Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Garantert ukas gladnyhet for min del, det blir en Pacific Rim 2. Endelig noe rettferdighet for fete "blockbustere", noe dessverre det ikke ser ut som Dredd får.

 

 

Vet det er noen her som hater Pacific Rim og skriker inni seg at jeg er en idiot som liker filmen, men f you hvis du kommer her bare for å hate.

 

At en regissør som Guillermo del Toro også får lage noe han elsker er også noe jeg liker, spesielt når jeg liker produktet han lager også. Mye bedre enn at han er dømt til å regissere filmer han ikke har en stor lidenskap for, som den Beauty and The Beast-filmen han trakk seg fra for noen uker siden, kanskje fordi han fikk noe et grønt lys for Pacific Rim 2.

 

Hver gang jeg så noe snutter eller bilder av at del Toro som filmet filmen eller viste fram filmen virket det som fyren var virkelig glad noe jeg ikke så ofte ser en regissør være. Vi har godt av å gjøre noe vi er interessert uansett hvor teit det kan være, ikke bare være overseriøse fjotter som tror vi er bedre enn alle andre.

 

At del Toro nå får lekt seg med universet han etablerte i forrige filmen virker svært gøy. Fordi dette er en mann som ikke har fått mye lov til å gjøre hva han driver med. Pitchen hans til Hellboy 3 f. eks er flott, og det er dessverre noe vi trolig aldri kommer til å se, som er synd.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Ser ganske dårlig ut, og det er synd. Ville heller sett Karl Urban i en ny Dredd film enn en ny Star Trek, selv om jeg liker begge deler. Men Dredd mye bedre. At Dredd solgte greit på hjemmevideo burde jo være et hint til at det er interesse for filmen, men synd nok ikke noe Lionsgate er enig med.

Tror at Lionsgate hadde sett annerledes på Dredd hvis de ikke hadde hatt et så stort film-franchise som Hunger Games.

Endret av Maury
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Men det skal kanskje godt gjøres og huske fødselsdatoen til alle mulige filmstjerner? Det mest imponerende er jo vist du vet når kjendiser dør uten å ha hørt om det gjennom internett/radio/TV osv.

Nei , alle går jo ikke an.....sier seg selv. Og det siste er jo umulig for noen plass har man jo lest det/hørt det ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

He he ;)

 

 

Moonraker 35 år , Hjeltnes var og så denne i London.......hvor blir det av åra ?!

 

Moonrakerstjerner RIP :

 

M (dette ble hans siste film)

Q

forsvarsministern (hadde en del kontakt med han og "M" #2)

Gogol

Moneypenny (en av av Moore helt fra start)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

I stedet for remakes opp og i mente hva med noe nytt , en Bravestarr-film hadde vært no' & i dag har man jo mye mer avansert sfx enn 80s ;)

 

Western/sci fi hybrid hadde vært kult........

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

I det siste har jeg bl.a sett:

 

Godzilla - Positivt overrasket, men ikke veldig imponert. Godzilla ser skikkelig dum, feit og veik ut. Det er masse fokus på de menneskene, noe som er synd for alle karakterne (- kisen til Bryan Cranston, som var OK) er JÆVLIG kjipe. Smått utrolig, egentlig. Jeg sliter med å skjønne hvorfor de velger å fokusere så mye på menneskene når det er åpenbart at de ikke har jobbet veldig mye med de. Fighten på slutten er ikke god nok til å gjøre opp for dette. Langt i fra. Fighten var ganske stusselig.

Bryan Cranston er god, fallskjermscena sto til terningkast 6 og soundtracket var dritbra. Og MUTOene var kule, til tross for at de manglet særpreg og orginalitet.

 

6/10 på en god dag, 5/10 på en vanlig dag.

 

PS: En Wolverine-fist i trynet på alle kjipingene som mener at denne kan måle seg med Gojira, eller Mothra Vs Godzilla, King Kong vs. Godzilla, Ghidorah, the Three-Headed Monster, Godzilla vs. King Ghidorah osv.

 

The Avengers

Positivt overrasket, og litt imponert. De to første Iron Man-filmene suger så jævlig hardt, men her funka Tony Stark/Iron Man veldig bra. Thor funka også ganske bra, til tross for at han virka litt veik personlighetsmessig. Burde vært litt mer kraftfull. Steve Rogers/Captain America gruste alt og alle. Funka så jævlig bra, noe jeg virkelig ikke hadde trodd. Captain America er jo helt konge, men jeg trodde ikke han ville funke i live-actionform. Dr. Bruce Banner var ålreit, Hulk var dritkjip. Ser så utrolig mongo ut i disse filmene. Natasha Romanoff/Black Widow var kjip, og det er mer eller mindre utelukkende pga. Scarlett Johanssons skikkelige punchable face, for selve karakteren er jo fet. Men det funker dårlig med henne i rollen. For en skikkelig kjip skapning hun er. Clint Barton/Hawkeye var klein og Loki var dritkjip. Og, ja, Chitauri så ut som no' dritt fra en dårlig The Asylum-film. Skikkelig pinlige greier.

 

Men jeg ble da greit underholdt, mye pga. Iron Man og Captain America. Typ 6,5-7/10

 

Dette gjorde også sånn at jeg skal sjekke ut begge Thor-filmene, Captain America-filmene og kanskje gi Iron Man en ny sjanse.

 

 

Mhv

Jack "hockey puck" Burton

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siste Iron Man er helt krise. Skikkelig piss kjedelig faktisk. Samma med Thor etterfølgeren..GJESP! Mye artigere å se denne gjengen samlet fremfor hver for seg, jeg er ihvertfall drittlei. Har ikke sett siste Captain America da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Faktisk er egentlig Winter Solider den beste Marvel-filmen så langt må jeg si. Tok meg tilbake til flere konspirasjonsthrillere jeg har sett som All the Presidents Men o.s..v selv om dette er satt til Marvel-universet. Samtidig lyste filmen opp Captain America er en interessant karakter i forbindelse med S.H.I.E.L.D., ikke som WW2-helt. Og jeg er spent hvordan de tar ting videre fra Winter Solider over i Avengers 2 neste år.

 

Slosscenene i The Winter Solider er noe av det beste regissert innenfor superhelt-filmer. De er ikke typiske bruker for lang tid, ved unntak av kanskje slutten som er mer naturlig med tanke på at Cap har en god match mot seg i denne filmen. Filmen i seg selv er også med å lyse opp at Marvel har skapt et filmunivers ingen andre har fått i gang lignende, i måten filmen virkelig påvirker ikke bare Cap-historien.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...