Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I dag har jeg hatt et gjennsyn med en håndfull kremfilmer:

 

Lady Snowblood
En av tidenes absolutt feteste filmer. En god historie, masse vold, overdrevent mye blod, Meiko Kaji (som er blant mine favoritter) og en av tidenes beste themelåter i form av Shura No Hana/The Flower of Carnage. Det finnes ikke mange filmer som overgår denne perlen av en film. Perfeksjon!

 

lady-snowblood.jpg

Lady Snowblood 2: Love Song of Vengeance
En litt mer kompleks og mindre blodig film, men fremdeles helt topp. Litt svakere enn den første, men fremdeles helt topp. Meiko Kaji er så bra!

The Streetfighter
Overdrevent tøff og over the top voldelig action med en Sonny Chiba i stormform. Enda fetere enn sist gang jeg så den, og Sonny Chiba er jaggu meg tøff!

Return of the Street Fighter
Litt svakere enn The Streetfighter, mye pga. flashbackscenene og et litt mindre engasjerende plot, men det må jo være kul umulig å ikke elske denne om man liker Sonny Chiba og voldelige martial arts-filmer! Helt topp!

 

 

Faen for noen jævler Japanerne var på div. exploitation flicks på 70-tallet. For en massiv mengde fete filmer de lagde.

 

 

I morgen blir det The Street Fighter's Last Revenge (som jeg ikke har sett) og Blind Woman's Curse, og om jeg får tid kjører jeg på med noen flere Japanske 70-talls exploitation flicks som jeg ikke har sett før. Ugh!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Yeah, Tarantino henter inspirasjon fra mange forskjellige sjangere og filmer og liker å vise det, men det er lett å at Lady Snowblood var den største inspirasjonen når det kommer til Kill Bill. Har anbefalt Lady Snowblood 1 & 2 til mang en folk som digger Kill Bill, men det er svæt få av de som har valgt å sjekke de ut. Synd for de, da Lady Snowblood er Kill Bill overlegen. Jeg digger Kill Bill, men jeg synes Lady Snowblood er på et helt annet nivå. Selv ikke Sonny Chiba og Gordon Liu (i to roller!!!) greier å føre Kill Bill forbi Lady Snowblood.

 

The Streetfighter's Last Revenge

Kul, men veldig skuffende film. Sonny Chiba er tøffere enn toget, men historien er svakere, volden er dårligere og det er generelt lite action og blod. Føles egentlig som en helt annen type film enn de to første, og det er litt mer Mission: Impossible over det hele, med masker og superrom og ditten og datten. Men Sonny Chiba og den alltid så fantastiske Reiko Ike redder filmen.

 

Blind Woman's Curse

Kremfilm fra Teruo "The King of Cult" Ishii med herlige Meiko Kaji i hovedrollen. Jævlig kul og unik mix av gammel yakuza-action og småsurrealistisk horror. Jævlig weird og fet film!

 

 

Dette er koselig.

Endret av Jack Burton
Lenke til kommentar

Helt klart at Expendables 3 ble en flopp i USA. Piratnedlasting og Ninja Turtles i helga var hovedgrunnene vil jeg si, men også mulig at folk er lei Expendables (jeg liker filmene godt nok, og ser de hvert andre år eller noe de kommer ujt). .

 

Synes det er teit at "eksperter" nå skal si at piratnedlastingen er hovedgrunnen, for folk går å ser elendighet som Transformers 4 går å ser TMNT også (og det er det mye av). Tror at Expendables 3 ville gjort det mye bedre om de fikk en bedre premierehelg vekk fra Guardians og TMNT. Ikke er heller nedlasting så stort i USA som her i Scandinavia.

 

Nå husker jeg ikke hvordan kinotallene til X-Men Origins: Wolverine var, men jeg kan virkelig ikke å huske å ha sett en så bra utgave av en film på nettet i forkant. Så det har påvirket ting litt ihvertfall minst.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...