Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det blir en grei link opp mot LOTR. De henter jo det meste av materialet fra appendixene til LOTR.

Pluss fra slutten av The Hobbit (battle of 5 armies).

 

Og 2'rn slutta såpass lenge før det store slaget at de klarer sikkert å trøkke inn 1,5 time fyllstoff før det store slaget starter også.

Subplottet om den hvite orken som er Thorin sin erkefiende nevnes jo knapt i boka, men de har klart å få til en grei historie av det likevel som passer greit inn.

 

Den første Harry Potter-filmen var så og si scene for scene, side for side fra første boka. Filmen fikk mye kritikk for det siden det er ikke alt som funker like bra både i bokform og filmform. Så for meg er det helt greit at de legger til litt fyllstoff her og der.

 

Jeg gleder meg til jeg kan dra en fullstendig maraton av Hobbit+LOTR filmene. Det blir en fin helg.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk vil ha noen å mislike, så at de har kjørt på med masse Azog synes jeg er helt forståelig, og det funker veldig bra. Tipp topp tommel opp!

 

Sånn bortsett fra overdrevent mye ræva CGI synes jeg Jackson & co har gjort en kjempejobb. Har storkost meg med begge filmene ved hver anledning. Gleder meg til nummer tre, tross den stusselige titlen. Orginaltitlen var ti tusen ganger fetere.

Lenke til kommentar

Venter på filmene basert på Silmarillion jeg. 10 første filmene kommer til å handle om skapninger som synger.

 

Og de neste 5 er bare introduksjon av diverse alvenavn. Det er seriøst den tyngste boka jeg har lest, hvertfall de første kapitlene før det begynner å handle om individuelle karakterer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det er mange gode filmer i Silmarillion. Bare å velge en historie.

 

Jeg synes Hobbiten-filmene er helt ok som visuelt spektakulære filmer som er fine å se på kino rundt juletider sammen med venner, men ikke i nærheten av LotR-trilogien. Det er nok først og fremst fordi når man ser på LotR får man følelsen av at man har presset mye handling inn i noen få timer, som gjør at det går slag i slag med høydepunktene, mens Hobbiten er motsatt og gir et inntrykk av at handlingen i den lille boka er strukket til det ytterste. Som for lite smør fordelt på for mye brød, for å sitere Bilbo. Hadde man jobbet på samme måte med LotR-bøkene kunne man lett laget seks filmer av dem, men resultatet ville neppe blitt like bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...