Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Jeg så nettop "One flew over the cuckoo's nest" ( for første gang ) Usikker på hvordan gjøk staves på engelflesk xD

 

Sykt bra film. 10/10  :w00t:

8711461[/snapback]

 

Det er en fin film, men ta å legg teksten i spoiler ettersom du avslører slutten på filmen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har sett den, men liker ikke at folk spoiler filmer. Spesielt ikke så gode filmer, med så gode avslutninger.

8711679[/snapback]

 

Enig der, mente ikke å sitere hans spoiler.

 

Så Se7en med min søster i går, hun klarte å gjette seg fram til slutten, noe jeg ikke hadde trodd hun ville.

 

En av mange filmer med flott avslutning det der, men min personlige favoritt når det gjelder avslutninger er "The Usual Suspects". :love:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
De aller fleste jeg kjenner har minst en hylle full av asiatiske og europeiske rariteter.

8711054[/snapback]

Jeg er ikke en av dem. De aller fleste jeg kjenner har aldri hørt om filmer som går under disse betegnelsene.

 

Uenig. De aller fleste filmer i dag blir laget med tanke på kino og hvor mange går egentlig fra en kinofilm etter 10 minutter?

8710888[/snapback]

 

Jeg la ikke merke til det uthevede her i sted. Dette er så å si feil. De aller fleste filmer i dag blir lagd med tanke på DVD-salget og for å bli tilpasset TV-skjermene (kabel, satelitt etc) (kinosalget står for en svimlende liten del av fortjenesten, DVD-salg, kabel-TV osv står for mye mer inntekt), derav mye flere nærbilder og hurtigere klipping fra TV-estetikken.

 

Sammenlikn Spartacus (totale innstillinger osv) med Gladiator (mange nærbilder osv).

Lenke til kommentar
De aller fleste jeg kjenner har minst en hylle full av asiatiske og europeiske rariteter.

8711054[/snapback]

Jeg er ikke en av dem. De aller fleste jeg kjenner har aldri hørt om filmer som går under disse betegnelsene.

8711802[/snapback]

 

Jeg kjenner få/ingen som har slike filmer, og jeg er nok en av dem. Jeg har sett en rekke av de på IMDB Top250 listen som kanskje kvalifiserer til rariteter, men de er ikke noe jeg kjøper.

 

Går nok mest i mainstream her.

Lenke til kommentar

Postet visst i feil tråd...

 

 

Opprinnelige innlegg:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Så nylig "28 Weeks Later" (oppfølgeren til "28 Days Later") tragisk dårlig film... Har aldri vært stor fan av "- of the Dead" typen filmer (dvs zombie/virus opplegg), men jeg synes 28 Days Later var brukbar så hvorfor ikke 28 Weeks Later. Men off....

Tanken bak filmen (starte på ny etter infeksjonen...) likte jeg, men filmen endte opp med litt skyting på store folkemengder fra tak (US NATO hjelper til), løping i undergrunnen og heroiske handlinger for å redde noen barn. Anbefales ikke.

Endret av heanwi
Lenke til kommentar

Jeg glemte å forklare poenget med en sammenlikning mellom Spartacus og Gladiator. Begge utspiller seg i romertida, har med maktkamp og slag- og slåsscener. Førstnevnte er lagd for kino, i en periode da Hollywood forsøkte å bekjempe nedgangen i kinobesøksantallet ved å produsere ekstra store filmer med enorme sett, flotte farger osv. Sistnevnte føyer seg inn i rekken av moderne filmer produsert etter TV-estetikkprinsippet, som har blitt forklart tidligere :)

Lenke til kommentar
Jeg kjenner få/ingen som har slike filmer, og jeg er nok en av dem. Jeg har sett en rekke av de på IMDB Top250 listen som kanskje kvalifiserer til rariteter, men de er ikke noe jeg kjøper.

 

Går nok mest i mainstream her.

8711816[/snapback]

Ligger filmen på Top250, så diskvalifiserer vel det automatisk filmen som "raritet"?
Lenke til kommentar

Et lite "problem" jeg håper dere kan hjelpe meg med:

Jeg har nå fått tak i "I Kina spiser de hund", og "Gamle menn i nye biler". "Problemet" er hvilen av de jeg skal se først. "Gamle menn i nye biler" er jo egentlig "I Kina spiser de hund 2". Det betyr jo at jeg burde sett "I Kina spiser de hund" først. Men i "Gamle menn i nye biler" foregår jo handlingen før "I Kina spiser de hund", så da burde jeg vel se den først? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...