Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
...Jeg har mine kontakter.. forhåpentligvis. Men hvor mye gav du til slutt for den utgaven med frakt og alt mulig?

8717024[/snapback]

 

Landet vel på usle 250 norwegian bucks tenker jeg.

Lenke til kommentar

Angående Star Wars vs LOTR:

Tenker en på filmene så vil jeg si at den første trilogien av Star Wars er ganske så på lik linje med Ringenes Herre, gitt hvor gammel den faktisk er. Men denne andre trilogien blekner nok i forhold til LOTR, uansett om 3.-filmen var seriens beste (subjektiv mening).

 

Men går vi over til de forskjellige universene - Tolikens verden vs denne galaksen langt , lanft unna... så er det ikke til å sammenlignes. Har satt meg ganske nøye inn i omfanget til begge deler, og det eneste jeg kan si er at det er helt fantastisk stort, detaljert og fasinerende - noe helt for seg selv.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Jeg så Empire hin dagen på TV, og kan konkludere med at den er en av de viktigste filmene i verdenshistorien. Snakker vi kulturrelevanse, inspirasjonskilde og kilde til klisjéer og parodier, så er det få (om ingen) filmer som kan måle seg. Filmatisk sett kan man være enig eller uenig til man blir sliten, men Star Wars kan nok aldri vippes av triologitronen.

Lenke til kommentar

Star Wars har gått så langt at dårlig dialog og stålaktig skuespill har blitt varemerkene til serien. I tillegg er mange av karakterene underutviklet og er mer stereotyper. Det eneste Star Wars har på gang er en helt sinnsyk mengde fantasi og kreativitet. Ringenes Herre er mye, mye bedre.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg så Empire hin dagen på TV, og kan konkludere med at den er en av de viktigste filmene i verdenshistorien. Snakker vi kulturrelevanse, inspirasjonskilde og kilde til klisjéer og parodier, så er det få (om ingen) filmer som kan måle seg. Filmatisk sett kan man være enig eller uenig til man blir sliten, men Star Wars kan nok aldri vippes av triologitronen.

8717187[/snapback]

 

Det eneste som hindrer en bedre håndfull filmer å ta plassen til Star Wars er produksjonsår. Star Wars var tidlig ute med mye og det er dette trilogien surfer på.

Lenke til kommentar
Star Wars har gått så langt at dårlig dialog og stålaktig skuespill har blitt varemerkene til serien. I tillegg er mange av karakterene underutviklet og er mer stereotyper. Det eneste Star Wars har på gang er en helt sinnsyk mengde fantasi og kreativitet. Ringenes Herre er mye, mye bedre.

8717196[/snapback]

 

Har du sett kun den nye trilogien, eller har du sett den originale også? For om du snakket om de nye filmene kan jeg si meg noe enig i deg om dårlig skuespill ol. Men det var ikke mye av det i de originale Star Wars filmene. Og det er noe med skuespillet i Ringenes Herre filmene jeg ikke liker, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og det er noe med skuespillet i Ringenes Herre filmene jeg ikke liker, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på det.

8717485[/snapback]

 

Teatralsk is teh w0rd.

Lenke til kommentar
Har du sett kun den nye trilogien, eller har du sett den originale også?

8717485[/snapback]

Det var nesten en fornærmelse. :D

 

Men det var ikke mye av det i de originale Star Wars filmene.

8717485[/snapback]

Det er mye av det i de originale filmene også, bare se på Mark Hamill. Han ble bedre etterhvert som serien fortsatte, men han ble aldri noe særlig bra. Man har jo James Earl Jones, Alec Guinness og Harrison Ford osv., men bortsett fra de er alle skuespillerne relativt dårlige. Jeg vil si at nivået i Ringenes Herre-filmene er mye høyere, kanskje ikke for alle skuespillerne, men gjennomsnittlig høyere.

 

Jeg liker Star Wars altså, og de filmene har omtrent definert hvordan underholdningsfilmer skal lages, men Ringenes Herre-triologien er bedre filmer.

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar

Vel, en annen ting som er bedre med Star Wars er alt rundt filmene. Du har den animerte serien Clone Wars, flere bøker og tegneserier. I tillegg kommer det en ny serie om tiden mellom episode III og IV. Så Jeg vil tro hele Star Wars-universet er mye større enn Ringenes Herre sitt.

 

Men Ringenes Herre konsentrerer om historien til flere enkeltpersoner, Star Wars handler om hele galaksen og det som skjer der. Men er umulig å sammenlikne disse to siden de er så vidt forskjellige, så jeg snakker egentlig bare tull som ikke vil hjelpe noe.

Lenke til kommentar
LOTR = Enormt budsjett og hypeologi

8717766[/snapback]

 

Tullball. Ringenes Herre har nært like mye sjel som gode gamle Star Wars. Dessuten, når man sammenligner LOTR med HELE Star Wars sagaen (altså I-VI), vil jeg påstå at LOTR er nesten bedre, siden de tre siste SW-filmene er så skammelig dårlige. Den første SW-trilogien slår dog LOTR hårfint, IMO. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Dolph Lundgren som Sauron, Chris Rock som dvergen, Chuck Norris som Gandalf og Boll i registolen! Epicwin.

 

---

 

Hvorfor har ingen fortalt meg om Das Experiment før :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Ringenes Herre banker sjelen ut av Star Wars.

8716931[/snapback]

Løgn.

 

SW = Ren magi (IV-VI)

LOTR = Enormt budsjett og hypeologi

8717766[/snapback]

 

LOTR = En av tidenes filmskapere.

SW = En av tidenes mest oppskrytte filmskapere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...