Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

* Mr. Fantastic ser ut som han er 14år max

* Black Human Torch

* CGI Thing

* Billy Elliot som Ben Grimm

* Kate Mara ain't blond(og ser ikke for meg at hun passer som det heller)

* Ryktes at det skal være kvinnelig Dr. Doom

* Det er (fremdeles) Fox som står bak

* Manusforfatteren bak Dark Shadows og Abraham Lincon: The vampire Killer

 

 

*snip*

 

 

Problemet er vel at tegneserie-fansen ikke liker at de plutselig gjør at Johnny Storm er svart, selv om en av dem lett kunne vært adoptert eller noe. Jeg tror faktisk Michael B. Jordan er et godt valg for Human Torch, selv om jeg er enig at de ikke hele føles helt riktig ut. Kate Mara kan fungere, hun er bedre skuespiller enn Alba og hun fungerer bedre som blond enn Alba og er mye mer mobil skuespiller som kan fungere sådan. Miles Teller er faktisk akkurat som Jordan veldig god skuespiller. Ja, Teller virker kanskje litt ung men fyren er faktisk 27 år, og den minste i casten i form av alder (Mara eldst som 30 år).

 

Jeg er litt uenig at folk sier at disse er for unge. Ja de er yngre, men det er jo også klart at FOX håper at Fantastic Four vil leve lengre enn bare en film.

 

CGI-utgave av The Thing synes jeg er riktig. Se hvordan det gikk med Avengers og Hulk der. The Thing burde være en CGI, og han burde være stor. Michael Chiklis var en elendig utgave av The Thing, og det er bedre om de kjører på med en større utgave av The Thing denne gangen. Problemet er mer å gjøre Jamie Bell passende for selve karakteren utenom utseende, hvis de går for CGI som de burde.

Se på Amazing Spider-Man kontra de forrige filmene. For like. Selv om jeg liker Garfield-utgaven bedre, så føler jeg bare at Amazing er i egen felle fordi den er altfor lik den forrige både i tonen og utseende. Og det ledet ikke til akkurat den suksessen Sony håpet på.

 

Fantastic Four er ikke akkurat en film som jeg er så gira på, selv om jeg liker casten denne gangen mye bedre enn forrige. Mye på grunn av FOX ikke har gjort alle de riktige valgene med X-Men, men her er det i grunn noe nytt de prøver. Noe mer nytt enn First Class egentlig var.

 

FF-rebooten venter jeg heller til å se på hvordan ser ut (en trailer eller noe sånt), og hva de gjør med casting av Dr. Doom (gjør de karakteren kvinnelig så har de med en gang feilet synes jeg). Men jeg er klart enig i at jeg ikke er like gira på FF for hva f. eks Marvel/Disney vil gjøre med Dr. Strange og Black Panther som garantert kommer en gang fra 2016 av. De leter allerede etter regissør til Dr. Strange, som er også en av mine personlige favoritter når det kommer til superhelter.

Lenke til kommentar

Arrow video kommer ut med en samleboks der alle filmene i serien er inkludert nå i juni. Og egne utgaver av theatre of blood og pit and the pendulum. Anbefales.

 

Ey, kult! Har du noen grei oversikt over horrorbokser? Altså filmer som samler horrorfilmer av forskjellig størrelse, sjanger, kvalitet osv.? Bror min kjøpte en eller annen fet "boks" med et lass av horrorfilmer en eller annen gang, både kjente og ukjente. Men noe litt mer proft hadde vært kult.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Arrow video kommer ut med en samleboks der alle filmene i serien er inkludert nå i juni. Og egne utgaver av theatre of blood og pit and the pendulum. Anbefales.

 

Ey, kult! Har du noen grei oversikt over horrorbokser? Altså filmer som samler horrorfilmer av forskjellig størrelse, sjanger, kvalitet osv.? Bror min kjøpte en eller annen fet "boks" med et lass av horrorfilmer en eller annen gang, både kjente og ukjente. Men noe litt mer proft hadde vært kult.

