Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

 

Jeg tror en superheltfilm fort kan falle pladask hvis man prøver å ta det for seriøst.

Det er jo litt dette som er utfordringen til superhelter som ikke bruker så mye humor i originalform. Superman f.eks....

 

 

Jim Carrey kan bare gå å ta på seg Pampers og legge seg.......Frank Gorshin *ER* Riddler :D

Lenke til kommentar

The Innkeepers (2011). Det er en trend med at skrekkfilmer gjør meg både skremt og irritert på en gang. Skremt pga. de skumle øyeblikkene, og irritert fordi de skumle øyeblikkene kun oppstår fordi hovedpersonene tar avgjørelser som overhodet ikke gir mening.

 

 

Vi har et påstått hjemsøkt hotell med en skummel kjeller. En synsk dame sjekker inn og en av hovedpersonene ber henne ta kontakt med eventuelle ånder. Den synske får kontakt og forteller hovedpersonen at hun for all del ikke må gå ned i kjelleren. Neste kveld tar samme hovedperson med seg en kollega ned i kjelleren for å se etter spøkelser - greit nok, ungdommelig dumdristighet. De har en ubehagelig opplevelse og kommer løpende opp. Neste dag forteller den synske at hovedpersonen er i livsfare og må komme seg ut av hotellet, for så å bli borte mens hovedpersonen snakker med sin kollega. Usikker på hvor den synke damen er blitt av begynner hovedpersonen å gå rundt for å se etter henne, til tross for at hun er blitt fortalt at hun er i livsfare så lenge hun er i hotellet. Og hvor velger hun å lete? Ikke på den synske damens hotellrom, ikke på toalettet og hun sjekker heller ikke om hun allerede har gått ut, men tar i stedet det minst intuitive valget tenkelig og begynner å lete etter henne i kjelleren - med lommelykt. Hvorfor sjekket hun ikke alle andre steder først? Tja, antageligvis fordi slutten ikke ville blitt spesielt skummel, er min tanke da.

 

Lenke til kommentar

De henter jo det meste av materialet fra appendixene til LOTR.

 

Nei. De sier de henter ekstramaterialet derifra, men det er ikke tilfellet. Folk kan like filmene (syns selv den første var relativt dårlig, og den andre kvalmende dårlig*), men er lei av at folk unnskylder lengden med at det visstnok skal være Tolkien de fyller opp filmene med. Det er nesten 100% Peter Jackson.

 

*Bortsett fra starten av møtet mellom Bilbo og Smaug. Herregud som de teite jaktscenene mellom Smaug og dvergene ødela etterpå, riktignok.

Endret av Schweigaard
Lenke til kommentar

Nei, poenget mitt var at den tredje filmen henter mesteparten av materialet fra LOTR appendix. Den skal være en "bridge" mellom Hobbit og LOTR-filmene. Derav Legolas og diverse andre cameos.

Ikke at fyllstoffet i 1 og 2 var hentet fra appendix. Battle of the five armies er sikkert bare en kjapp greie, så flyr vi videre inn mot LOTR.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hercules var det største pisset jeg har sett av film på lang tid. Hvis du har sett Conan The Barbarian-remaken så er Hecules likedan, og enda et hakk dårligere. Et stort platt actioneventyr fra Hollywood.

 

Hadde dette ikke vært en pressevisning så hadde jeg vært mye mer forbanna som kinoseer. Nesten alle de seriøse skuespillerne i filmen (John Hurt, Ian McShane og Joseph Fiennes) virket jo å bare være der for pengene, enn å prøve å gjøre et godt arbeid. Du kan putte inn noen av de mest seriøse skuespillerne for tida inn i filmer basert på tegneserier å gjøre noe bra ut av det, Robert Redford i Captain America: The Winter Solider har bevist det tidligere i år.

 

Berdal fungerte bra nok, men det er ikke så bra at det redder filmen. De anmeldelsene jeg har sett skriver nesten som at Berdal gjør en så rolle at filmen er verdt en tur på kinoen. Nei. Det virker som hver gang noen norske er med i en stor Hollywood eller stor film at filmene får en rabatt som gir større karakter i anmeldelser. Samme skjedde med The Thing.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Berdal fungerte bra nok, men det er ikke så bra at det redder filmen. De anmeldelsene jeg har sett skriver nesten som at Berdal gjør en så rolle at filmen er verdt en tur på kinoen. Nei. Det virker som hver gang noen norske er med i en stor Hollywood eller stor film at filmene får en rabatt som gir større karakter i anmeldelser. Samme skjedde med The Thing.

 

Jeg synes nordmenn gjør seg så små i sånne sammenhenger. Enhver forbindelse til Norge blir hauset opp som om vi blir bedre mennesker av å kunne vise til at en person som tilfeldigvis er født innenfor de samme grensene har hatt noen minutters scenetid i en Hollywood-produksjon, samme hvor marginal rollen er.

Lenke til kommentar

Hercules var det største pisset jeg har sett av film på lang tid. Hvis du har sett Conan The Barbarian-remaken så er Hecules likedan, og enda et hakk dårligere. Et stort platt actioneventyr fra Hollywood.

 

This. Herregud for et makkverk. Dårligste filmen jeg har sett i 2014 med god margin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...