Filmvenn Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Trailer for "Agents of S.H.I.E.L.D". Vet ikke om den er postet her før. Ser ikke ut som noe spesielt egentlig. CSI/NCIS/Homeland/Generisk FBI-serie blandet med det overnaturlige. Liker dog resten av det Marvel spytter ut i det siste (Iron Man, Thor, Avengers osv), så blir nok å få med meg den også. Er postet i Seriepraten, men ikke her. Med Joss Whedon bak kamera + Jed og Marissa som gjorde The Avengers med Whedon til å styre serien så blir det bra. TV er et helt annet game enn film, da regissøren av piloten (første episode) har veldig mye å si på fremtidige episoder og resten av serien. Se på Michael Mann sitt verk på fantastiske og høyt undervurderte Luck. Jeg synes Agents of S.H.I.E.L.D. virker bra for å være en Disney-serie jeg. S.H.I.E.L.D. blir neppe mye utforsket i noe andre filmer enn The Winter Solider neste år, og du må huske på at etterforskning er naturligvis en del av det. Men også utforskning av folk med superkrefter, som du ser i traileren. Og med Whedon med i mye av grunnfasen så er dette jeg har mye tro på. Både Angel og Buffy så begge dårlig ut, men Buffy (med Angel på en måte i seg) er den av de tv-seriene som har hjulpet tv-industrien inn i en tid med bedre kvalitet (tro det eller ei). Dette sammen med sci-fi serien Battlestar Galactica, "high school"-serine Friday Nights Lights med mer kjente serier som Arrested Development, The Sopranos, Breaking Bad, Mad Men, The Shield, Deadwood, 24, Oz og The Wire. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 What? Er det en serie? Hahah. Jeg må virkelig følge mer med. Fikk for meg at det var en film. Enda bedre da. Tror dette hadde blitt for generisk for å presse inn i en film bare. Nå ble jeg litt mer glad! Lenke til kommentar
mushi Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Nyinnspilling av D13 med Paul Walker, RZA og David Belle. Jadda... Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ja, hvorfor ikke, egentlig. I beste utfall kan det bli en kul film verdt å se. I verste utfall ... vel, da har vi originalen. Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Pierre Morel bedde jo nesten å få filmen gjenskapt, så det er ikke akkurat overraskende. Med en gang Taken ble en suksess så begynte han å lobbe ideen til de store produksjonstuidoene. Lenke til kommentar
""" Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Ja, hvorfor ikke, egentlig. Fordi det hadde vært langt bedre om de brukte tiden sin på å mekk en remake av en middelmådig/dårlig film med stort potensiale men som ble ødelagt av regissør, skuespillere eller hva faen. Det er det smo hadde vært noe, ikke en remake av en allerede fet film. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 15. mai 2013 Del Skrevet 15. mai 2013 Det er mye som hadde vært langt bedre, men det skjer sjeldent da penger > kulturell interesse. Men det er jo interessant spørsmål da. Hvilke filmer fortjener en remake? Lenke til kommentar
Choekaas Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Når det gjelder remakes. Dette med "District 13" er jo den klassiske foreign remake. Det er mange ganger dette fungerer og har vist seg å være en kritikerrost nyinnspilling og likevel gi en annen friskhet og personlig preg enn originalen. Men i studioenes øyne er jo dette en ikke-amerikansk film som har gjort det så bra at et ønsker å tjene penger på denne historien med et mer kjent cast, dyrere budsjett og litt større markedsføring. Utgangspunktet er jo litt kjipt. Amerikanere liker ikke å lese undertekster og vil heller se kjendiser spille rollene, fordi "hei, dette er jo kjente fjes! Han så jeg i den filmen og hun var Oscar-nominert noen år tilbake". Folk flest liker det som ser kjent ut og det gjelder så og si alt her i verden. Dette vil selvfølgelig ergre fans av denne utenlandske filmen. Det er jo dette som er kjent for dem og det blir som å ta noe som er ditt eget, ta det fra deg og gi tilbake det samme bare pusset med skokrem og iført juletrebelysning. Men vi klager ikke når det som allerede er kjent og vårt, viser seg å være en remake. Vi nordmenn vokste opp med våre Olsenbanden-filmer, men de danske irriterer hele tiden over at dette er remakes, som nordmenn ignorerer. Faktisk så påstår nordmenn hele tiden at dette er den beste Olsenbanden, for dette er jo det som er vår nostalgi. Ingen kan ta det fra oss. Det samme gjelder andre ting, som de gode klassikerne "A Fistful og Dollars", "Scarface", "Some Like it Hoth", "The Fly" og DeMilles "The Ten Commandments", som vi forsvarer veldig godt, men som alle er remakes. Til og med "The Wizard of Oz" fra 1939 er faktisk den FJERDE remaken av denne klassiske historien. Så for min del, som ikke har sett "District 13" eller har satt meg inn i filmen, reagerer svært lite på dette. Men det er forståelig for alle som liker den, å reagere. Har selv reagert på nyinnspillinger det siste året, blant annet for "Oldboy" og "Carrie". 3 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Et eksempel på en remake som ble riktig så vellyket er jo The Departed. Noen liker originalen(e), noen liker Scorseses versjon. Selv liker jeg Martins versjon best. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Et eksempel på en remake som ble riktig så vellyket er jo The Departed. Noen liker originalen(e), noen liker Scorseses versjon. Selv liker jeg Martins versjon best. Jeg visste ikke at det var en original en gang. Eller ... er originalen fra Asia? Det samme gjelder andre ting, som de gode klassikerne "A Fistful og Dollars", "Scarface", "Some Like it Hoth", "The Fly" og DeMilles "The Ten Commandments", som vi forsvarer veldig godt, men som alle er remakes. Endret 16. mai 2013 av Coffey Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Bedre enn remaken. Det finnes jo et lass med gode remakes. Men visse folk burde remaket andre filmer eller mekka noe nytt. Rob Zombie f.eks. Endret 16. mai 2013 av Cutman Lenke til kommentar
Danek Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Finnes flust av gode remakes, det er ikke problemet. Problemet er når remakesene er regelrett kopiert og ikke tilfører noe nytt eller element av plot-tvister. Se bare på Dawn of The Dead. En av de beste remakesene jeg har sett som kun låner abstrakte konsept fra originalen og samtidig tilføyer det noe helt freskt. Det er en remake gjort riktig, synes jeg. Lenke til kommentar
Danek Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Carpenter's The Thing. Unnskyld meg, men remaken av the thing sugde. Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Du misforstår. John Carpenter sin The Thing (1982) er en remake av The Thing from Another World (1951). Lenke til kommentar
Need44speed Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Unnskyld meg, men remaken av the thing sugde. the thing fra 80 tallet er også en remake Lenke til kommentar
""" Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Er alle filmene som er basert på Bram Stokers Dracula remakes av Nosferatu? Lenke til kommentar
Jonas2k Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 Var vel kanskje litt rask i avtrekkeren der, Carpenters film er iallfall en versjon av The Thing From Another world. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mai 2013 Del Skrevet 16. mai 2013 (endret) Nosferatu hadde ingen rettigheter til boka, så de kunne ikke bruke riktige navn eller følge plottet noe særlig. I boka er Dracula en relativt kjekk herremann, ikke en humpback med kanintenner, f.eks. Endret 16. mai 2013 av Bytex Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå