Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja, serier som er dyrt, spesielt da jeg i begynnelsen kjøpte de i norge der serier er ca. 400% dyrere. star trek seonger kosta liksom 1000kr pr. stykk. og jeg brukte vel 3000 på å kjøpe buffy serien og 6 måneder senere ble de sluppet på tilbud til 200kr pr. sesong på platekompaniet.

 

 

en grunn til at jeg kjøper så mye serier(bortsett fra at jeg er en nærd)

er at jeg er på en måte mer glad i formatet serier, spesielt komiserier, jeg er ikke noe glad i komifilmer med unatk av noen klassikere, filmer som varer akurrat 90min og bare har 10 vitser i seg der resten er dårlig drama, og eller moral.

 

da er det mye greiere å sette på futurama eller scrubs i 20 min og le mye mer av de, enn jeg gjør av 90 min med komi film

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

ja, husker det var rar prising også, 650kr for sesong 1 mens "bare" 450 for sesong 2 osv. selv om seosng en bare har 13 episoder.

 

husker jeg måtte ut med 2500 for 3 seosnger en gang. tror det var sesong 5-7.

 

 

Et eksempel for å illustrere et poeng må ikke nødvendigvis inneholde semantiske elementer paradigmatisk med emnet man diskuterer.

8709902[/snapback]

 

Wow.

8710028[/snapback]

 

ja fin post med mange fine ord der som jeg ikke vet hva betyr, men fortjenr den Wow?

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Løgn, jeg blir negativt påvirket av den skrekkelige pensumlitteraturen i filmvitenskap, som inneholder ord som:

  • palimpsestic
  • perennial
  • oxymoronic
  • cornucopia
  • imbricate
  • metonymies
  • elision
  • pastiche
  • valence
  • opprobrium

Dette noterte jeg bare fra ett kapittel i Film Theory: An Introduction, som forøvrig er den jævligste boka jeg noensinne har lest. Etter et halvt år med denslags, er det rart jeg har blitt gal?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
For at Cun skal bli Erasmus Montanus så må han nok bytte ut diskutere med disputere.

8710452[/snapback]

 

www.disputering.no

 

Gleder meg til filmvitenskap jeg. Sluker slik teori rå.

Lenke til kommentar
Uff  :(

Vi skulle ha en liten filmkveld med familien..

Mor, brodern og tanta mi.. Jeg valgte Rear Window, og alle virket som om at de ville se den..

Etter 10 minutter var det kun jeg som satt igjen.. hvem gir en film 10 min?'

8710478[/snapback]

Eldre filmer preges av trege starter og folk i dag er vant til TV-estetikken: Dvs at filmer og TV-serier må ha et actionfylt anslag eller begynne in medias res for å fange interessen til seeren. Informasjonsalderen forfekter en stadig større og større hastighet på informasjonsutveksling og dette smitter i aller høyeste grad over på media som film og TV.

Lenke til kommentar
Å gi en film kun 10 minutter er mangel på respekt i mine øyne

8710528[/snapback]

Ja, spesielt når filmen er god i tillegg.

 

Nei, så en komedie med Travolta for noen måneder siden, etter 40 minutter med tørr og dårlig humor så skiftet jeg, men man må jo gi med en sjanse.

Lenke til kommentar
Å gi en film kun 10 minutter er mangel på respekt i mine øyne

8710528[/snapback]

Det er ikke alle som ser på film med like stor entusiasme og respekt, men som en av mange underholdnings- eller distraksjonsmuligheter i dagens samfunn. Sikkert mange som ville sagt det samme om folk som ikke orker å se eksperimentelt teater :p

 

Haha, sant. Det enkle er ofte det beste. :wee:

8710573[/snapback]

Jeg kan derimot ikke ta hensyn til alle tards og skrive SVO-setninger hele tida heller.

 

Prøv læreboken min i organisk kjemi. Jeg tipper du kommer til å bønnfale meg om å få lov til å gå tilbake til filmlitteraturen din. :p

8710565[/snapback]

Det er forskjell på tortur og Basett's Lakriskonfekt, for å si det sånn. I min verden er denslags bøker du nevner ikke-eksisterende eller i beste fall ikke-forståelige for mitt salige sinn ;)

Lenke til kommentar
Å gi en film kun 10 minutter er mangel på respekt i mine øyne

8710528[/snapback]

 

damn, da har jeg bare jenter i klassen med mangel på respekt :S

Etter 5 min av The departed sier hele gjengen " Denne filmen her var kjedelig, kan vi ikke heller se på tv ellerno?"

meh, fikk aldri fullført den filmen :( må nåkk leie den, slik at jeg får sitt hele å ikke bare dei 5 første minutta. Dumme jenter :innocent:

Lenke til kommentar
damn, da har jeg bare jenter i klassen med mangel på respekt :S

Etter 5 min av The departed sier hele gjengen " Denne filmen her var kjedelig, kan vi ikke heller se på tv ellerno?"

meh, fikk aldri fullført den filmen :( må nåkk leie den, slik at jeg får sitt hele å ikke bare dei 5 første minutta. Dumme jenter  :innocent:

8710676[/snapback]

Syns det virka som ganske smarte jenter, jeg :!:

 

The Departed er fjorårets største gjesp!

Lenke til kommentar
damn, da har jeg bare jenter i klassen med mangel på respekt :S

Etter 5 min av The departed sier hele gjengen " Denne filmen her var kjedelig, kan vi ikke heller se på tv ellerno?"

meh, fikk aldri fullført den filmen :( må nåkk leie den, slik at jeg får sitt hele å ikke bare dei 5 første minutta. Dumme jenter  :innocent:

8710676[/snapback]

Syns det virka som ganske smarte jenter, jeg :!:

 

The Departed er fjorårets største gjesp!

8710683[/snapback]

 

Hvilken type filmer liker du da ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...