Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Syns det er helt topp med ElvisTCB sine random innlegg som tar for seg ditt og satt.

 

Zorin : "I find the computer indispensable" *taster på tastatur*

 

Noen datoer bare husker jeg.......men det er klart at imdb og wiki er viktig.

 

SW I-III ga meg ingenting , de gamle var i hvertfall underholdende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

Ja, dere har vel begge to rett. Beklager, det er ikke meningen å være gretten! :)

 

EDIT: Har noen her sett Les Misérables? Den kommer ikke på kino i Italia før den 31. januar, og jeg er litt redd for at jeg kun kan se den på italiensk.

 

Du er ikke gretten......."whatcha talkin about Willis ?!" ;)

Lenke til kommentar

Synging passer helt enkelt mellom scener og sånt, da er det ok slik jeg ser det. Men når det skal skynges så det jamrer konstant, da blir det helt enkelt for mye for meg. Ellers er Les Miserables en god historie, har sett den som tegnefilm da jeg var liten og den falt i smak. Det var faktisk en av mine favoritter da jeg var liten. Det gjenstår å se om den har vokst på meg men jeg akter ikke å finne ut av det denne gangen.

Lenke til kommentar

Nei var mest ment som spøk. Har egentlig ikke helt sansen for det selv, men Robin Hood: Men in tights likte jeg når jeg var mindre, så den er et unntak. Musikaler er ikke helt min ting, men jeg likte Moulin Rouge og et par andre. Men eneste grunnen til at man først setter de på er jo fordi man ser de ilag med kvinnfolk. Aldri sett noe sånt alene/med gutter.

Lenke til kommentar

Ja, det kan jo tenkes en rolig kveld med madammen, litt fin rødvin og en god musikal... Høres ganske bra ut spør du meg. Da er det vel blanke i akkurat hvilken film som spilles i bakgrunnen. :)

 

Har fra før av sett West Side Story, ble påtvungen å se den med klassen, nesten som pensum.

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at musikaler ikke står så høyt i kurs hos de fleste menn. Jeg vet ikke om det er mest fordi man ikke vil bryte med den maskuline stereoptypien eller om det sitter dypere.

 

Uansett, jeg har nå sett to Les Miserables-musikaler (10th og 25th anniversary), filmen med Liam Neeson og lest boka, så det er ingen tvil om at jeg skal få med meg den nyeste tolkningen. Det er en av de sterkeste historiene som er skrevet og den kan fint gjenfortelles gang på gang uten at den mister så mye slagkraft av den grunn. I tillegg er de emosjonelle temaene i Les Mis perfekte for musikaler.

Lenke til kommentar

Hva er galt med å se musikaler sammen med andre menn?

 

Vi er redde for å bli snik-metroseksualiserte på musikaler. Plutselig begynner vi å lese Jan Thomas sine motespalter, og før du vet ordet av det går vi på hippe kaffebarer i de seneste moteklærne med botox i fjeset.

Lenke til kommentar

Uansett, jeg har nå sett to Les Miserables-musikaler (10th og 25th anniversary), filmen med Liam Neeson og lest boka, så det er ingen tvil om at jeg skal få med meg den nyeste tolkningen. Det er en av de sterkeste historiene som er skrevet og den kan fint gjenfortelles gang på gang uten at den mister så mye slagkraft av den grunn. I tillegg er de emosjonelle temaene i Les Mis perfekte for musikaler.

Det som er litt artig er at alle musikalversjonene er mye mer tro mot temaene i boka enn Liam Neeson-versjonen. I den nyeste filmen har de også tatt med enda flere elementer fra boka, ganske subtilt, men tydelig for de som kjenner godt til boka og sceneversjonen :)

Lenke til kommentar

Vi er redde for å bli snik-metroseksualiserte på musikaler. Plutselig begynner vi å lese Jan Thomas sine motespalter, og før du vet ordet av det går vi på hippe kaffebarer i de seneste moteklærne med botox i fjeset.

 

Blander du ikke sammen metroseksuelle og hipstere her? De to gruppene er jo ganske annerledes, selv om de kan være like pinlige på hver sin måte.

Lenke til kommentar

Hva er galt med å se musikaler sammen med andre menn?

 

Har sett flere musikaler sammen med kompiser. Ain't nuttin' wrong with that if the music is good.

 

På film har jeg sett opptil flere, live har jeg sett The Phantom of the Opera (både New York og London), We Will Rock You (tre ganger) samt noen små off-Broadway-greier og en rar oppsetning av The Witches of Eastwick i Australia. Knall underholdning sånt, og mye god musikk og latterlig dyktige skuespillere.

Lenke til kommentar

We Will Rock You er sinnsykt dårlig. Den musikalen har alene lagt min interesse for Queen i ruiner. Phantom of the Opera og Les Miserables er derimot jævlig bra. Jeg har enda ikke sett filmatiseringen av sistnevnte, men Phantom er ikke dum. Jeg skjemtes ikke av å felle ei tåre under sluttscenen da jeg og mine kompiser så den. Jeg er heller mer skeptisk til sirkelronkinga etterpå, men er det filmkveld så er det faen meg filmkveld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...