Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Åida..

 

Nei, det syntes jeg absolutt ikke! Hvorfor synes du det, forresten? Klarer ikke å se på hvilket grunnlag du bedømmer det som søppel, men jeg er nysgjerrig å høre!?

 

 

 

Men ..

 

 

 

..jeg er litt skeptisk til hvordan jeg synes oppbyggingen til filmen var. Hele filmen handlet om at det skulle lages en film om de revolusjonærene fra gammelt av. Jeg ser selvfølgelig sammenhengen. Men, synes kanskje fokuset på "lage film" ble for mye, siden det viste seg å ha absolutt ingenting med historien å gjøre.

 

 

 

Filmen er noe fersk i hodet, så alle tanker har ikke lagt seg enda..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dommen over Guardians of the Galaxy; uhøytidelig, fargesprakende og Star Wars-aktig sci-fi/fantasy-film som ikke er kjedelig et sekund men som hele tiden prøver altfor hardt å være morsom, stort sett uten å lykkes. Humoren i filmen har potensiale men blir ødelagt av at de morsomme poengene understrekes altfor hardt. Man må kunne forvente at publikum er i stand til å forstå en punchline selv om den ikke er etterfulgt av ti sekunders stillhet og rare blikk, for her føltes det som om filmen gikk utfra at jeg var en idiot som må få beskjed om når han skal le.

 

Interessant at filmen er satt i samme univers som Thanos og Infinity Stones, som kanskje er den Marvel-historien jeg har mest sans for. I og med Thanos også figurerer i Avengers, kan man lure på om de planlegger å slå sammen franchisene i en fremtidig film? Drømmen for min del ville vært en filmatisering av The Infinity Gauntlet, men det ville krevd flere filmer som forklarer den bakenforliggende historien og alle karakterene som deltar før det kunne gi noen mening for seerne. Nå har man riktignok introdusert mange av disse allerede...Avengers, Galactus, Thanos, Silver Surfer.

Lenke til kommentar

Dommen over Guardians of the Galaxy; uhøytidelig, fargesprakende og Star Wars-aktig sci-fi/fantasy-film som ikke er kjedelig et sekund men som hele tiden prøver altfor hardt å være morsom, stort sett uten å lykkes. Humoren i filmen har potensiale men blir ødelagt av at de morsomme poengene understrekes altfor hardt. Man må kunne forvente at publikum er i stand til å forstå en punchline selv om den ikke er etterfulgt av ti sekunders stillhet og rare blikk, for her føltes det som om filmen gikk utfra at jeg var en idiot som må få beskjed om når han skal le.

 

Interessant at filmen er satt i samme univers som Thanos og Infinity Stones, som kanskje er den Marvel-historien jeg har mest sans for. I og med Thanos også figurerer i Avengers, kan man lure på om de planlegger å slå sammen franchisene i en fremtidig film? Drømmen for min del ville vært en filmatisering av The Infinity Gauntlet, men det ville krevd flere filmer som forklarer den bakenforliggende historien og alle karakterene som deltar før det kunne gi noen mening for seerne. Nå har man riktignok introdusert mange av disse allerede...Avengers, Galactus, Thanos, Silver Surfer.

 

Bare til opplysning: Der er en egen tråd for mini-anmeldelser.

Lenke til kommentar

Nja, jeg føler trådene overlapper for mye til at jeg gidder å ha to filmtråder i feeden min. Det vil alltid være en gråsone mellom det å diskutere film og det å anmelde dem, så jeg tror det må bli på den måten uansett hva man kaller tråden. Innlegget mitt var uansett ikke ment som noen formell anmeldelse, men bare noen løse tanker rundt den. En anmeldelse skal systematisk ta for seg alle aspekter av en film og ikke arbitrært fokusere på en eller to aspekter, som jeg gjør over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324
Bondskurkene :


Dr No (døde '09) , prof Dent (d. '92)


Red Grant (d. '78.....flaska tok knekken på Shaw) , Rosa Klebb (d. '81 , tro det eller ei hun var oxo operasanger. Sanchez aka Robert Davi har oxo operautdannelse , god venn med Arnold S)


Goldfinger (d. '88......Frobe hadde vært nazist så det ble litt oppstyr i Israel men filmen ble godkjent) , Oddjob (d. '82......Sakata var oxo WW2 veteran)


Largo (d. '86) , leiemordern Vargas (han var ikke akkurat snakkesalig i filmen , he he......tror hans makker Janni er død oxo)


Blofeld #1 (d. '95 , Pleasence var oxo kjent for Halloween-filmene samt Great Escape) , Osato (d. '88 , spilt oxo politiker i 1966 Batman-filmen)


