Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For en genial person han Tarantino og snakk om motsettende personligheter i det intervjuet ^^, MÅ SE KILL BILL 1!! KOM PÅ NÅ AT JEG IKKE HAR SETT DEN :ohmy: Bare toeren ...

Har kjøpt "Den grønne mil" med (av?) Tom hanks

Skal se den i kveld. Noen som kan sammnligne den med noen andre filmer ? Ser Kingpin Fisk i fra Daredevil er på coveret med det nøyaktig samme utrykket som han har (Daredevil spoiler --> )

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
etter Daredevil har slått han ^^

Stikker ned og leier Drepe Bill 1

Lenke til kommentar

Det er et must å ha sett den første. :)

Nå er alt klart for Ringene Herre-maraton 2007. Jeg har en Big One Pepperoni til venstre for meg, alle de tre DVD-boksene er klare, jeg har på vifta for tilstrekkelig oksygentilførsel, det nye 7.1-anlegget er preppet og Fellowship står i DVD-spilleren.

Wish me luck. :D

Lenke til kommentar

Ja kjøpte den like griet :!: Kosta 45 å leie og 99 å kjøpe :roll: Har ikke åpna den ennå for blei plutselig usikker på om jeg skulle bytte den til quentin samle boks hehe =P

setter meg ned nå for å se The green mile for FØRSTE GANG :dribble: Endelig en bra film jeg ikke ennå har sett som er gammel. Bra ifølge annmeldesler ifra nettet hvertfall

Endret av Moff
Lenke til kommentar
Wish me luck.  :D

8759019[/snapback]

Lykke til med å ikke sovne.

8759027[/snapback]

I LOL'd. Nice one.

8760379[/snapback]

Ikke noe antydning til det enda. Da har jeg sett ferdig film nr. 1, som er den jeg liker minst blant de tre. Credits til Extended Edition er 30 minutter lang. :p

Lenke til kommentar

Jepp, det er en slags tradisjon, pleier å se dem rundt jul jeg også, men det fikk jeg ikke tid til forrige jul. De ble starten på en annen tradisjon, den første filmkvelden jeg hadde sammen med ei venninne og noen kamerater var et Ringenes Herre-maraton, og siden har vi hatt filmkvelder jevnlig i 2,5 år.

Nå skal jeg sette i nr. 2. *skrur opp lyden* :D

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Kjeder meg såpass at jeg vurderer å se den X-Files filmen på TV3 nå... Har ingen forventninger. Tviler på at den er noe særlig skummel. Uansett så er det for varmt til å bli skremt.. ^^

8760925[/snapback]

Tja, av og til blir den litt creepy. Den er en link mellom sesong 5 og 6, og handler om aliens - aliens-episodene i X-Files var aldri de skumle. Likevel, jeg syntes den var en god film.

Lenke til kommentar
Ja The Green Mile er fantastisk, men Shawshank Redemption bør du sjekke ut, hvis du ikke allerede har sett denne perlen av en film.

8760290[/snapback]

Ferdig med Green Mile nå. Bra film. Best likte jeg han franske del med Mr Jingles : ) Har også sett Shawshank tidligere. Av de to holder jeg en god knapp på Shawshank. De minner begge om hverandre. Begge de er hvist basert på Stephen Kings romaner ?

Lenke til kommentar
Begge de er hvist basert på Stephen Kings romaner ?

8762129[/snapback]

Ja det stemmer, eller det vil si, The Green Mile er basert på en Stephen King roman, mens The Shawshank Redemption er basert på Stephen Kings novelle Rita Hayworth and Shawshank Redemption.

Begge filmene er svært gode, men som deg setter holder jeg en knapp på Shawshank.

Edit: En setter da vitterlig ikke knapper på noe.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

I tillegg er begge regissert og skrevet av samme person, og musikken er laget av samme komponist, som er en av tidenes beste; Thomas Newman.

EDIT: Altså, både manuset og novellen/romanen den er basert på er skrevet av de samme personene, Frank Darabont og Stephen King.

Nå setter jeg inn film nr. 3. Merker jeg er litt sliten i øynene, men det er sikkert fordi jeg har vært våken en stund nå. :)

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
og musikken er laget av samme komponist, som er en av tidenes beste; Thomas Newman.

QFT! Kunne ikke brydd meg mindre om Harvard utdannede jævler som sier at Mozart og Beethoven er verdens beste komponister. Thomas Newman eier dem LETT! Alle som hørere American Beauty, Road to Perdition, Finding Nemo, The Shawshank Redemtion, The Green Mile etc soundtracket MÅ akseptere Thomas Newman som en av tidenes beste komponsiter uansett!

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt Road to Perdition og The Shawshank Redemption-soundtrackene fra start til slutt. Det er noe jeg veldig sjeldent gjør med musikk, men jeg klarer aldri å la være med de CDene der.

EDIT: Der ble siste filmen ferdig. 13 timer med Ringenes Herre. :D

Ingen tvil, tidenes beste triologi avsluttet med den aller beste filmen noensinne laget.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...