Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet hvorfor Expendables 3 kommer så grusomt sent til Norge? Verdenspremieren er 4. august i England, mens Norge har ikke premiere før 22. august og er dermed blant de siste landene i verden som får se filmen, lenge etter land som Pakistan, Ukraina og Kambodsja. Tyskland, Frankrike og Spania har alle premierer i begynnelsen av august, mens Sverige får den 13. august og Danmark 14. Norge er "the odd one out" her.

 

http://www.imdb.com/title/tt2333784/releaseinfo?ref_=tt_ov_inf+

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Dagen har - som nevnt for noen sider siden - gått med på å se noen av filmene til Robin.

 

Startet med "Good Will Hunting", så "Popeye" (har alltid likt den, selv om det ikke virker som om så mange andre deler min mening), "Aladdin", "Jumanji", "The Aristocrats", "The World According to Garp", "Flubber", "Mrs. Doubtfire", "Hook", "Dead Poets Society" og "The Adventures of Baron Munchausen". Klump i halsen mange ganger i løpet av dagen mens jeg har sett igjen noen av favorittfilmene mine fra oppveksten. Tårene har fått renne fritt nedover kinnene mine. Så mange bra filmer, så mange fantastiske minner.

 

Ble vel egentlig ikke bedre da jeg begynte å lese folks reaksjoner på døden hans, det være seg kjendiser eller folk jeg ikke aner hvem er. Helt jævlig har det uansett vært, selv om det var mange fine øyeblikk med filmene. Smerten jeg føler går nok ikke bort med det første, men det er bare noe man må leve med, for hva annet kan man gjøre?

Lenke til kommentar

Hvis det er en god Robin Williams-film som du ikke kommer til å høre et kvekk av i disse hedringene og sånt av han så er det The Secret Agent fra 90-tallet. Kanskje ikke så rart, når han har en liten rolle, men oboi det er en god rolle.

 

 

Må si det er en veldig undervurdert film, jeg så den litt tilfeldig før The Dark Knight Rises på grunn av Christian Bale. Pluss at casten er bestående av folk jeg generelt liker mer eller mindre godt.

Lenke til kommentar

Gåten Ragnarok. Popcorn-film og et skamløst klisje-o-rama. Filmen er nærmest som en slags antologi av filmklisjeer fra 80-tallet og til i dag. Høydepunktet kom da filmen bestemte seg for å kopiere åpningen av Cliffhanger (1993), en ikonisk scene som tidligere er blitt parodiert av Ace Ventura 2 (1995).

 

Når det er sagt så synes jeg filmen lykkes med å skape spenning og være underholdende, og jeg er sikker på at om jeg så denne da jeg var rundt 10 år gammel ville det vært en av mine favorittfilmer.

Lenke til kommentar

 

Hva med Patch Adams? Fantastisk film, IMO.

 

Den lå aldri for meg da jeg var yngre, men kanskje jeg skal gi den en sjanse nå.

 

 

Gåten Ragnarok. Popcorn-film og et skamløst klisje-o-rama. Filmen er nærmest som en slags antologi av filmklisjeer fra 80-tallet og til i dag. Høydepunktet kom da filmen bestemte seg for å kopiere åpningen av Cliffhanger (1993), en ikonisk scene som tidligere er blitt parodiert av Ace Ventura 2 (1995).

 

Når det er sagt så synes jeg filmen lykkes med å skape spenning og være underholdende, og jeg er sikker på at om jeg så denne da jeg var rundt 10 år gammel ville det vært en av mine favorittfilmer.

Ja, jeg synes filmen var helt grei, Indiana Jones møter Jurassic Park møter et eller annet annet. Samme kan det være, den har Bjørn Sundquist i seg, og Cleve Broch dør. Det er alt jeg trenger for å rulle terningen over 3.

Endret av Datasmurf
Lenke til kommentar

the-town-that-dreaded-sundown.jpg

En av tidenes kuleste filmpostere. Hadde et gjennsyn med filmen i går, og den er fremdeles like effektiv som da jeg så den for 7-8 år siden. Dææææsken, for en jævlig kul film. Tidlig slasher fra 1976.

 

 

 

Filmen får en remake som har planlagt utgivelse i år. Det er snakk om en meta-remake laget på et lavt budsjett for å beholde den samme cinema verite, noe jeg er positiv til. Dette er faktisk en remake jeg gleder meg veldig til, selv om den mest sannsynelig skuffer. Men jau, jeg gleder meg faktisk til en remake av en fantastisk film. Sjelden kost.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, jeg synes filmen var helt grei, Indiana Jones møter Jurassic Park møter et eller annet annet. Samme kan det være, den har Bjørn Sundquist i seg, og Cleve Broch dør. Det er alt jeg trenger for å rulle terningen over 3.

 

 

Sundquist gjør enhver scene til gull, men han spiller alltid den samme sure, nordlendingen i alle filmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

the-town-that-dreaded-sundown.jpg

En av tidenes kuleste filmpostere. Hadde et gjennsyn med filmen i går, og den er fremdeles like effektiv som da jeg så den for 7-8 år siden. Dææææsken, for en jævlig kul film. Tidlig slasher fra 1976.

 

 

 

Filmen får en remake som har planlagt utgivelse i år. Det er snakk om en meta-remake laget på et lavt budsjett for å beholde den samme cinema verite, noe jeg er positiv til. Dette er faktisk en remake jeg gleder meg veldig til, selv om den mest sannsynelig skuffer. Men jau, jeg gleder meg faktisk til en remake av en fantastisk film. Sjelden kost.

 

 

Helt enig, latterlig kul poster.

 

Filmen er for så vidt veldig stemningsfull. Så den for et års tid siden(ved release av Scream Factorys BD) og ble mektig imponert. Vist jeg skulle utsette noe ved den, så måtte det være at den har enkelte komiske elementer som ikke passer inn med resten av filmen.

 

'The Phantom Killer' er uten tvil en av de feteste morderne fra slasher verden. Liker også burlap sack-Jason nesten bedre enn hocky mask-jason. Artig trivia er at useende til Jason i Friday the 13th Part II er basert på 'The Phantom Killer'.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

 

Hva med Patch Adams? Fantastisk film, IMO.

 

 

 

 

Den filmen er forjævlig. Kvalmende hva studioet gjorde med Patch Adams i den filmen. Patch selv hater den, med god grunn. Påtvunget tearjerker er det verste jeg veit.

Lenke til kommentar

Ser "The Butler" nå, har hatt lyst til å se den lenge, har trua på dette. Liker Forest Whitaker.

 

I min jakt på å se alt med Robin Williams, endte jeg også opp med å se "Night at the Museum" 1 og 2, og jeg skjems over å si at jeg humra flere ganger i løpet av en film med Ben Stiller. Hovedsakelig når det gikk ut over Stillers karakter, men likevel. Skamfulle greier.

Lenke til kommentar

Ser "The Butler" nå, har hatt lyst til å se den lenge, har trua på dette. Liker Forest Whitaker.

 

I min jakt på å se alt med Robin Williams, endte jeg også opp med å se "Night at the Museum" 1 og 2, og jeg skjems over å si at jeg humra flere ganger i løpet av en film med Ben Stiller. Hovedsakelig når det gikk ut over Stillers karakter, men likevel. Skamfulle greier.

 

Han er bittelitt morsommere enn Adam Sandler, hvertfall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...