Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har totalt ødelagt Vincents karakter. I spillet var han en morsomkul nerd, her er han ment å skal være attraktiv. Har hørt det at Revelation skal være mer Action en skrekk, så jeg tror egentlig det er bare SH-fans/diggere som vil like filmen. Jeg tror grunnen til den gode atmosfæren film 1 var pga at regissøren var Fransk.

Fransk skrekk er sadistisk, unormalt og forstyrrende (Martyrs, Haute Tension osv)

Men det er EN ting jeg gleder meg til å se: Nurses :dribble:

 

I know. Fransk film ruler!

 

Og ja, håper vi får se nurses igjen, pluss pyramidhead og andre ting fra spillene. Det er nettop det som gjorde filmen så magisk, det at de hadde greie på å ta ting fra filmen, og så tilpasse det kinopublikumet. Glemmer aldri det øyeblikket hvor den første flyalarmen går, CGI eller ikke, det var litt av ett syn.

 

 

Oppdatering: her er traileren i hvertfall. Ser nå at det er litt B-film preg over det hele... Blant annet savner jeg hun fine dama, men Sean Bean er på plass og ser ut til å levere varene, ikke værst. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta det fra en som kan nyte seg gjennom det meste av dårlig horror.

 

I dag føler jeg for å leke litt å ha det gøyt, jeg gjør ikke dette for å fornærme deg, er du med? ;)

Nå skal jeg nevne noen filmer jeg liker og om du finner noen DU mislikte, tell me :D

Her har du alle de B og sikkert C skrekkfilmene jeg liker

Dette kan bli gøy, kom igjen nå!

 

Alien 4

Insidious

Constantine

The Fourth kind

The Ring (amerika)

Resident Evil Apocalypse

Boogeyman (filmen er forhatt av USA)

Lenke til kommentar

Vi sier det sånn her: Hvis du kommer tilbake med en melding om at SH2 var bra, så har vi noe å snakke om. Den når ingen av de filmene du nevner opp til anklene..

 

Den er jo uansett bare å se, men jeg syns altså at det var fullstendig bortkastet tid. Kanskje jeg ikke var i humør..

Lenke til kommentar

Jeg synes tots hadde topp stemning, men ble helt ødelagt av slutten. Den rakk aldri å bli virkelig creepy.

 

Vil heller anbefale filmen "Shuttter". Det er viktig at du ser den asiatiske. Kan også legge til den franske filmen "inside" siden det ble nevnt franske filmer. Denne er en av de beste skrekkfilmenejeg har sett. topp stemning og gørr.

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Amazon driver å anbefaler en film til meg som heter..........THE SHRINE!

Og jeg har bestilt filmen Dorothy Mills. Så er det en film jeg vurderer skikkelig å skaffe, den heter When The Lights Went Out men er redd for at det bare skal være en annen tøsete spøkelsesfilm. Jeg skal definitivt skaffe meg Sinister som kommer i Mars på dvd.

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

A Tale of Two Sisters er glimrende. Mesterverk!

 

AToTS, Ringu, Pulse og Audition er alle umiddelbare klassikere fra det fjerne østen. Det er på mange måter en gylden kvartett som har vært med på å starte noe helt spesielt innen mystisk cinema. Summen av disse fire utgjør noe mye større en delene det er bygget opp av. Det er stort og det er fantastisk, om ikke bittelitt skremmende (no pun!) :roll:

Lenke til kommentar

I know. Fransk film ruler!

 

Og ja, håper vi får se nurses igjen, pluss pyramidhead og andre ting fra spillene. Det er nettop det som gjorde filmen så magisk, det at de hadde greie på å ta ting fra filmen, og så tilpasse det kinopublikumet. Glemmer aldri det øyeblikket hvor den første flyalarmen går, CGI eller ikke, det var litt av ett syn.

 

 

Oppdatering: her er traileren i hvertfall. Ser nå at det er litt B-film preg over det hele... Blant annet savner jeg hun fine dama, men Sean Bean er på plass og ser ut til å levere varene, ikke værst. :)

Må bare si at jeg liker Vincent, ahhhhh.

Har ikke spilt noen av silent hill spillene, men har sett ei venninne gjøre det. Har også bare sett enern og var pissredd etterpå.

Denne skal jeg ihvertfall se :green:

Lenke til kommentar

Så, kan noen anbefale meg en skrekkfilm som er skummel nok til at jeg reagerer nok på det til å være redd for det det handler om og å bevege meg alene utendørs i mørket? Så langt er den eneste filmen som har gitt meg den følelsen "The Descent". Alt annet jeg har sett har vært et stort, kollektivt gjesp. (Hele veien fra Nosferatu opp til Ringu). Det var en eller annen koreansk sak med edderkopper som nesten klarte det, men stort sett er det bare meh. Jeg vil bli skremt!

Lenke til kommentar

Tja, kanskje ikke helt det du er ute etter. Men du har kanskje allerede siett Insidious? The Grudge er vel en smal sak ettersom du har sett Ringu ?

 

Personlig syns jeg Insidious var veldig bra, faktisk så bra at jeg skvatt og brølte litt stort sett de samme stedene andre gangen jeg såg den :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...