Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Ser ut som de er på bærtur mht Ninja Turtles filmen , hvorfor kan de ikke bare holde seg til originalversjonen (skilpadder fra rommet , wth liksom ?)

 

Synd at foreldre klaget på TMNT '90 , fansen ble robbet for mer seriøse/hard core oppfølgere , filmene kunne vært så mye mer :/

 

Har litt lyst å se John Carter og Green Hornet , selv om de ikke er mesterverk.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som de er på bærtur mht Ninja Turtles filmen , hvorfor kan de ikke bare holde seg til originalversjonen (skilpadder fra rommet , wth liksom ?)

 

Synd at foreldre klaget på TMNT '90 , fansen ble robbet for mer seriøse/hard core oppfølgere , filmene kunne vært så mye mer :/

 

Har litt lyst å se John Carter og Green Hornet , selv om de ikke er mesterverk.

 

TMNT 1 og 2 var jo awesome. Hmm, tror jeg må skaffe meg de på disk

Lenke til kommentar

Jeg så akkurat Prometheus. Den filmen var jo underholdende nok, men det var et par ting som irriterte meg med tanke på hvor realistisk den var, selv om jeg er veldig åpen for urealistiske ting i den sjangeren. I begynnelsen av filmen sto det at det var 17 mann på romskipet. Et skip som skal til en fjern planet som er årevis borte og venter å finne liv, vil så klart være langt mer mannsterk enn 17 mennesker. Det var også rart at de snakket om hva oppdraget gikk ut på etter at de hadde landet på planeten, men jeg skjønner jo at det er lettere for publikum å følge handlingen slik. Det verste var at jeg synes karakterene var fullstendig slurvete, uorganiserte idioter gjennom hele filmen. For eksempel så må de jo vite at man ikke bruker romdrakter bare for å kunne puste, men også for å holde fremmede stoffer og partikler som utgjør en potensiell smittefare utenfor. Et annet eksempel er at ingen med vettet i behold stikker hånden sin borti en slange på en ukjent planet langt unna fagkyndige og leger i slike omgivelser.

 

Og så var det et par ting jeg ikke forsto, som noen gjerne må svare på.

 

Hvorfor ga David den svarte væsken til den andre typen som senere ble syk og satt fyr på, på grunn av den? Hvorfor var Elisabeth gravid med en "blekksprut" og hvorfor ville ikke David hjelpe henne? Jeg skjønner at formålet til David var å vekke en av "skaperne" slik at den gamlingen kunne prate med ham, men hva skulle de nevnte tingene være godt for?

 

Lenke til kommentar

Burde alle Alien-filmene sees før Prometheus? Eller har de absolutt ingenting med hverandre å gjøre? Har sett de 2 første Alien-filmene. Er nummer 3 og 4 verdt å se og?

 

Jeg har vel sett et par av Alien-filmene, men det er lenge siden og jeg vet ikke hvilke. Jeg har ikke inntykk av at Prometheus ville gitt meg noe mer hvis jeg hadde sett dem.

Lenke til kommentar

Jeg har vel sett et par av Alien-filmene, men det er lenge siden og jeg vet ikke hvilke. Jeg har ikke inntykk av at Prometheus ville gitt meg noe mer hvis jeg hadde sett dem.

Har sett alle Alien filmene, men husker ikke alt da. Min mening er at det halp meg inenting å se dem før Prometheus.
Lenke til kommentar

Alien-filmene følger hovedsaklig Ripley på sine eventyr gjennom 4 filmer.

 

I nr 1 er hun del av crewet på USS Nostromo, som er de første som kommer i kontakt med xenomorphs.

I nr 2 blir hun plukket opp av et militærskip etter å ha vært i "hypersleep" i et par tiår, og joiner et marine team for å sjekke ut et nødsignal fra en koloniplanet, fordi hun tror xenomorphs er involvert.

I nr 3 havner hun på en fengselsplanet som eneste kvinne

I nr 4 er hun klonet av Ripley's DNA og er med på et romskip med masse mercenaries, og vi får hilse på noen nye aliens-typer, bl.a. en som svømmer under vann.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg så akkurat Prometheus. Den filmen var jo underholdende nok, men det var et par ting som irriterte meg med tanke på hvor realistisk den var, selv om jeg er veldig åpen for urealistiske ting i den sjangeren. I begynnelsen av filmen sto det at det var 17 mann på romskipet. Et skip som skal til en fjern planet som er årevis borte og venter å finne liv, vil så klart være langt mer mannsterk enn 17 mennesker. Det var også rart at de snakket om hva oppdraget gikk ut på etter at de hadde landet på planeten, men jeg skjønner jo at det er lettere for publikum å følge handlingen slik. Det verste var at jeg synes karakterene var fullstendig slurvete, uorganiserte idioter gjennom hele filmen. For eksempel så må de jo vite at man ikke bruker romdrakter bare for å kunne puste, men også for å holde fremmede stoffer og partikler som utgjør en potensiell smittefare utenfor. Et annet eksempel er at ingen med vettet i behold stikker hånden sin borti en slange på en ukjent planet langt unna fagkyndige og leger i slike omgivelser.

 

Og så var det et par ting jeg ikke forsto, som noen gjerne må svare på.

 

Hvorfor ga David den svarte væsken til den andre typen som senere ble syk og satt fyr på, på grunn av den? Hvorfor var Elisabeth gravid med en "blekksprut" og hvorfor ville ikke David hjelpe henne? Jeg skjønner at formålet til David var å vekke en av "skaperne" slik at den gamlingen kunne prate med ham, men hva skulle de nevnte tingene være godt for?

 

 

 

Hvis man ser bonusscenene på blu-rayen forstår man litt mer. Mer karakterutvikling av han biologen og kompisen han gikk rundt med i hulen. Forklarer hvorfor han stakk hånda borti. Ellers ser jeg ikke problemet med det, kan godt se for meg at en litt overivrig biolog kunne gjort noe sånt. Når det gjelder det med den svarte væsken var det fordi Fassbender fikk beskjed av faren sin om å prøve hardere. Så vidt jeg forstod var Theron og Fassbender med for å hjelpe sin far å finne evig liv(dette kommer tydeligere frem i deleted scenes av samtalen mellom engineeren og fassbender). Så i en desperat jakt prøvde han bare ut hva den svarte guggen gjorde. Når Elisabeth var gravid regner jeg med at han ikke gjorde noe, bare fordi han ville se hvor det gikk hen. Kald og kynisk robot

 

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Såg akkurat Tora!Tora!Tora, fy flate for en bra film! Man vet jo hva som vil skje og hvor dette ender hen, men likevel var den spennende som fy! Fantastiske greier!

 

Kan ikke skjønne at jeg har utsatt denne så lenge.

 

Noen Asia-fanatikere som vil anbefale den koreanske (Sør, seff) filmen The Man from Nowhere (2010)? Jeg ser at den har fått god kritikk hos IMDB.

 

Jeg sier, kjør på! Koste meg veldig med denne her :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...