Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Den er en dokumentar, som jeg lagde fordi jeg ville ha et prosjekt å jobbe med og så muligheten. Den har en ganske annerledes, litt underfundig type humor som jeg ikke la opp til bevisst, men har fått mange kommentarer på. Jeg viste de første 15 minuttene av den til klassen, med foreldre og lærere, til sammen rundt 100 mennesker, og den var tydeligvis mye mer morsom enn jeg trodde. Ikke på den ufrivillige måten da. :p

Men den er en seriøs dokumentar, og jeg endte opp med å lage den så klassen har noe de kan se tilbake på og huske både reisen (den handler om et prosjekt der vi samlet sammen penger til et barnehjem i Kaliningrad, også dro dit etterpå). Man kan se hvordan alle de forskjellige personlighetene utfyller klassen på en måte, samtidig som det er noen fine Kodak-øyeblikk.

 

For det første så fikk jeg ros fra de fleste som så den, men det betyr egentlig ikke mye med tanke på at de hadde et eller annet slags forhold til meg som gjør dem partiske. En kamerat av meg, er alltid helt ærlig om det han synes om en film og aldri sier at en film er bra hvis han ikke synes den er det, og vurderer alt etter samme standarden osv. Han var helt stille etter credits var ferdig i motsetning til de andre som tullet litt siden det er en litt trist slutt med tanke på at vi er ferdige med videregående, også bare sa han "Den var veldig bra" rett før jeg dro. Meningen hans respekterer jeg veldig, så jeg var litt stolt akkurat da. Andre, som vurderer film på samme måte, sa også at den var genial, så det er jeg glad for. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre så ville nok ikke filmen ha funket noe særlig uten de låtene som er med. Kan komme med en liten liste:

 

Martin Sexton - Diner

Bob Dylan - Positively 4th Street (teksten passer absolutt ikke, men melodien gjør det :p )

Gary Glitter - Rock 'n Roll Pt. 2

Vangelis - Chariots of Fire (fristelsen var for stor)

The Who - I Can't Explain

Michael Giacchino - Oceanic 815

Michael Giacchino - Charlie Hangs Around

 

Alle låtene har spesielle kvaliteter, de aller fleste av dem har ganske fengende melodier og stemningen i låtene passer til de sekvensene jeg brukte dem i. ;)

 

Jeg tror jeg bare lar filmen være som den er, for den er laget mer for klassen og klassekameratene mine, så jeg er ikke så sikker på om andre vil like den like mye egentlig. :)

Lenke til kommentar

Blir spennende å se korleis The Dark Knight som dei skal kalle Batman filmen blir som kjem i 2008. Om eventuelt den blir bedre for det er eklelte skuespillere som burde ha blitt byttet ut med andre.

 

Har sett ein del av dei andre batman filmene og synst at Batman Begins var den beste hittil. Musikken kunne ha vert enda bedre i Batman Begins, meinar eg.

Endret av Sayid
Lenke til kommentar
Dessverre så ville nok ikke filmen ha funket noe særlig uten de låtene som er med. Kan komme med en liten liste:

 

Martin Sexton - Diner

Bob Dylan - Positively 4th Street (teksten passer absolutt ikke, men melodien gjør det :p )

Gary Glitter - Rock 'n Roll Pt. 2

Vangelis - Chariots of Fire (fristelsen var for stor)

The Who - I Can't Explain

Michael Giacchino - Oceanic 815

Michael Giacchino - Charlie Hangs Around

 

Alle låtene har spesielle kvaliteter, de aller fleste av dem har ganske fengende melodier og stemningen i låtene passer til de sekvensene jeg brukte dem i.  ;)

 

Jeg tror jeg bare lar filmen være som den er, for den er laget mer for klassen og klassekameratene mine, så jeg er ikke så sikker på om andre vil like den like mye egentlig.  :)

8703992[/snapback]

Trodde copyrights bare gjaldt om du skulle tjene penger på filmen.

Lenke til kommentar
Trodde copyrights bare gjaldt om du skulle tjene penger på filmen.

8706266[/snapback]

Som Thrustmaster sier, det er uansett forbudt å offentliggjøre/videreformidle andres verker (film, musikk, bøker, tekster) uten deres eksplisitte godkjennelse så lenge copyright-perioden er aktiv.

Eneste innvirkningen det at man tjener penger på det vil ha er at erstatningsbeløp ved en eventuell rettssak trolig blir betraktelig større.

 

Og om verket er lisensert eller ikke er likegyldig; Er verket copyrightbeskyttet (og det blir det automatisk i de fleste land i dag) er det forbudt å spre det (det at en film/anime/musikk/osv er ulisensert gjør bare at det er mye mindre sannsynlig at det blir forfulgt av copyrightinnehaver).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
vel, sist jeg renga hadde jeg brukt over 80 000 på dvd'r, så og nå nærmer jeg meg sikkert 90. så jeg ler av dine 23000 :D

8709484[/snapback]

 

Nå sist svidde du av 23k på en gang, på filmer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...