Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Skjønner godt at Jean Rollin ikke er noen stor favoritt hos alle, men de Jean Rollin-filmene jeg har sett har vært helt topp. Herlig, småbisarr stemning, og det hele føles surrealistisk og drømmende i mangel på en bedre beskrivelse. Det er ofte seigt som bare pokker, men det har jeg ingen problemer med. Masse erotik setter heller ingen demper på stemningen her i huset. Sleazy og digg.

Lips of Blood, Fascination og The Shiver of the Vampires er mine favoritter (av de alt for få jeg har sett), og soundtacket til sistnevnte står til terningkast SEX! SEX! SEX! Drøyt kult soundtrack.

https://www.youtube.com/watch?v=TRqtuRb4WuM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en som heter The Naked Vampire. Det er den mest tafatte filmen jeg noensinne har sett. Ei storbrystet dame som går sakte rundt splitter naken hele tiden, hun er vampyr men livnærer seg på blod/sæd (alt ettersom hviken versjon man ser). Handlingen er nesten stillestående, men dama og musikken er veldig fin, da. Når hu tar livet av noen går hun ned på kne og knepper opp buksa deres, også dør de mens hun holder på der nede, så ja..evt har sex helt til han dør.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor ingen har anbefalt meg Dans la maison før. Djevelsk god film. Hvorfor har ingen anbefalt med denne? Mesterlig dramathriller med en liten dose mørk humor og en håndfull med uforutsigbarhet. Smart, spennende og full av overraskelser. Anbefales.

Og Fast & Furious 6 var fet. Ikke like god som Fast Five som jeg skrev litt om tidligere i år, men milevis bedre enn de fire første skitfilmene. Det som trekker den et hakk eller to ned fra Fast Five er hele Letty-greia som føltes som en veldig enkel og billig løsning, i tillegg til at Michelle Rodriguez er en skikkelig kjip skuespiller (foruten Machete hvor hun funka veldig bra). Det føltes som latskap, rett og slett. Men ellers var det jo en tipp topp actionfilm. Vin Diesel, Dwayne Johnson, Luke Evans og John Ortiz gjør en veldig god jobb, uten at noen av de imponerer veldig som skuespillere i denne filmen. Men nå er det heller ikke derfor man ser en actionfilm av denne typen, så det går helt greit. Fast & the Furious-filmene har funka sykt bra etter at de valgte og gå bort fra den harry rånerdritten som preget de fire første filmene, og byttet ut stygge, flashy biler med stilfulle og fete biler.

Og Gina Carano har brukt tiden mellom Haywire og FF6 godt, for hun fremstår som en langt bedre skuepiller her, uten at hun lar det gå ut over sin store mengde fethet av den grunn.

Jeg har ikke helt trua på Fast & Furious 7, og den lille smakebiten på slutten av F&F6 lovte ikke godt da det virka som om de går litt tilbake til de første harrybarryfilmene, men jeg digger James Wan (som ha vært en av de mest spennende og imponerende regissørene de siste 10 åra) og med Vin Diesel, Dwayne Johnson, Jason Statham, Kurt Russell og Tony Jaa på laget skal det godt gjøres å lage noe som ikke er av stor underholdning.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så Cloudy with a Chance of Meatballs i går, og jeg ble rimelig lei etterhvert. Et potensielt mesterverk med et fantastisk plot, herlig humor og dritfete karakterer delevis ødelagt av en grusom og standard visuell stil helt blottet for sjarm og særpreg, og en kjedelig og alt for glatt animasjon. Null sjarm. Synd. Filmen fortjener en skikkelig remake med god, gammeldags animasjon og en mer interessant visuell stil. Kunne fort blitt noe virkelig stort.

Lenke til kommentar

Da blir det Guardians of the Galaxy i kveld, før den går ut av kinoprogrammet. Hadde aldri gått for å se den på kino var det ikke for alle anbefalingene, da det ser litt barnefilmaktig ut.

Jeg har sett en god del Roger Corman-filmer. Så og si alle faller under "shits and giggles"-kategorien for min del. Morsomme filmer å se på, men ikke akkurat de jeg festet meg mest ved. Introen til Deathstalker 2 oppsummerer Corman ganske bra:

Jepp, han var involvert i mange mindre gode filmer, men veldig mye av det er helt topp IMO.

Og vi må ikke glemme at Corman regisserte filmer som X: The Man with the X-ray Eyes, A Bucket of Blood, Little Shop of Horrors, House of Usher, The Pit and the Pendulum, The Premature Burial, The Masque of the Red Death, The Tomb of Ligeia, The Intruder og The Wild Angels, og produserte filmer som Piranha, Death Race 2000, ogThe Slumber Party Massacre. Ingen av disse faller innunder "shits and giggles"-kategorien i mine øyne. Tvert i mot synes jeg alle disse er jævlig fete, og filmer som Little Shop of Horrors, House of Usher, The Pit and the Pendulum, The Masque of the Red Death, The Tomb of Ligeia, The Intruder, Death Race 2000 og Piranha er mesterverk innen sine sjangere. Fantastiske filmer, alle som en!

Som sagt, Corman har vært involvert i litt av hvert, og det er ikke alt som er i nærheten av bra. Men på 50-, 60- og 70-tallet var han involvert i latterlig mye av høy verdi IMO, samt et stort lass av so-bad-it's-good-filmer som jeg personlig synes er helt topp. Jeg er jo glad i den typer filmer au. Veldig glad i det.

Death Race 2000 faktisk. Jeg så den for første gang for bare noen måneder siden og jeg må si jeg lo godt. Fantastisk sadistisk humor i den.

Lenke til kommentar

Så The Proposition i går, og jeg ble mildt sagt jævlig imponert. Stemningsfull og fet western med et godt plot, sykt bra skuespill, flott soundtrack og dødsfet vold. Jeg skjønner ikke hvordan denne har gåt tunder radaren min såpass lenge. Drøyt bra film!

Hadde også et gjennsyn med Django, Massacre Time og Cut-Throats Nine. Django er på topp sammen med The Good, the Bad and the Ugly hva western angår, Massacre Time er en undervurdert perle av en film og Cut-Throats Nine har ikke holdt seg så bra. Reddes av drøyt fet vold, men det stopper egentlig der. Synd, for jeg hadde forventet at den skulle være like bra som da jeg så den for femti år siden.

Django og A Man Alone (Come Back Home Someday) er forresten to av tidenes beste themelåter. Helt forbanna rått.

https://www.youtube.com/watch?v=vwLP-pzDhuY

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...