Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Kjempeheldig. Det er jammen meg ikke mange som har en bred filmsmak. Men sånn seriøst, jeg tror jeg ikke kjenner en eneste person med snever filmsmak, tvert i mot. Alle jeg kjenner har en såkalt bred filmsmak. Virker som noe som er veldig normalt. Har i min tid som filmtitter pratet med maks et par håndfuller av folk med en snever filmsmak.

Endret av Sexy Mann29
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kosa meg med et nytt Young Guns mini-maraton igår.

 

Etter å ha sett <insert film her> har jeg for vane å havne inn i Trivia-delen på IMDB... og der blir jeg boende. Dersom filmen(e) jeg ser har litt rot i virkeligheten, så går turen til Wikipedia etterpå. Young Guns baserer seg jo løselig på faktiske hendelser og personer, så etter noen timers vill Wiki-surfing ble det også gått til nedlasting av dokumentarer jeg fant på Youtube.

 

Var igjennom samma regla da jeg for litt siden så både Tombstone og Wyatt Earp. Nøyaktig samme skjedde også i kjølevannet av å ha sett The Untouchables. Jeg er ubrukelig...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjempeheldig. Det er jammen meg ikke mange som har en bred filmsmak. Men sånn seriøst, jeg tror jeg ikke kjenner en eneste person med snever filmsmak, tvert i mot. Alle jeg kjenner har en såkalt bred filmsmak. Virker som noe som er veldig normalt. Har i min tid som filmtitter pratet med maks et par håndfuller av folk med en snever filmsmak.

Bred i den forstand at det skal litt til før jeg ekskluderer en film helt. Enten det er gammel film, sort/hvit, cgi eller 3D. Mye å gå glipp av om man har noe i mot en slik ting. Men smaken er som baken.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjempeheldig. Det er jammen meg ikke mange som har en bred filmsmak. Men sånn seriøst, jeg tror jeg ikke kjenner en eneste person med snever filmsmak, tvert i mot. Alle jeg kjenner har en såkalt bred filmsmak. Virker som noe som er veldig normalt. Har i min tid som filmtitter pratet med maks et par håndfuller av folk med en snever filmsmak.

 

De fleste tror/mener vel at de har det selv om det ikke nødvendigvis er helt sant, samme gjelder musikk.

 

Vil si jeg har en bred filmsmak tho. :wee:

Lenke til kommentar

De fleste som oppgir å ha "snever filmsmak" er usikre fjotter som først og fremst er redd for at noen skal tvile på deres kulturelle kapital om de sier at de liker en film som er utpreget kommersiell. Forskjellige typer filmer kan settes pris på av forskjellige grunner og det gir ingen mening å nekte seg selv gode opplevelser bare fordi det ikke passer inn i imaget man prøver å skape. Mennesker er sammensatte og filmsmaken deretter.

Endret av Spartapus
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Nettopp sett The Hunt for Red October igjen for første gang på minst 10 år. Basil Poledouris! Hadde nesten glemt hvordan en fantastisk komponist han var.

Lenke til kommentar

Hm. Har egentlig litt trua på American Hustle. Ikke som en superfilm, men som en lettbeint krimkomedie som funker greit på en søndagskveld.

 

 

Helt random, men jeg synes Donnie Yen og Tony Jaa burde gå sammen om å lage TV-serie på 8-12 eisoder hvor de drar rundt i verden og banker dritten ut av kriminelle undermennesker og tar ned kriminelle orginasasjoner. Jet Li, Jackie Chan, Sammo Hung, Yanin Vismitananda, Iko Uwais osv. kan være gjester som dukker opp her og der og hjelper til.

 

Wilson Yip, Prachya Pinkaew m.f står for regien mens Donnie Yen, Panna Rittikrai, Iko Uwais og flere kan gå sammen om koreografien. Mmmmh. Dette hadde blitt hinsides badass og verden fortjener en TV-serie så badass som dette.

 

tumblr_lnc04jjek41qcfba3o1_500.gif

tony-jaa-o.gif

 

13634300731559302005.GIF

Lenke til kommentar

The Protector. Rå film. Når ikke helt opp til Ong-Bak: Muay Thai Warrior, men er allikevel verdt en titt. Prachya Pinkaew har regissert begge og Tony Jaa spiller hovedrollen i begge. Max badass!

 

 

Chocolate, også av Prachya Pinkaew, er også dødskul.

Endret av Sexy Mann29
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...