Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg takker for innspill! :)

Hvis man ikke har sett filmen i 3D, eller generelt er imot 3D, så er nok ikke fra disse personene jeg søker anbefaling ifra, denne gangen.. :)

Selv synes jeg 3D er en spennende opplevelse, uten at det betyr at jeg ikke klarer å sette (kanskje enda større) pris på filmer som Metropolis fra 1929..

Filmopplevelse er så mangt, om det er opplevelser som Rashômon, Avatar i 3D, The Gold Rush, Pirates of the Caribbean, Heat, eller whatnot.. Jeg er ikke låst til en sjanger eller type opplevelse eller følelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg så den i 3D. Det var nesten ikke irriterende, men jeg synes f. eks. Avatar og Hobbiten var grusomme opplevelser i 3D. Jeg håper det er en trend, som snart går over, men hvis du likte Avatar i 3D vil jeg tro det er en fin opplevelse. For min egen del gir det meg ikke noe annet enn irritasjon, i hvert fall ikke slik mulighetene ser ut til å være i dag.

Det er en veldig fin film visuelt sett, så jeg ville anbefalt deg å ta turen til kino.

• Liker 2
Lenke til kommentar

3D føltes like unødvendig i Gravity som i de fleste andre filmer, men det ødela ikke opplevelsen i dette tilfellet. Det er definitivt en film som gjør seg best på kino, selv om det i og for seg gjelder all film.

Apropos Hobbiten, så er det den eneste virkelig positive 3D-opplevelsen jeg har hatt, takket være at den vises i HFR. Om man ikke ser den i HFR kan man takke seg selv for en grusom opplevelse, eller kinoen som eventuelt ikke tilbyr dette. Synd at HFR enda ikke er blitt standarden for 3D-film.

Endret av Oyre
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Motstandere av 3D får kanskje gleden av dette?

(laget av en Reddit-bruker i fjor høst)

NBTvzfw.png

Enda bedre tidslinje. (Stort bilde)
http://camhprice.files.wordpress.com/2012/11/3d-movie-timeline-medium.jpg

Selv ser jeg også svært lite 3D-filmer, men noen ganger tar jeg turen. Gravity var storartet i 3D og Dolby Atmos, da den var laget slik. Lydmiksen, soundtracket og kameraene spant rundt og skulle gi illusjonen av å flyte rundt i rommet, slik som Sandra Bullock or George Clooney. Det var iallefall intensjonen og dette lykkes de i (ser man jo på billettsalg og priser/nominasjoner). Gravity er likevel en god film uten dette.

Jeg tror ikke det vil forsvinne 100%, men vil være tilstede for filmer hvor tekniske finesser er i bildet og hvor filmen skal fungere mer som en attraksjonsfilm. Men ja, det ligner mer som en trend og det vil nok falle litt tilbake. 3D har vært en trend før.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...