Blofeld #2 (d. '94 , Telly var velkjent gjennom serien Kojak , Kellys Helter m.m) , Bunt (d. '69.....hun døde bare par dgr etter premieren)


Blofeld #3 (d. '00)


Tee Hee med stålarmen (han kan man oxo se i "Shaft #2" og andre 70s filmer) , Whisper


Loque (d. '92 , hengte seg....forferdelig. Akkurat som Vargas så hadde Loque ingen dialog)


Alle hovedskurkene fra 60s er nå døde samt 3 fra 70s (Blofeld #3 , Stromberg & Jaws)


Bond good guys :


Leiters (Lord , Linder , van Nutter , Burton)

Quarrel (d. '65)

M #1 (d. '81)

Gogol (d. '97)

Q (d. '99)

M #2 (d. '03)

Forsvarsministern Gray (d. '05)

Moneypenny (d. '07)

Hilary Bray , advokat Gumbold

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"ingen av Bond'ene er døde enda"

 

Noe sier meg at Connery tar kvelden først (hans pressefolk dysser det ned : "Nei , Connery er ikke syk".......skjedd før med kjendiser som var veldig syk/døende)

 

Bondskurker fra Moore/Dalton-epoken :

 

-Kananga

 

-Tee Hee , Whisper RIP

 

-Scaramanga (over 90 nå)

 

-Nick Nack RIP (skaut seg) , leiemordern Rodney RIP (spilte oxo gangster i DAF)

 

-Sandor RIP (Jaws' skallete hjelper , spilt av wrestlern Milton Reid.....forsvant sporløst i India , sikkert drept. Reid spilte oxo vakt i Dr No samt kandidat til rollen som Oddjob)

 

-prof Markowitz og Bechmann RIP

 

-Drax (begynner å bli bra gammel nå)

 

-Kristatos

 

-Loque RIP (hengte seg)

 

-Brink , skøytetrener RIP (enda et selvmord)

 

-Kamal Khan (over 90)

 

-Zorin (enda futt i Walken)

 

-oljemann Bob Conley RIP

 

-formann for gruve RIP

 

-dr Mortner RIP (en slags verge til Zorin)

 

-Taiwansk forretningsmann AVTAK , RIP (Chinn spilte oxo i Dr No samt SPECTRE-vakt som blir skutt av Bonds sigarett i YOLT)

 

-fangevoktern i Afghanistan RIP (Dalton banker han opp og hiver han i cella)

 

-pres Hector Lopez i LTK , RIP (Pedro jr , sønn av Pedro sr som spilte i FRWL)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

10435681_10152781938907318_2225558286991

 

Jeg kan ikke huske sist Jackie Chan så såpass ung ut. Jævlig kjekk på det bildet der, forresten.

 

Ser frem til filmen au (Dragon Blade). På rollelista finner man b.a Jackie Chan, Adrien Brody, John Cusack, Lin Peng og Choi Siwon, i tillegg til at det hintes om enda en Hollywoodskuespiller. Jeg har ingen høye forventninger, men digger man Jackie Chan så digger man Jackie Chan, og når han treffer blink så treffer han som regel veldig godt, selv om han de siste 25 åra har levert veldig varierende. Han traff jævlig godt med Little Big Soldier, og traff greit nok med Shaolin (selv om han ikke hadde verdens største rolle her). Kan bli morsomt.

Lenke til kommentar

Noen som har sett The maze runner? Var på den på fredagen. Ikke sett noe om filmen før annet enn litt av traileren. Liker prinsippet i slike filmer (elsker Cube-serien) og ga den derfor en sjangse, men føler denne var som en Twilight-versjon av Cube. For mye klisjeer og rettet for mye mot et ungt publikum. Føler at ideen har større potensiale enn det som er blitt gjort med den.

Lenke til kommentar

"Alec Baldwin and Danny Glover are set to enter the labyrinth. Andron begins when a group of young men and women awake in a dark, claustrophobic maze. They don't remember who they are or how they got stuck in the black labyrinth."

Høres ut som en karbonkopi av Cube / Maze Runner. Hvorfor gjør filmstudioer slikt? Er det SÅ vanskelig å komme på originale ideér? Eller kapitaliserer man på markedsføringen til andre?

Lenke til kommentar

Noen som har sett The maze runner? Var på den på fredagen. Ikke sett noe om filmen før annet enn litt av traileren. Liker prinsippet i slike filmer (elsker Cube-serien) og ga den derfor en sjangse, men føler denne var som en Twilight-versjon av Cube. For mye klisjeer og rettet for mye mot et ungt publikum. Føler at ideen har større potensiale enn det som er blitt gjort med den.

 

Skal se den i kveld, faktisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...