Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Vært på Oblivion nå. Ser det er veldig delte meninger om filmen. Selv må jeg si at jeg likte den.

Minner om Moon, men alikevell veldig forskjellig. Det estetiske er det ingenting å utsette på.

Bruken av CGI føles ikke overdreven og blender fint sammen med den Islandske naturen.

Kanskje en smule lang, men historien er interessant så det holdt interessenivået oppe.

 

Noen andre som har sett?

 

Takker for info ang Montag forresten.

Når jeg tenker over det så husker jeg noe av det som hendte selv under en del av diskusjonene.

Føler denne passer veldig til det som skjedde til tider.

 

JNEbJ0V.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

http://www.youtube.com/watch?v=ISGr-TmGcrE

 

April '73 :

 

WB pakker sakene og drar hjem til USA fra Hong Kong , Lee føler Enters åpningsscene trenger mer futt og filmer brytescenen med Samoo Hung.

 

Samme mnd kommer italienske investorer (sendt av Ponti) til Golden Harvest og det blir diskusjon ang en Lee/Loren film , Lee vil ha minst 2 mill US for jobben ellers er det uaktuellt (til sammenligning fikk Connery 1.1 mill for hans siste Bond , DAF)

 

Anekdote fra innspillinga Lee vs Sammo :

 

Lee : "Sjekk ut min six pack !"

 

Sammo : "......og hva med min one pack ?"

 

Lee : "Du løy Sammo......du lovte meg at du skulle være med i Game !"

 

Sammo : "Men Bruce , jeg var i Bangkok og filmet og kunne ikke droppe alt sammen !"

 

Lee : "Du lurte meg......"

 

He he :D

Lenke til kommentar

Jeg så Oblivion på fredag og ble meget fornøyd. Filmen er godt visuelt og trekker frem mange ideer som kanskje minner om tidligere sci-fi-perler, men likevel er det ikledd Joseph Kosinskis moderne stil som begynner å etablere seg ganske fint. Kosinski har en ingeniørbakgrunn som er lett å se i designet på alt fra roboter til hus. Det virker som den trekker inn symbolske elementer og hinter til ting som Edens hage, The Eye of Providence og mye mer som gir en helhetlig følelse over noe som er konstruert av en mann som er opptatt av det tekniske i filmskaping. Musikken blir litt for Hans Zimmer i noen perioder og det er noe dramaturgisk som kunne sittet klarere, men det er utvilsomt en god film.

 

 

Og når det gjelder traileren til 300 som ble sagt tidligere er jeg helt enig i at nesten traileren er bedre enn filmen. Hvordan den er konstruert og den kulturelle slagkraften som kom etter den er jo enorm. "This ... Is ...Sparta!" var en replikk som var et internettfenomen LENGE før filmen hadde premiere. Det er imponerende. Jeg liker trailere som gjør dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...