Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ogsaa faatt en del utbytte av Ebert, spesielt listen over hans 100 beste filmer. Uten Ebert hadde det f.eks. aldri falt meg inn aa kjoepe Aguirre - Der Zorn Gottes (1972).

 

Naar det kommer til selve anmeldelsene synes jeg det ble hit and miss. Noen ganger traff han spikeren paa hodet, men andre ganger ble grunnlaget hans for aa lovprise eller slakte en film saa personlig at det ikke hjalp meg aa vurdere om det var en film for meg. Han har ogsaa ganske overfoelsom for det politisk korrekte og trekker lett en stjerne for scener som ikke er helt i komfortsonen hans.

Lenke til kommentar

Traileren til den nye Carrie er noe av det latterligste jeg har sett. Absolutt hele plottet vises.

 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4j8ME9XU6EA

 

Var heller ikke helt fascinert av den traileren.

Selv om jeg kjenner til handlingen fra før av, så jeg ble ikke spoilet av den grunn.

 

Det som var interessant å se var jo at de faktisk hadde med den kjente dusjscenen. Den er jo selvsagt dekket til. (Noe den ikke var i originalen). Jeg vet ikke hva jeg synes om det. Den nakenscenen i DePalmas "Carrie" gav hele filmen en forstyrrende og urovekkende følelse. Den satte tonen for resten av filmen.

 

Det hadde vært veldig rart om de fikk Chloë Grace Moretz til å gjøre det samme. Det er garantert ikke lov med alderen hennes. Så spørsmålet er, burde de hatt et cast som er over 18 år eller gjøre som de gjorde nå, med å ha ei jente som faktisk er på den alderen Carrie skal være?

 

Det virker også som om de går for den populære "bigger, louder, faster"-stilen når det gjelder å remake "Carrie". Frykten forsvinner når man gjør det slik. Det er de små og subtile tingene som kan virkelig gjøre en skrekkfilm.

Lenke til kommentar

Nei, hun ser bare veldig ung ut.

 

1999 - 1982 = 17.

 

Står faktisk som Trivia på imdb:

 

Since Thora Birch was barely 17 at the time she made the film, and thus classified as a minor in the United States, her parents had to approve her brief topless scene in the movie and they and child labor representatives were on the set for the shooting of it.
Lenke til kommentar

Olivia Hussey var 16-17 da hun var toppløs i romeo and juliet

 

It's often reported that Olivia Hussey was 15 at the movie's premiere, and thus not allowed to see it due to (her own) nudity. This is an urban myth. Her birth year is listed as 1951. The British film censor board gave Romeo and Juliet (1968) an "A" certificate, this would have made her 16 or 17 at the time of the film's release in 1968, and she legally could have viewed the picture. Even if she had been less than 16, she could have attended with a guardian. It's possible that the studio could have reported this, as newspaper interviews as late as 1968 still quoted her as being 15 years old, so her youth was clearly a publicity gimmick.
Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte Menn som hater kvinner, Jenta som lekte med ilden og Luftslottet som sprengtes, kjøpte jeg også med The Girl With The Dragon Tattoo (Med Daniel Craig), ettersom at jeg fikk den til 19kr. Etter å ha sett Menn som hater kvinner, så ser jeg nå bak coveret til TGWTDT at det er akkurat samme historie. Noen som har sett begge? Hvordan er den med Craig i forhold til den svenske (som jeg likte godt)?

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte Menn som hater kvinner, Jenta som lekte med ilden og Luftslottet som sprengtes, kjøpte jeg også med The Girl With The Dragon Tattoo (Med Daniel Craig), ettersom at jeg fikk den til 19kr. Etter å ha sett Menn som hater kvinner, så ser jeg nå bak coveret til TGWTDT at det er akkurat samme historie. Noen som har sett begge? Hvordan er den med Craig i forhold til den svenske (som jeg likte godt)?

 

Craig filmen er en adapsjon av boka slik som den svenske. Samme historie og filmene er relativt like. Jeg likte begge godt

Lenke til kommentar

Når jeg kjøpte Menn som hater kvinner, Jenta som lekte med ilden og Luftslottet som sprengtes, kjøpte jeg også med The Girl With The Dragon Tattoo (Med Daniel Craig), ettersom at jeg fikk den til 19kr. Etter å ha sett Menn som hater kvinner, så ser jeg nå bak coveret til TGWTDT at det er akkurat samme historie. Noen som har sett begge? Hvordan er den med Craig i forhold til den svenske (som jeg likte godt)?

Jeg har sett begge. Men sier kanskje noe når jeg nevner at jeg husker INGENTING fra den amerikanske filmen, men husker ALT fra den svenske filmen. Ikke noe negativt om den amerikanske, bare det at den svenske var bare så mye bedre.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...