Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norsk kino er fjasete. Er det ikke en blockbuster så har den enten premiere flere uker/måneder etter USA eller ikke i det hele tatt.

 

Er vel på en måte forståelig da de ikke vil tjene penger på at 10stk som har lyst til å se Nebraska går og ser den på kino i Norge.

 

Da setter de heller opp svindelen som er Hobbiten og 1 mill ser den.

Lenke til kommentar

Men hvorfor settes da Frances Ha, Philomena, Amour og sånt opp da? Det har ikke noe med at filmen er smal, men mer det at de som bestemmer dette (hovedsakelig studioene, men i dette tilfelle har UIP ikke prioritert filmen). Nå sier det at de skal sette den opp til sommeren, men det rett og slett bare fordi den ble Oscar-nominert.

Lenke til kommentar

Morsomt år med Oscarene nå.

Synd:
- Ingen nominasjon for "Monsters University". Selvsagt er den ikke helt på topp, men blir "The Croods" og "Despicable Me 2" vurdert over denne?

- "Pacific Rim" fikk ingen nominasjoner i visuelle effetker

- "Rush" fikk ingen nominasjoner. (Trodde den kunne kapre noe på lydsiden her)

- "The Lone Ranger" istedenfor "The Hobbit: The Desolation of Smaug" på make-up og hairstyling. Hva i alle dager?

 

Det som er mest synd er egentlig ingenting for "Blue is the Warmest Color", da den kom for sent til å kvalifisere seg for Oscarene. The Academy har andre regler der enn f.eks. Golden Globe, hvor denne filmen ble nominert. Den kan jo konkurrere neste år, men er redd buzzet rundt filmen har sluknet da. Det er på topp nå, da den har gjort det så bra i kritikerpriser og vant i Cannes.

 

Bra:
- "The Wolf of Wall Street" fikk mange nominasjoner. Jeg var redd den ikke ville falle helt for The Academys smak.

- Leonardo Dicaprios nominasjon

- "The Grandmaster" fikk to nominasjoner. (Rart den ikke fikk Beste Utenlandske Film med det samme)

- Barkhad Abdi på birolle

- "Prisoners" fikk sneket med seg en nominasjon på Cinematography

- Ingenting for Oscar-baiten "The Butler".

- Jeg vet ikke om dette er akkurat bra, men hysterisk morsomt at en Jackassfilm er Oscar-nominert.

 

 






  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men hvorfor settes da Frances Ha, Philomena, Amour og sånt opp da? Det har ikke noe med at filmen er smal, men mer det at de som bestemmer dette (hovedsakelig studioene, men i dette tilfelle har UIP ikke prioritert filmen). Nå sier det at de skal sette den opp til sommeren, men det rett og slett bare fordi den ble Oscar-nominert.

 

Hadde de nevnte filmene premiere tilnærmet samtidig som opprinnelseslandet? Som ja sa: de settes opp lenge etter opprinnelig premiere eller ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Melking eller ei, det funker. Det kunne vært fire filmer på fem timer for min del så lenge jeg hadde blitt servert noe som holder en viss standard, og er underholdende. Det er tross alt derfor jeg ser på film, for å bli underholdt, uavhengig av lengde på film og/VS det den eventuelt er basert på. At det skal være svindel forstår jeg lite av.

 

From Beyond er en film på 80 minutter, og det er basert på en historie på seks sider. Svindel? Nei.

Dagon er en film på 90 minutter, og den er basert på en historie på fem sider. Svindel? Nei.

 

Osv.

Endret av Sexy Mann29
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Melking eller ei, det funker. Det kunne vært fire filmer på fem timer for min del så lenge jeg hadde blitt servert noe som holder en viss standard, og er underholdende. Det er tross alt derfor jeg ser på film, for å bli underholdt, uavhengig av lengde på film og/VS det den eventuelt er basert på.

Var flere ting eg ikke likte i nummer to. Enern er langdryg, toern irriterer meg kun at de lager egne vrier på deler av hovedfortellingen som blir dårligere enn det den er i boka.

 

Men filmen er jo bra nok den om man ser bort fra de tingene.

 

Tønnescenen i filmen er tragisk.

Lenke til kommentar

Det er jeg klar over. Men når man lager film basert på bøker er man nesten nødt til å gjøre visse forandringer. For det første skal det være en tilfredsstillende opplevelse for den gjengse kinogåer, og for det andre så er det ikke sånn at noe fungerer i en bok automatisk vil fungere på film. Til nå har jeg likt noen av forandringene, mens andre ting gjerne skulle vært gjort litt annerledes. Men sånn er det bare med adapsjoner som er laget for et stort publikum. Lite og gjøre med det.

Endret av Sexy Mann29
Lenke til kommentar

Norsk kino er fjasete. Er det ikke en blockbuster så har den enten premiere flere uker/måneder etter USA eller ikke i det hele tatt.

 

Er vel på en måte forståelig da de ikke vil tjene penger på at 10stk som har lyst til å se Nebraska går og ser den på kino i Norge.

 

Da setter de heller opp svindelen som er Hobbiten og 1 mill ser den.

Da jeg så Oldboy i 2003 var jeg og vennene mine de eneste i hele salen. Nå i ettertid trur jeg det er mange som er fan av den filmen.

 

Jeg skjønner godt at visse smale filmer aldri settes opp, selv om de blir godt mottatt på festivaler.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...