Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De to karene har ødelagt den sjangeren som egentlig var veldig flott. Såkalte "spoof-movies"/parodifilmer har mange klassikere. "Airplane!", "Spaceballs", "Robin Hood: Men in Tights" og mange flere.

 

Robin Hood: Men in Tights må være favorittparodien min! Dessverre var det en dårlig idé å se den med vennegjengen. Var vel kun jeg som lo, haha.

Lenke til kommentar

Ja, fy faen. Tidenes beste parodi-film?

 

Kanskje. Ikke langt i fra i hvertfall. Men det har jo kommet mye bra i løpet av åra. Men jeg synes uten tvil at den er helt der oppe med Spaceballs, Blazing Saddles, Young Frankenstein, This Is Spinal Tap, Shaun of the Dead og The Naked Gun: From the Files of Police Squad!

 

Mel Brooks kunne det med parodifilmer.

 

Og siden vi er inne på parodifilmer må denne nevnes:

 

Chillerama.jpg

 

Horrorantologi med fire filmer. Jeg synes tre av de fire segmentene var jævlig bra, og den ene, The Diary of Anne Frankenstein, var legendarisk bra. Joel David Moore er så JÆVLIG bra der! Men det er nok nødvendig å være fan av b-filmhorror for å kunne kose seg med denne filmen.

Endret av Cutman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Så denne på Reddit og tenkte på deg, ElvisTCB. ;) Har du sett den før?

 

http://www.youtube.com/watch?v=v8wL3AA4BP0

 

Har sett alt av Lee , bortsett fra uncut Big Boss og H.K tv-shows (kjipinger som ikke vil dele derfor får fans aldri se disse)

 

Ellers finns det en H.K trailer fra FoF hvor Lee går ned trappa i dojoen og møter russern Petrov skulder-til-skulder , denne er oxo forsvunnet.......og hva med den sigarettreklamen han gjorde med Bolo , kanskje det bare var bilder dog ?

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Det klippet har jeg også sett, tror det er fra en dokumentar om livet til Bruce Lee som pleide å gå på kabeltv av og til. De intervjuer masse av Hollywood-stjernene som gikk i trening på kung fu-skolen til Lee. Det var hovedsaklig derfor han ikke kom overens med sine egne landsmenn i USA, de mente det var galt å lære bort kung fu til hvite.

Lenke til kommentar

Jeg ser generelt svært lite på film, men i går var jeg og noen kompiser på kino og så Fast & Furious 6. Har alltid digget disse filmene. De er fulle av fete biler, fine damer, kul action og cheesy kommentarer.

Koste meg denne gangen også, men

synes de gikk litt vel langt med overdrivelsene i denne. Jeg tenker da spesielt på Doms hopp for å redde Letty og den sinnsykt lange rullebanen)

 

 

Ellers så så jeg faktisk to andre filmer her for ikke så lenge siden: The Longest Yard og Road Trip. Slik jeg tolket det var det litt rart at jeg ikke hadde sett noen av dem, men begge falt i hvert fall i smak hos meg.

Endret av thormario
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Bruce Lee ble sett på som en urokråke innad i martial arts miljøet , i f.eks Black Belt Magazine disset han det å bare bruke en stilart i stedet for å tilpasse seg slik som i hans JKD konsept , det var litt tabu å kritisere flere 1000 år med tradisjoner.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Hehe ja, han ble også drittlei av å bli utfordret til kamp på gata, folk fra andre kung fu-skoler ville måle styrke mot han hele tiden. Han holdt på å ta livet av en fyr som brøt seg inn på eiendommen deres og utfordret han til kamp, midt i en treningssession med sønnen Brandon. De sa han sparket fyren så hardt i brystet at han nesten ødela porten han falt imot.

 

Han ble også ofte utsatt for trakassering fra "tradisjonelle" kinesiske kung fu-studenter og lærere.

 

Pappa abonnerte på Black Belt Magazine, det var en skattekiste av kule annonser for en unge som meg, fant annonser for EKTE ninjadrakter og sverd og shurikens og alt mulig som var helt lovlig å selge i USA.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...