Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

er I spit on your grave ( day of a woman) verdt å se? noen venner av meg mener remaken er bedre

Ja, det synes jeg. Jeg synes den er JÆVLIG fet. Jeg synes remaken mangler råskapen og feelingen som orginalen har, men den er jo langt, langt proffere, da, for de som måtte bry seg om sånt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste om buingen av Refn for Only God Forgives i Cannes forrige uke. Begynner nesten å lure på om enkelte filmkritikere har sosialt dårlige egenskaper. Jeg så filmen i går på forhåndsvisningen til Gaumont i Oslo og synes den var ganske grei, ikke like bra som Drive men ingenting å drive å lage oppstyr over for at den er dårlig.

Lenke til kommentar

Leste om buingen av Refn for Only God Forgives i Cannes forrige uke. Begynner nesten å lure på om enkelte filmkritikere har sosialt dårlige egenskaper. Jeg så filmen i går på forhåndsvisningen til Gaumont i Oslo og synes den var ganske grei, ikke like bra som Drive men ingenting å drive å lage oppstyr over for at den er dårlig.

Filmfestivalen i Cannes er vel kjent for at publikum ikke er redd for å vise akkurat hva de synes om filmene, om det skulle være stående applaus eller buing. Mange store filmer har opplevd å bli buet på i Cannes.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Joan Collins 80 (på 60-tallet sa de karrieren hennes var over , aldri si aldri osv)

Jayne Mansfield (RIP) 80 (faktisk aldri sett en av hennes filmer)

Frank Gorshin (RIP) 80 (faens sigaretter)

King Kong 80 ;)

Grattis......

Fan : "Mr Lee , jeg har sett alle dine filmer !"

Chris Lee : "Det har du så visst ikke !" (han har 200 filmer under beltet , litt av et belte får en si , lulz ;)

Fan : "Mr Lee , det er en ære å møte deg !"

Lee : "For deg kanskje" (kan vel oppfattes sarkastisk men tror nok han mente dette ydmykt , ikke for å være høy på pæra)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Mindre gode blu ray filmer i følge div omtaler :

-Dracula PoD (her var det no tull med flashback-scenen i begynnelsen , dette ble rettet dog)

-Rasputin (helt ræva lyd , ødela filmen)

-Horror of Dracula (fargene var ikke det beste)

-Devil rides out (innsatte cgi effekter mht spøkelser , men på den andre siden så var jo det noe de skulle gjøre den gang men ikke hadde budsjett til)

-Predator (alt for mye DNR , tror dette er tilfelle med am. versjonen av Hjortejegern oxo.......noe "grain" er naturlig men det finns en balansegang) mht fjerning av dette)

-GoldenEye (brukte ikke originalnegativet , i stedet en kopi av en kopi.....var vel noe feil med formatet oxo , ikke orntli wide screen)

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Robocop er helt rævva på BD også, virker som det bare er addet ENDA mere bildestøy i overføringen. Eller bare den støyen som var der fra DVD'n kommer tydeligere frem. Det føltes som vi satte på en sliten VHS-tape til vi ble vant til det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er det en mulighet for å sortere hva Netflix anbefaler meg? Har surra litt rundt nå og finner svært lite. Nesten alt den anbefaler om dagen er anime etter at samboeren fikk et anfall her en natt.

Edit: Har vært inne på preferanser og huket av at jeg aldri ser anime eller undersjangere av dette, men ingen effekt. :p

Endret av mushi
Lenke til kommentar

Ikke verdens mest spennende prosjekt, kommer helt sikkert til å dra inn store summer som de foregående filmene i serien. Kan ikke se for meg at de får så veldig stor kunstnerisk frihet, men igjen så står jo disse to bak de to svære norske "hollywoodfilmene" fra de siste årene så de har vel neppe noen ekstreme idéer til film nr. 5. Ikke spesielt overrasket over at det ble en svær blockbuster når de først skal regissere film over dammen heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...