 

på amazon.co uk er det en feit hammer horror boks

http://www.amazon.co.uk/The-Ultimate-Hammer-Collection-DVD/dp/B000HN31KQ

og prisen er ikke så værst heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

på amazon.co uk er det en feit hammer horror boks

http://www.amazon.co.uk/The-Ultimate-Hammer-Collection-DVD/dp/B000HN31KQ

og prisen er ikke så værst heller

 

 

Den så jo meget fet ut, men den er litt med random enn hva jeg sikter meg inn på. Er mer interessert i en boks med alle de 8 Dracula-filmene, eller en boks med alle de 6 Frankenstein-filmene, en boks med alle "Cave Girls"-filmene osv. Og heller en boks utenom som samler random filmer som ikek har et lass av oppfølgere osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Arrow video kommer ut med en samleboks der alle filmene i serien er inkludert nå i juni. Og egne utgaver av theatre of blood og pit and the pendulum. Anbefales.

 

Ey, kult! Har du noen grei oversikt over horrorbokser? Altså filmer som samler horrorfilmer av forskjellig størrelse, sjanger, kvalitet osv.? Bror min kjøpte en eller annen fet "boks" med et lass av horrorfilmer en eller annen gang, både kjente og ukjente. Men noe litt mer proft hadde vært kult.

 

 

Det finnes jo litt forskjellige typer bokser, kan se om jeg får laget en liten liste over de jeg liker senere i kveld.

 

uansett her er filmene jeg snakket om.

 

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00IJF6XZ4/ref=oh_details_o03_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

 

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00IJE1QK2/ref=oh_details_o02_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

 

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00IJE1QQ6/ref=oh_details_o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

 

alle på blu ray. Scream Factory har en egen vincent price boks på blu ray.

 

http://www.amazon.com/The-Vincent-Price-Collection-Blu-ray/dp/B00DOZNI8Y/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1392998532&sr=8-1&keywords=vincent+price+blu+ray

 

edit: denne har jeg også, skikkelig knall! http://www.amazon.co.uk/Fall-House-Usher-SteelBook-Blu-ray/dp/B00CKECFJS/ref=sr_1_1?s=dvd&ie=UTF8&qid=1392998566&sr=1-1&keywords=house+of+usher

Endret av Cpt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ser den. Det kan veldig raskt bli dyrt når man skal importere slikt til Norge. Dette er pre-order for meg da, føler en viss plikt ovenfor selskaper som Arrow, Scream Factory, Grindhouse Releasing osv, som tar seg bryet med å slippe gull som dette restaurert og med omtanke :p

Endret av Cpt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vincent Price stjeler stort sett showet i alle filmer han er med i. Han har tilogmed laget noen komedier, det funker like bra som horror. Fyren kunne bare gjøre hva som helst.

Synd han og Peter Cushing spilte så få filmer sammen. Cushing er også sånn karakter som stjeler hele showet i Hammer-filmene han er i. Men jeg tror bare de var castet i et par filmer sammen. Var mest Cushing og Christopher Lee som var radarpar i Hammer-perioden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vincent Price stjeler stort sett showet i alle filmer han er med i. Han har tilogmed laget noen komedier, det funker like bra som horror. Fyren kunne bare gjøre hva som helst.

Synd han og Peter Cushing spilte så få filmer sammen. Cushing er også sånn karakter som stjeler hele showet i Hammer-filmene han er i. Men jeg tror bare de var castet i et par filmer sammen. Var mest Cushing og Christopher Lee som var radarpar i Hammer-perioden.

 

Dette gjelder jo 95% av de gamle horrorheltene. Vincent Price, Peter Chushing, Christopher Lee, Boris Karloff, Bela Lugosi, Lon Chaney, Lon Chaney Jr. osv. Disse gutta stjal alltid showet.

 

 

Hehe, ser den. Det kan veldig raskt bli dyrt når man skal importere slikt til Norge. Dette er pre-order for meg da, føler en viss plikt ovenfor selskaper som Arrow, Scream Factory, Grindhouse Releasing osv, som tar seg bryet med å slippe gull som dette restaurert og med omtanke :p

Hadde likt å kunne bruke mer penger på mye sånt selv, men det kan fort bli litt mye når man i tillegg skal samle på musikk. Må alltid velge og havner som regel på musikk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...