Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Vet at kinoene er veldig strenge på filmer med 18-årsgrense, men bryr seg lite med 11 og 15-årsgrenser. Litt det samme som kjøp av spill og film i butikk. Langt i fra like strenge med 15-årsgrenser som med 18.

Har selv jobbet med billetene og du blir straffa hardt hvis du lar barn inn på 16-årsgrensa.

 

Var på kino i går med mannen, så Django Unchained. Utrolig kul film, koste meg mye. ;)

Fantastisk film, ikke sant? :)

Hvilken del likte du best?

 

Blir wages of fear i kveld :)

Bra tips skal definitivt sjekke ut den filmen, ser spennendes ut. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro det er fordi de har mer ekstramateriale enn vanlige utgaver (av de filmene som har blitt sluppet av andre enn Criterion hvertfall),kan ha bittelitt bedre kvalitet og tar seg bedre ut i hylla :p

De er jo forsåvidt ikke så veldig mye dyrere enn vanlige blu-rays som nettopp er sluppet opplever jeg.

 

 

Ikke skyt hvis jeg er helt på jordet :p

Endret av Tord93
Lenke til kommentar

Criterion-filmer særdeles overpriset på Platekompaniet da de er spesialimporterte filmer.

 

Criterions har som mål å gi ut viktige filmer i så høy kvalitet som de kan (noe som tidvis utgjør enorme forskjeller i forhold til alternative utgiveleser). I tillegg har de med mye bra ekstramateriale, og gjerne et flott cover som gjør utgivelsen til noe mer enn en vanlig DVD/BD.

 

Om du synes det er verdt de ekstra pengene er opp til deg. Men for noen filmer er det liten tvil at Criterions utgave er den du vil velge. Men de gjelder stort sett for smalere filmer enn Wages of Fear.

Lenke til kommentar

Nei man kjøper ikke Criterions på Platekompaniet. Criterions kjøper en hovedsaklig fra Barnes & Noble, to ganger i året når de har Criterion 50%-off salg. Da ender den jevne blu-ray-utgave på 20 dollar, noe en Criterion-Blu så avgjort er verdt. Amazon har noen ganger priser ned mot dette, og en veldig sjelden gang under, men det har liksom blitt til en tradisjon å gå litt bananas hos B&N rett før jul, og tidlig i Juli.

 

Det som gjør meg så glad i The Criterion Collection er at når en ser en utgivelse fra dem, spesielt en Blu-ray, så kan en være relativt trygg på at dette er den beste mulige utgivelsen av en gitt film. Noe som for en stakket stund kan gi en små-nevrotisk purist litt ro i sjelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer også på med dette og django unchained. Meg og bror som begge er 17 i mars skal gå å se den på torsdag. Skal reise med pappa som også skal se filmen. Skal se på kristiandsand kino, er så glad i tarantino så om jeg ikke slipper inn hadde det vært surt. Noen tips, eller noen som har erfaringer derfra. Kanskje snike en 100-lapp i lommen til bilettduden? Vi har forhåndsbestilt biletter, men om vi henter bilettene og blender inn i crowden på vei inn salen og gir biletten kan det gå? Hvor strengt kan det være, de har til og med et skilt det står, er det 18 års grense kan du komme inn om du er 15 og med foreldre elns.

Lenke til kommentar

Lurer også på med dette og django unchained. Meg og bror som begge er 17 i mars skal gå å se den på torsdag. Skal reise med pappa som også skal se filmen. Skal se på kristiandsand kino, er så glad i tarantino så om jeg ikke slipper inn hadde det vært surt. Noen tips, eller noen som har erfaringer derfra. Kanskje snike en 100-lapp i lommen til bilettduden? Vi har forhåndsbestilt biletter, men om vi henter bilettene og blender inn i crowden på vei inn salen og gir biletten kan det gå? Hvor strengt kan det være, de har til og med et skilt det står, er det 18 års grense kan du komme inn om du er 15 og med foreldre elns.

 

http://www.medietilsynet.no/Film-pa-kino/Foreldre/Aldersgrenser/

 

Aldersgrensene er juridisk bindende og må følges av kinoene eller andre som viser filmen. Hvis barnet er i følge med voksne, kan barn inntil tre år yngre enn aldersgrensen få bli med. Dette gjelder ikke 18-årsgrensen, som er absolutt.
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte for en kort stund tilbake Star Wars: The Complete Saga på Blu-Ray herfra, da jeg trodde at dette var original-filmene. Men det var det tydeligvis ikke. Første filmen var The Phantom Menace fra 1999. Er den og resten av filmene da en annen serie av Star Wars, eller er det re-makes? Jeg ville jo se de med Luke Skywalker, Princess Leia, Chewbacca osv. Kan noen gi meg en liste med alle de originale Star Wars-filmene, i riktig rekkefølge, slik at jeg får sett dem? Eller er det sånn at de gamle, "originale" filmene kommer senere i serien, og at de nye er prequels?

Endret av Banksy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...