Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Trailer for "Agents of S.H.I.E.L.D". Vet ikke om den er postet her før.

 

 

Ser ikke ut som noe spesielt egentlig. CSI/NCIS/Homeland/Generisk FBI-serie blandet med det overnaturlige. Liker dog resten av det Marvel spytter ut i det siste (Iron Man, Thor, Avengers osv), så blir nok å få med meg den også.

 

Er postet i Seriepraten, men ikke her.

 

Med Joss Whedon bak kamera + Jed og Marissa som gjorde The Avengers med Whedon til å styre serien så blir det bra. TV er et helt annet game enn film, da regissøren av piloten (første episode) har veldig mye å si på fremtidige episoder og resten av serien. Se på Michael Mann sitt verk på fantastiske og høyt undervurderte Luck.

 

Jeg synes Agents of S.H.I.E.L.D. virker bra for å være en Disney-serie jeg. S.H.I.E.L.D. blir neppe mye utforsket i noe andre filmer enn The Winter Solider neste år, og du må huske på at etterforskning er naturligvis en del av det. Men også utforskning av folk med superkrefter, som du ser i traileren.

 

Og med Whedon med i mye av grunnfasen så er dette jeg har mye tro på. Både Angel og Buffy så begge dårlig ut, men Buffy (med Angel på en måte i seg) er den av de tv-seriene som har hjulpet tv-industrien inn i en tid med bedre kvalitet (tro det eller ei). Dette sammen med sci-fi serien Battlestar Galactica, "high school"-serine Friday Nights Lights med mer kjente serier som Arrested Development, The Sopranos, Breaking Bad, Mad Men, The Shield, Deadwood, 24, Oz og The Wire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, hvorfor ikke, egentlig.

 

Fordi det hadde vært langt bedre om de brukte tiden sin på å mekk en remake av en middelmådig/dårlig film med stort potensiale men som ble ødelagt av regissør, skuespillere eller hva faen. Det er det smo hadde vært noe, ikke en remake av en allerede fet film.

Lenke til kommentar

Når det gjelder remakes.

 

Dette med "District 13" er jo den klassiske foreign remake. Det er mange ganger dette fungerer og har vist seg å være en kritikerrost nyinnspilling og likevel gi en annen friskhet og personlig preg enn originalen. Men i studioenes øyne er jo dette en ikke-amerikansk film som har gjort det så bra at et ønsker å tjene penger på denne historien med et mer kjent cast, dyrere budsjett og litt større markedsføring. Utgangspunktet er jo litt kjipt. Amerikanere liker ikke å lese undertekster og vil heller se kjendiser spille rollene, fordi "hei, dette er jo kjente fjes! Han så jeg i den filmen og hun var Oscar-nominert noen år tilbake". Folk flest liker det som ser kjent ut og det gjelder så og si alt her i verden.

 

Dette vil selvfølgelig ergre fans av denne utenlandske filmen. Det er jo dette som er kjent for dem og det blir som å ta noe som er ditt eget, ta det fra deg og gi tilbake det samme bare pusset med skokrem og iført juletrebelysning.

 

Men vi klager ikke når det som allerede er kjent og vårt, viser seg å være en remake. Vi nordmenn vokste opp med våre Olsenbanden-filmer, men de danske irriterer hele tiden over at dette er remakes, som nordmenn ignorerer. Faktisk så påstår nordmenn hele tiden at dette er den beste Olsenbanden, for dette er jo det som er vår nostalgi. Ingen kan ta det fra oss. Det samme gjelder andre ting, som de gode klassikerne "A Fistful og Dollars", "Scarface", "Some Like it Hoth", "The Fly" og DeMilles "The Ten Commandments", som vi forsvarer veldig godt, men som alle er remakes.

Til og med "The Wizard of Oz" fra 1939 er faktisk den FJERDE remaken av denne klassiske historien.

 

Så for min del, som ikke har sett "District 13" eller har satt meg inn i filmen, reagerer svært lite på dette. Men det er forståelig for alle som liker den, å reagere. Har selv reagert på nyinnspillinger det siste året, blant annet for "Oldboy" og "Carrie".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Et eksempel på en remake som ble riktig så vellyket er jo The Departed. Noen liker originalen(e), noen liker Scorseses versjon. Selv liker jeg Martins versjon best.

 

Jeg visste ikke at det var en original en gang. Eller ... er originalen fra Asia?

 

Det samme gjelder andre ting, som de gode klassikerne "A Fistful og Dollars", "Scarface", "Some Like it Hoth", "The Fly" og DeMilles "The Ten Commandments", som vi forsvarer veldig godt, men som alle er remakes.

 

704216-tauntaun.jpg

 

:D

Endret av Coffey
Lenke til kommentar

Finnes flust av gode remakes, det er ikke problemet. Problemet er når remakesene er regelrett kopiert og ikke tilfører noe nytt eller element av plot-tvister. Se bare på Dawn of The Dead. En av de beste remakesene jeg har sett som kun låner abstrakte konsept fra originalen og samtidig tilføyer det noe helt freskt. Det er en remake gjort riktig, synes jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...