Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste som oppgir å ha "snever filmsmak" er usikre fjotter som først og fremst er redd for at noen skal tvile på deres kulturelle kapital om de sier at de liker en film som er utpreget kommersiell. Forskjellige typer filmer kan settes pris på av forskjellige grunner og det gir ingen mening å nekte seg selv gode opplevelser bare fordi det ikke passer inn i imaget man prøver å skape. Mennesker er sammensatte og filmsmaken deretter.

Her lukter det Pierre Bourdieu!

Lenke til kommentar

Så The Wolf of Wall Street i går kveld, og må si det var en skikkelig bra film! :)

 

Ville gå løs på 12 Years a Slave i dag, men fruen er ikke helt gira på filmer som skildrer det tragiske.. Vi så heller 3 Idiots, som også var en bra film, i ekte Bollywood-stil! :)

Lenke til kommentar

Skal notere Mr. Nobody. Virker interessant. Likt Leto helt siden My So-Called Life. Grei birolle i Lord of War. For å ikke nevne at han var spesielt bra i både Requiem For A Dream og Dallas Buyers Club.

 

Spent på Noah nå. Tidlig buzzen er bra, men igjen tidlig buzz er noe som kan ende opp med å være en dårlig film for alle. Virker som at det er en del som går inn for å hate filmen denne gangen, akkurat som jeg følte med et par The Fountain-anmeldelser jeg leste før jeg så filmen på kino når den kom ut i Norge.

Lenke til kommentar

Er og spent på Noah. Kan se for meg at en del forhåndsdømmer filmen ene og alene fordi filmen er inspirert av bibelske hendelser. Og det klarer jeg forsåvidt å relatere meg til da jeg har gjort akkurat det samme selv når det gjelder andre filmer. Men siden Aronofsky har regien på Noah så har jeg troa. Har likt alle hans filmer til nå så regner med og forventer at Noah er helt på høyde med hans tidligere filmer.

Lenke til kommentar

Hadde tro på Aronofsky med The Wolverine også. Tror at det hadde blitt litt mer The Dark Knight-kvalitet med han som regissør og litt på manus enn hva filmen ble. Ikke at filmen var dårlig med James Mangold, for det var jo den beste rollen Hugh Jackman har gjort som Logan/Wolverine.

 

The Wrestler, Black Swan og Requim For A Dream er noe svært gode filmer synes jeg personlig. Veldig mye på grunn av teamene filmene dreier seg så mye rundt. Temaer som å oppnå perfeksjon og avhengighet er mer sentralt i vårt daglig liv enn hva vi vil kanskje innrømme. Samme med The Fountain som har også veldig mye om død og kjærlighet som sagt.

 

Ser Noah har premiere 4. april her hjemme. Så får nesten vurdere å ta å se igjennom ihvertfall The Fountain og The Wrestler på nytt. Tror mulig det blir litt mer relevante filmer for hva som blir temaer i Noah. Dessuten har jeg sett Requiem for A Dream så mange ganger.

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Goddamn, det var mye folk på Rockefeller i går. Jeg og brodern kom dit fem over syv og da var køen helt ned til deli de luca. Vi kom inn, men der var det ikke noen sitteplasser igjen. Selv om jeg digger Wes Andersons filmer, gidder jeg ikke å se filmen stående. Det kunne ha ødelagt opplevelsen. Derfor blir det kinotur for å se The Gran Budapest Hotel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...