Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Nei, poenget mitt var at den tredje filmen henter mesteparten av materialet fra LOTR appendix. Den skal være en "bridge" mellom Hobbit og LOTR-filmene. Derav Legolas og diverse andre cameos.

Ikke at fyllstoffet i 1 og 2 var hentet fra appendix. Battle of the five armies er sikkert bare en kjapp greie, så flyr vi videre inn mot LOTR.

Hvordan kan de hente mesteparten av materialet sitt derifra når det ikke er noe relevant materiale der å hente? Har du lest LoTR appendices?

 

Filmen skal forøvrig ikke være en bridge mellom Hobbiten og LOTR lenger sånn du tenker, det var planer de hadde for lenge siden, men kasta bort. Filmen blir bare basert på siste del av Hobbiten-boken, med masse filler lagt inn (White council vs Sauron, osv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at NRK er flinke til plukke interessante utenlandske filmer. Viser i natt En mann som skriker (Un homme qui crie) som vant jury prisen og var nominert til Palme d'Or i Cannes i 2010.

 

HAROUN_Mahamat_Saleh_2010_Un-homme-qui-c

 

EN MANN SOM SKRIKER forteller om den tidligere svømmestjernen Adam og sønnen Abdel. De har begge jobb ved byens elegante hotell. Adam har ansvaret for svømmebassenget der sønnen aktiviserer gjestene med populære leker og treningsopplegg. Adam er stolt av sin jobb og passer bassenget med bestemt og kjærlig hånd. Han har fin uniform og status. Men hotellet har økonomiske problemer og må si opp folk. Valget står plutselig mellom far og sønn. Tsjad er et land på randen av borgerkrig og styresmaktene forlanger at alle bidrar, enten med penger eller med muskelkraft. Adam har ingen penger, men han har en sønn.

 

Vises i dag 00:30 på NRK2

Endret av MKej
Lenke til kommentar

Kill Buljo 2 i helgen. Filmen er absolutt inne på noe og humoren er mye etter min smak, men det kokte til slutt ned til en tafatt og pinlig affære. Det som ødelegger for min del er en del latmannsløsninger fra skapernes side; en Kill Bill-parodi bør legge litt arbeid inn i å få til skikkelig kampkoreografi, at "Padda" faktisk er en padde er overhodet ikke morsomt og slåsskampen mellom padda og den tilbakestående fyren er gjort på billigst mulig måte ved at han rett og slett holder den mot kroppen sin og later som om han kjemper imot - slik barn pleier å gjøre. Selv Monty Python klarte å få det til å se ut som om den dødelige kaninen faktisk angrep for egen maskin.

 

Dommen til samboeren var at hele filmen var forferdelig og skrevet av en 30 år gammel jomfru. Jaja.

Lenke til kommentar

Jeg synes den var grei som en søndagsfilm hvis du har kald pizza til overs. Den er litt rar for å være en blockbuster, som gjør den enten som en grei popcorn-film eller en film du virkelig kommer hate. Litt vanskelig for meg å si hvilken side du er på, så hvis du ikke har noe bedre å bruke tida på, go for it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sant det, filmene hadde ikke vært like morsomme uten Hermannsen.

 

Jeg hadde et eller annet nostalgisk minne om at Dynamitt-Harry var så veldig morsom, men så så jeg filmen på TV i jula, og han går jo bare og griner og er deprimert hele tiden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...