Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om ikke annet venter jeg spent på filmen i aff. Norsk film trenger virkelig et lite løft.

Etter elling har det nesten ikke vært noe limelight på Norsk film. Kon-Tiki var jo oscar nominert men synes den glapp veldig lett da. Var liksom ikke samme holdbarhetsdato som det vi så på Elling.

Og det er synd, synes jeg. For norsk film fortjener virkelig mere oppmerksomhet. Død snø, thale, trolljegeren. Alle sammen knallfilmer som kunne gjort det godt internasjonalt.

Lenke til kommentar

Du har ennå ikke sett det beste av norsk film om du ikke har fått med deg Joachim Trier.

Enig der. Han har en spennede kariere fremfor seg.

Veldig spent på hans amerikanske debut: "Louder Than Bombs" med kjent skuespillere som Jesse Eisenberg (The Sosial Network), Gabriel Byrne (The Usual Suspects) og Isabelle Huppert (Amour)

Kan ikke gå feil det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Englund skremte vettet av seg selv en gang under en innspilling da han sovnet i en stol med full Krueger-make up og så seg selv i speilet ;)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Du har ennå ikke sett det beste av norsk film om du ikke har fått med deg Joachim Trier.

Når jeg er inne på ham, noen som har noe informasjon om hans neste film, Louder Than Bombs? Det ser jo ut til at han har fått med seg et par store navn.

Dessverre veldig lite informasjon tilgjengelig om Louder Than Bombs, men jeg gleder meg veldig. Reprise er en av favorittfilmene mine.

Lenke til kommentar

Intouchables

Le fabuleux destin d'Amélie Poulain

Amour

Le scaphandre et le papillon

La haine

Trois couleurs-trilogien selvom den er fra 1993/1994

Den er vel polsk?

Edit: Går vel kanskje som fransk film selv om det er flere produksjonsland.

Endret av Olum
Lenke til kommentar
Du klarer ikke å etablere deg som noen stor regissør i filmmiljøet, ved å regissere noe slikt.

Og på hvilket grunnlag kan du påstå noe så bastant? Det er bare snakk om en av de største filmseriene gjennom tidene. Det er ingen måte å bli "stor regissør" på, det.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Tips til gode relativt nye ('95<), franske filmer?

L'Illusionniste, Jeux D'Enfants, La Science Des Reves, La Cite Des Enfants og Persepolis.

Har du sansen for filmer som Cinema Paradiso burde du også se Jean de Florette, selv om den er bittelitt eldre. Det er en herlig film!

Endret av Coffey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og på hvilket grunnlag kan du påstå noe så bastant? Det er bare snakk om en av de største, mesttjenende filmseriene gjennom tidene. Det er ingen måte å bli "stor regissør" på, det.

Jeg tror vi har forskjellige definisjoner på hva en "stor regissør" er. Jeg kunne nok ordlagt meg noe bedre.

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg verken til hvilke tilbud de har fått, eller hvilke ambisjoner de har, men jeg ser på Kon-Tiki som springbrettet opp til Hollywood, og at det er nå de har fått valgmulighetene der. Det er mange måter å oppnå kommersiell suksess på, og jeg mener at de valgte en lettvint løsning i PotC5, og at det ikke kommer til å gi dem mye rom til å bevise hva de kan, med en allerede såpass etablert filmserie. Dette er også såklart bare mine meninger, og det kan hende jeg tar feil.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...