Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk er så stressa på kino i Norge. Folk skjønner seg ikke på sluttscener, spesielt med Marvel-filmer. Husker godt hvordan over halvparten av folkene i salen stakk med en gang rulleteksten kom på Avengers. Folk springer ut asap. UNNA VEI, HER KOMMER JEG! Samme skjedde på Iron Man 3 i går, som var og en ganske så bra superhelt-film.

 

Du kunne lett se at Shane Black har produsert Dødelig Våpen-filmene med Iron Man 3. Håper på at Hulk og Iron Man får en duo-film, fordi War Machine/Rhodes og Iron Man/Tony Stark sammen i Iron Man 3 var herlig.

Lenke til kommentar

Var godt over halvparten som satte igjen på kinosalen i Trondheim igår, man skulle tro

at etter Iron Man, Hulk, Iron Man 2, Thor, Captain America og The Avengers(mid scene but still)

at folk har skjønt poenget og at det kommer mer.

 

Men Iron man 3 var en herlig film. Og fikk se traileren til Thor: the dark world, novemer kan ikke komme fort nok!

 

Forøvrig: Skjønner ikke helt hvorfor Marvel har bestemt seg for å utgi filmene sine på slike pussige tidspunkt. IM3=Slutten av april, fair. Thor=2.novemeber, okey greit. Men cap 2 er i starten av april mens Guardians of the galaxy er i starten av august.

Dette skal da helst være summer blockbuster movies hele hurven? En i starten av mai og en i starten av juli hadde vært på plass.

Lenke til kommentar

kommer mer? mener dere sånn greier etter rulleteksten?

synes det er utrolig teit i filmer.

 

Det er teit på filmer/filmserier som aldri har vært kjent for å ha det.

 

Men Marvel-filmene har alltid hatt det, og vil alltid ha det. Den første som startet Marvel sitt filmatiske univers, Iron Man 1 hadde det hvor vi ble teaset til mye av hva som skjer i framtidige filmer (spesielt The Avengers), og vi hadde det i Avengers som også teaset en del som vil bli viktig for kanskje neste Avengers-film sommeren 2015.

Lenke til kommentar

Pine seg gjennom rulletekster? Rulletekster er en flott sjanse å sitte og reflektere over hva man fikk ut av filmen. Musikken i rulleteksten hjelper den opplevelsen. Det er en måte å sakte men sikkert returnere til den virkelige verden. Jeg synes også det er veldig interessant å lese meg igjennom navnene og finne de jeg kjenner igjen. "Ah, det var den cinematografen, han kjente jeg igjen" osv.

Og ofte kan rulletekster være flotte å se på også, slik som den som har Marauder's Map i "Harry Potter and the Prisoner of Azkaban".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror prisen for årets mest cheesy pitch for en film må gå til Pacific Rim:

 

"When an alien attack threatens the Earth's existence, giant robots piloted by humans are deployed to fight off the menace."

 

Nå er jo Del Toro bak roret, så det kan fort bli en underholdende film til tross for ... det der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...