Bytex Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Det er det som er så kjekt med bøker ift film. Med bøkene lager man sine egne bilder i hodet, og de stemmer stort sett ALDRI med fjeset til skuespillerne som spille samme karakter. Hammer films hadde ikke rettighetene til å bruke navnene fra boka, så de switchet bare om på navn og etternavn på alle skuespillerne. Lucy Morris og Mina Westenra? Why not. Endret 20. mai 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Cpt Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hah, ja. Digger forøvrig Hammer-filmer og spesielt Christopher Lee som Dracula i de forskjellige 'oppfølgerne'. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Jau, noen av de er OK..men Lee var så lei av å bli castet i halvdårlige Dracula-filmer at han etterhvert nektet å ha dialoglinjer. Det er derfor man ofte bare ser han helt på slutten av de senere dracula-filmene. Eller at han bare er der men ikke har noe dialog. Jeg og broren min hadde en Hammer Dracula-marathon ifjor sommer, ble stort sett bare skuffet. Det er heldigvis også Peter Cushing som driver filmene, ikke bare Lee. Cushing er fantastisk som både Van Helsing og Dr Frankenstein, selv om de ikke har et fjerneste fnugg å gjøre med boka lengre. Endret 20. mai 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Lee sier han nektet å si replikkene i Dracula PoD mens andre sier at han ikke hadde replikker i filmen i det hele tatt....hmm. Egentlig skulle en annen skuespiller spille Drac i "Taste" men amerikanerne sa at det var helt uaktuellt med finansiering hvis ikke Lee kom tilbake. Ranking : Dracula PoD (Shelley rulte i denne , traff henne i Bham '09) Scars of Dracula (lenge disset Lee denne men for et par år tilbake satt han seg ned og likte faktisk filmen.....den er mer hard core enn de andre. Hadde veldig sans for bi-rollen Klove) Horror of Dracula (kommet på blu nå , skal visst inneholde lengre scene av Dracs død dvs når han går i oppløsning) Dracula has risen from Grave Taste blood of Dracula (grei nok forsåvidt men slutten skuffer , ikke så episk som det kunne vært. 007 veteran Geoff Keen som den strenge faren er bra) Dracula AD '72 (mest underholdende som en tidskapsel , Drac vs flower children. Neame som Alucard er litt kult) Satantic rites of Dracula (plottet minner ikke så rent lite om en Bondfilm.......eller muligens et forsøk av Ra's al Ghul til å ta over verden.....egentlig så er jo Ra's en fattigmanns versjon av Dracula , bortsett fra at han ikke er vampyr. Likte den forrige Jessica van Helsing mer enn denne , ble litt tam) Non-Hammer Dracula : Dracula 1970 (aldri sett) Dracula og sønn 1976 (ditto) Endret 20. mai 2013 av Slettet+9817324 Lenke til kommentar
Danek Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Star Trek into darskness er ventet på Blu Ray i september. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Greia med Hammer-filmene er at man forventer å se Christopher Lee være en slags saruman-Dracula, men egentlig har han knapt dialog i filmene etter de få første, og har veldig lite screentime ift Cushing og de andre skuespillerne. I den første babler han i ett sett, derimot, men ikke med den dype mørke stemmen han fikk senere i livet. Det er Cushing som driver filmene fremover, mens Lee bare er i bakgrunnen og kommer inn i en random slåssescene med Cushing mot slutten, oftest. Endret 20. mai 2013 av Bytex Lenke til kommentar
""" Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Hammer Horor er generelt dritfett. Jeg tror jeg har til gode å se en Hammer Horror-film som ikke er fet. Det hjelper selvfølgelig latterlig mye med Peter Cushing og Christopher Lee, da. Det skal sies. 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 (endret) Om jeg hadde fått en krone for hver gang Cutman bruke ord som fet/fett og max... Endret 20. mai 2013 av Banksy 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Da hadde du kanskje hatt råd til en blu-ray disc eller to. 3 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Han kompenserer for sin manglende fethet. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 20. mai 2013 Del Skrevet 20. mai 2013 Fikk endelig sett the raid i dag, og den var dritfet. Andreas Evensen gjorde også en fin figur. Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 synes fortsatt det er synd at dvdarkivet er nede hang der hele tiden før. Finnes det noe arkiv over anmeldelsene? hvilke andre sider har bra filmanmeldelser på norsk? Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 21. mai 2013 Del Skrevet 21. mai 2013 (endret) Jeg så akkurat den nye Fast & Furious-filmen. En kort oppsummering: Vrrrrom-tittel-baaam-blabla de stjal noe viktig som vi må skaffe tilbake-swoosh-bam-vroooom-skreeeensj-swooosh-pang pang-blabla jeg elsket deg alltid-baaaaam-vomvomvoooom-brrrrum-baaaang-skreeens-hint til oppfølger-slutt. Intet nytt under solen, men fortsatt en underholdene opplevelse. Endret 22. mai 2013 av Coffey 3 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. mai 2013 Del Skrevet 22. mai 2013 Det er jo omtrentlig i linje med det jeg forventer også. Ser den nok når den havner på BluRay. Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Fikk sett Hangover 3 i dag. Takk Gud for at den var bedre enn 2'en. Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432 Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg så abraham lincoln vampire hunter sist. Den var knallert. 7(8)/10 Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 23. mai 2013 Del Skrevet 23. mai 2013 Så faktisk og den Abraham Lincoln filmen idag, overraskende brukbar som avkobling etter en dag med eksamenslesning. 6/10 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 24. mai 2013 Del Skrevet 24. mai 2013 Noen her som har sett Fatso fra 2008? Hvordan er den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå