Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Noen som har sett noen gode filmer på BIFF? Jeg har fortsatt et par dager igjen å se film på, og tar gjerne mot et par tips. Likte Miele, Blå er den varmeste fargen og Harmony Lessons (Uroki Garmonii) godt.

The Wind Rises var helt strålende, eneste sterke anbefalingen jeg har av de jeg har sett. Fruitvale Station og Ain't Them Bodies Saints var heller ikke så verst. Om de to sistnevnte vises flere ganger er jeg dog ikke sikker på.

Endret av Oyre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk sett The Lone Ranger og Man of Steel i helga.

Jeg syntes Lone Ranger har fått ufortjent dårlig kritikk. Jeg syntes at den var lett fordøyelig og underholdene. Ikke verdens dypeste plot og man kan jo sette spørsmålstegn ved realismen i maaange av scenene, men med en sånn type film så mener jeg det er helt greit.

(Nå lever jeg jo etter prinsippet med "movie-magic" og "film-realisme" når jeg ser filmer da men...)

Man of Steel var jeg ikke fullt så imponert over. En klar forbedring fra Superman Returns riktignok, men syntes alikevel det var noe som mangla. Bla.a (spoilere)

syntes jeg det var litt for mye superman vs kryptonians. Fikk liksom ikke se noen ikoniske heltescener fra det "hverdagslige". Filmen hadde jo riktignok en helt annen toning enn dem foregående, og var ikke en typisk hero-film men...

Karakteren til Lois Lane forsto jeg ikke helt hva gjorde der en gang, syntes den tolkinga dem gjorde i den filmen her var litt vel drøy

Lenke til kommentar

Fikk sett The Lone Ranger og Man of Steel i helga.

Jeg syntes Lone Ranger har fått ufortjent dårlig kritikk. Jeg syntes at den var lett fordøyelig og underholdene. Ikke verdens dypeste plot og man kan jo sette spørsmålstegn ved realismen i maaange av scenene, men med en sånn type film så mener jeg det er helt greit.

(Nå lever jeg jo etter prinsippet med "movie-magic" og "film-realisme" når jeg ser filmer da men...)

Man of Steel var jeg ikke fullt så imponert over. En klar forbedring fra Superman Returns riktignok, men syntes alikevel det var noe som mangla. Bla.a (spoilere)

syntes jeg det var litt for mye superman vs kryptonians. Fikk liksom ikke se noen ikoniske heltescener fra det "hverdagslige". Filmen hadde jo riktignok en helt annen toning enn dem foregående, og var ikke en typisk hero-film men...

Karakteren til Lois Lane forsto jeg ikke helt hva gjorde der en gang, syntes den tolkinga dem gjorde i den filmen her var litt vel drøy

Det som irriterer meg ned til beinet med Man of Steel er det faktum at Kryptonians sendte Zod til Fantomsonen selv om at det var klar over at han ville død med de på planeten...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

5.10.78 : Jackie Chan får sitt gjennombrudd i Drunken Master.......

Skilles :

-Paul "Croc Dundee" (gift 23 år er lenge i show biz dog)

-Jane Seymour

J-Lo og Casper er ikke gift men det går nok mot kveld der oxo , egentlig ikke noen bombe.....

Lenke til kommentar
Gurglemuffin, den 29 Okt 2013 - 16:58, sa:

Ble heller ikke fornøyd med denne. Ville virkelig like filmen men satt ikke igjen med en følelse at jeg hadde sett Supermann. De gamle filmene er jo episke fra introen til slutt og man sitter igjen med en god følelse. Man of Steel var bare trist.

Og sluttscenene:

Halve Metropolis er jo knust? Virker som Clark syns dette er helt greit siden han aldri prøver å drive kampen vekk fra byen, og helt i slutten går han inn Daily Planet som om ingenting har skjedd. Supermann skal jo være en superhelt som vil gi sitt eget liv for å redde mennesker, virket ikke slik her.

Kjemien mellom Clark og Lois i denne er forglemmelig og ingenting i forhold til Reeve og Kidder.

Dumt, for dette kunne blitt en kjempe film.

Lenke til kommentar

Det som irriterer meg ned til beinet med Man of Steel er det faktum at Kryptonians sendte Zod til Fantomsonen selv om at det var klar over at han ville død med de på planeten...

Hmmmm... Såg på det slik at de vurderer det som verre straff med fantomsonen enn døden eg igrunn.... Han er jo reinspikka soldat døden er han neppe redd for.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...