Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324

Jeg vet om en som kunne skremt terroristene mer enn hr Norris , nemlig mr Bean......i kung fu drakt naturligvis :D

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

http://www.youtube.com/watch?v=m4MwkA-MttU&list=UUReABscl9mYkIDkoPYkvAIA&index=1

http://www.youtube.com/watch?v=0qPeWOImQoA&list=UUReABscl9mYkIDkoPYkvAIA&index=2

http://www.youtube.com/watch?v=7KRsgvXDr2s

 

TCB-band når de så min plakat på Cosmopolite : "Du kunne ikke tatt med en større plakat ?" (ita. 4sh er 140x200 cm.....a poster fit for a KIng) , ho ho :D

 

Elvis : "On drums is Ronnie Tutt , on piano Glen Hardin......"

 

Elvis var i kanonform i 68-72 !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Det er min favoritt periode også. Fra 68 comeback spesial og frem til han ødela kroppen med dop og dårlig mat. Han sang fantastisk da, og gjorde mere opera-aktig vokal selv om han beholdt den morsomme tullesiden på konserter. Artig å se hvor nervøs han er i de første låtene på Hawaii konserten. Han står jo og rister. Og så slapper av og begynner med ablegøyer etter noen sanger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fikk sett to første timene av serien House of Cards på onsdag (den premierer på Netflix 1. februar).

 

Føltes som to første timene av en tretten timer lang film - skal si grensene mellom film og serie viskes ytterligere vekk nå som ny distribueringsordning (strømming) tar til. Alle episoder på en gang, så opplevelsen blir fort en veldig lang film for mange.

 

David Finchers regi var upåklagelig og Spaceys skuespill noe for seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det er min favoritt periode også. Fra 68 comeback spesial og frem til han ødela kroppen med dop og dårlig mat. Han sang fantastisk da, og gjorde mere opera-aktig vokal selv om han beholdt den morsomme tullesiden på konserter. Artig å se hvor nervøs han er i de første låtene på Hawaii konserten. Han står jo og rister. Og så slapper av og begynner med ablegøyer etter noen sanger.

 

Hele 60s var han "medisinert" og junk food har han alltid likt......på midten av 60s hadde han lagt på seg en smule , han gikk ned en del i forbindelse med 68 spesialen (det beviser at han kunne hvis han ville , de siste 2-3 åra var det jo depresjon inne i bilde oxo)

 

Memphismafian tok selv drugs (enkelte forfalsket Es signatur for å få tak i medisiner , det var nok mye rart som skjedde på Graceland som aldri vil komme ut) , det samme gjorde Tutt og Es sangere gikk på speed for å klare holde opp tempoet.....det var bare rundt 1972 at det gikk for langt mht Elvis og drugs.....i 73 hadde han 4 overdoser så det var helt klare tegn at han var havnet i en farlig spiral.

 

Boka "Elvis : What Happened ?" kom ut 2 uker før E døde , alt for sent....... :(

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Hmm, lurer på hvor nazi kinoen kommer til å være ang. Django i kveld jeg. Fyller atten i år.

 

He he , på "nazikino" som du kaller det var utenlandske filmer forbudt , 1933-45 ;)

Lenke til kommentar

Man kan vel si Elvis har to distinkte perioder. 50-tallet der han var den glatte superkjekke jentenes drøm som kom ut med kjærlighetslåter og rockabilly-låter på strak arm. 60-tallet det han var med i drøssevis av dårlige filmer, og 70-talls Las Vegas-Elvis som sang mere operatisk og dramatisk og kom med mere soul og gospel-låter.

Selv liker jeg best den senere perioden, med masse brass og pompøse vers og operatiske avslutninger. Ta f.eks. slutten på American Trilogy fra Hawaii-kosertene.

 

Utrolig at mannen klarte å holde karrieren gående i 30 år uansett, er ikke mange artister som gjør det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

og da mista jeg troen på en film jeg har sett frem til i evigheter.

 

Heller Joseph-Gordon Lewitt enn Josh Hartnett.

 

Nå er det ikke akkurat som at Sin City kan bruke liket til Michael Clarke Duncan til å forsette rollen som Manute.

 

Josh Brolin tar over for Clive Owen på grunn av storyen, men Owen er fremdeles med i deler av 2`ern.

 

Jamie Chung er digg, så jeg har ikke noe imot det. Hun asiatiske gatepiken husket jeg så vidt fra 1`ern.

 

Ray Liotta blir også med i Sin City oppfølgeren med Jeremy Piven, Juno Temple og Christopher Meloni som er bekrefta i det siste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Man kan vel si Elvis har to distinkte perioder. 50-tallet der han var den glatte superkjekke jentenes drøm som kom ut med kjærlighetslåter og rockabilly-låter på strak arm. 60-tallet det han var med i drøssevis av dårlige filmer, og 70-talls Las Vegas-Elvis som sang mere operatisk og dramatisk og kom med mere soul og gospel-låter.

Selv liker jeg best den senere perioden, med masse brass og pompøse vers og operatiske avslutninger. Ta f.eks. slutten på American Trilogy fra Hawaii-kosertene.

 

Utrolig at mannen klarte å holde karrieren gående i 30 år uansett, er ikke mange artister som gjør det.

 

Elvis-filmene :

 

JHR (et must naturligvis)

FTD (grei nok lettvekter og themen er kul)

VLV (tar man vekk sangene og Ann Margret er den medioker......E har mest kjemi med AM , det gnistrer mellom dem)

Live a little , love a little (grei for å slå ihjel litt tid)

TTWII og EoT (strengt talt mer doku enn film....ser disse mest)

 

Syns disse er de eneste som er noe tess......oh well.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...