sønnen til Sleepaway Camp of Friday the 13th? Denne filmen. Stage Fright er en blanding av musikal, svart komedie og, selvfølgelig, horror. Plotet er ikke veldig orginalt, men måten det er gjort på føles veldig orginalt. Sangnummerne funker som oftest veldig bra, den er til tider hysterisk morsom, og selv om den ikke er hverken skremmende eller creepy er det noe veldig kult som ligger over det hele. Det er noe veldig spesielt med stemningen til filmen. Drapene er blodige og utført perfekt etter min smak, og jeg ble ofte veldig overrasket over vendingene filmen tok, selv om det egentlig er ganske forutsigbart. 4. The Howling (1981) Klassisk lavbudsjettshorror av Joe Dante. Stemningsfull film som tar seg herlig god tid, med et kult plot som tar helt av etterhvert, et rått soundtrack og effekter plukket fra øverste hylle. Dette er min kopp med te. Det oser 80-tallet av alt her, og det skal være umulig å ikke elske dette om man liker horror. Brutalt og fett. Koser meg ihjel. Endret 5. oktober 2014 av Jack Burton Lenke til kommentar
mushi Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Maze Runner overrasket stort! Må være min favoritt i denne kategorien. Gleder meg til de neste filmene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) i the Howling 2 dukker Christopher Lee opp som en hovedkarakter nesten fra starten av. Ble ganske satt ut, dnen foregår i Romania ikke USA. Var vel en av de siste horror hovedrollene han hadde. Det er ikke en spesiellt bra film, men tyngden til Lee løfter den opp mange hakk. Og han har ikke bare en liten cameo i starten heller, han er med utover hele filmen. Ørene mine fikk nærmest orgasme når jeg hørte stemmen hans lese introen. Endret 7. oktober 2014 av Bytex 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Bondstjerner dør i 3 : Ouromov , stålkjeften Jaws og nå baron Samedi.....RIP Geoffrey Holder Holder var heller ikke noe pusling høydemessig........ Endret 7. oktober 2014 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 (endret) Det går i The Blacklist her i huset for tiden. Akkurat begynt på andre sesong. Endret 7. oktober 2014 av Spartapus Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Uheldigvis ikke en tv-tråd dette da. Drew McWeeny som er en av favorittkritikerne mine akkurat nå når det kommer til film ga Inherent Vice en A. Jeg ser veldig fram til filmen, og dette er nok det stedet jeg kommer til å like Josh Brolin igjen (noe jeg ikke har gjort særlig siden True Grit/Milk). http://www.hitfix.com/motion-captured/review-joaquin-phoenix-dazzles-and-delights-in-the-warm-and-woozy-inherent-vice Ser også ut som at buzzen er omtrentlig like positiv også ellers. Flere 9/10, noen flere A o.s.v. for filmen i andre anmeldelser jeg har sett andre steder. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 https://www.youtube.com/watch?v=3kET2DyQoAM Ser frem til denne, men må selvfølgelig vente til neste år for å se den på kino her til lands.. Lenke til kommentar
""" Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Hvordan er egentlig de siste Hary Potter filmene? De 3-4 siste? Lurer på om jeg skal kjøre igjennom alle filmene de neste dagene, for etter en meget svak start det ble jo rett så trivelig etterhvert. Endret 8. oktober 2014 av Jack Burton Lenke til kommentar
ClarkGable Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) ganske grei serie igrunn. Følte nesten alvoret i filmene, fulgte aldersutviklingen til skuespillerne. Å så er det ganske artig, etter å ha sett de siste filmene, å se den første igjen. De ser ut som skikkelige knøtter. Endret 8. oktober 2014 av ClarkGable Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Jeg syns de var helt OK underholdning, litt for mye teen drama på slutten med forelskelser og vennskapsbånd satt på prøve, men det er jo en "coming of age"-filmserie så det er forventet når Hermione får pupper og gutta masse hormoner. Det er heldigvis ikke overbalanse av det ift action og fantasy så da går det greit. Endret 8. oktober 2014 av Bytex Lenke til kommentar
DexterMorgan Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 https://www.youtube.com/watch?v=3kET2DyQoAM Ser frem til denne, men må selvfølgelig vente til neste år for å se den på kino her til lands.. "On demand 7 november". Burde jo kunne utnytte det på et eller annet vis. Vil jo da bli tilgjengelig igjennom den demand tjenesten og på nettbukta i god kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå