Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At jeg har mer lyst til å se Børning enn Beatles er en trist følelse.

 

Anmeldelsene til Beatles er ikke bra, og trailerne var heller ikke så interessante synes jeg.

 

Er så lei av å høre: "God film til å være norsk"

Alt for mange norske filmer som får "norskrabatt"

 

Word the fuck up. Se på Hercules og. Hadde det vært svenske skuespillere istedenfor norske hadde den fått 2-3, ikke 4-5.

Lenke til kommentar

Anmeldelsene til Beatles er ikke bra, og trailerne var heller ikke så interessante synes jeg.

 

Dette er basert på en versjon av filmen jeg så i oktober(I hvert fall rundt da) i fjor, men jeg syntes Beatles var en helt grei film da. Hvis du har lest boka blir du nok skuffet uansett fordi boken pakker med seg så mye, mye mer enn filmen. De har gjort om boka til en ene og alene kjærlighetshistorie, og fjernet nesten alt om oppvekst og "gutta".

Lenke til kommentar

Ja, nei ser heller Boyhood på nytt enn Beatles når det ser ut til å være hva sistnevnte filmen fokuserer på. Ødelgger litt med det jeg husker jeg likte med boka også.

 

Må se Boyhood på en kino som ikke er helt favorittkinoen min, Ski fordi OsloKino ikke skal vise filmen på grunn av deres konflikt med UIP.

Lenke til kommentar

Føler du ikke trenger å være interessert i tegneserier for å like superhelt-filmer for tida. Spesielt med Guardians of The Galaxy som er såpass god egen historie du ikke nødvendigvis trenger noe kunnskap om tegneseriene eller de andre Marvel-filmene.

Captain America: The Winter Solider fungerte også veldig mye på egenhånd tror jeg. Jeg tok med en kamerat som bare hadde sett Avengers for å se den i vår og null forhold til tegneseriene som meg, og han digga den.

Lenke til kommentar

Jeg tror heller ikke Expendables 3 lider pga. nedlasting. Det var en helt ræva screener i dårligere-enn-VHS kvalitet som lakk ut. Tviler sterkt på at fans av filmen som kunne tenke seg å se den på kino ville gidde å se noe slikt. Folk er nok litt lei av Sly og Gutta Boys, også kommer den som sagt opp mot filmer som Ninja Turtles og Guardians. Men det er klart det er godt for Sly å ha noe å skylde på overfor investorene.


Ja The Winter Soldier var meget god underholdning :)

 

Enig, men den var ikke noe "mer" enn det. Var nesten en mellomstasjon for neste Avengers. Tror jeg har blitt bortskjemt av disse tre-timers eposene gitt.

Endret av Sectoid
Lenke til kommentar

Og det kommer da en oppfølger til å som eg antar vil bygge videre på bakgrunnen, faren til starlord?

 

Ja, oppfølgeren ble annonsert før filmen hadde premiere under Comic-Con i sommer, som er litt uvanlig for et nytt franchise av det budsjettet Guardians hadde. Godt mulig at vi får se faren til Star-Lord i en annen film før det, litt avhengig av hvordan Marvel gjør det.

Lenke til kommentar

 

Ja The Winter Soldier var meget god underholdning :)

 

Enig, men den var ikke noe "mer" enn det. Var nesten en mellomstasjon for neste Avengers. Tror jeg har blitt bortskjemt av disse tre-timers eposene gitt.

 

Hæ? Synes da Winters Solider var MYE mer enn det. Hadde den beste actionen som jeg har sett i noen marvelfilm, pluss at det var en marvelfilm som faktisk tok opp flere viktige, gode og dagsaktuelle tema. I motsetning til resten som egentlig bare er halvtullete filmer, som ikke prøver å formidle noe som helst.

Lenke til kommentar

Falt i kategorien "grei underholdning" for min del. Der filmen faller gjennom for min del er karakteren Winter Soldier selv; en hjernevasket supersoldat med hukommelsestap som i det siste og avgjørende øyeblikk husker sin gamle venn og redder ham fra døden, fordi - som vi vet - "vennskapets makt overvinner alt". Denne historien er blitt fortalt utallige ganger før og vi forutså utfallet før filmen var kommet halvveis. De kunne ha løftet filmen ved å ta denne gamle klisjeen, snu på den hodet og overraske oss, men dengang ei.

Lenke til kommentar

Plottet med Hydra var jo ganske spennende - veldig spennende for de som følger med på Agents of SHIELD - og det var det filmen burde handlet om, særlig når den "bare" var to timer lang. Winter Soldier kunne de spart til neste film. Veldig unødvendig å blande ham inn på dette tidspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...