Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig, de nye filmene er dårlige, de gamle er oppskrytt, ihvertfall fra ett historiefortellingsperspektiv. At Lucas som ikke akkurat har noen bra track-record de siste årene ikke driver med det lenger er neppe noe tap.

 

AtW

 

Med tanke på hva som tidligere er blitt gjort, er det på en måte nå litt vanskelig å velsigne Lucas Arts på noen måte. Sett på den måten er det hjertelig velkomment at Disney tar seg av den videre outsourcingen av prosjektet. Tvert i mot, det hadde vært meget fett... men igjen, det gjelder kun dersom de velger å gå bort fra det gamle og starte på ny med f.eks KOTOR.

Lenke til kommentar

Tommy Wirkola har fått med seg Pål Sverre Hagen og Aksel Hennie i en ny storfilm om Birkebeinerne, Alexander Skarsgård er også ønsket på rollelista.

 

Hva trur folket om detta? Stiller meg meget skeptisk med tanke på hvilken regisør vi snakker om her. Men det er på tide at vi får filmer med bakgrunn i eldre norsk historie. Det er jo bare velge og vrake fra sagaene våre.

Lenke til kommentar

Kill Buljo har ihvertfall litt for de med følelser for kyr som går forbi det å spise de mellom to brød.

 

Weirdo.

 

Går tilbake til å se min neste film med Kevin Spacey i en sentral rolle, Seven. Ble så pumpa opp etter å sett de to første episodene av David Fincher/Kevin Spacey-serien House of Cards i dag.

 

Seven er legendarisk, og gleder meg vanvittig til House of Cards.

Lenke til kommentar

Ha ha.. Så akkurat The Phantom Menace-videoene på YouTube, av RedLetterMedia, og jeg må si at det var herlige saker, på en irriterende trist måte.. Så mye som jeg hatet den filmen, med Jar-Jar Binks, "Roger, roger!", Anakin Skywalker and what not, så fikk den meg til å hate den enda mer, og fikk meg også til å minne meg om hvor jævla grisekjørt Star Wars ble etter dette.. Pekte på ting jeg ikke engang hadde tenkt på, alle plothullene, etc., noe som jeg muligens vel vitenede ville ha oversett ellers, hadde det ikke vært for blant annet nevnte elementer.. Litt slik som at man kan tilgi noen for å ha ræva musikksma hvis de er snille og greie ellers, men når man voldtar det kjæreste man har, så blir musikksmaken en del av den vemmelige helhetspakken!

 

Synes dog stemmen til vedkommende som snakket var en smule irriterende, og vet ikke helt om han gjorde seg til, eller om han har en så grautete stemme..?!

Lenke til kommentar

Tommy Wirkola har fått med seg Pål Sverre Hagen og Aksel Hennie i en ny storfilm om Birkebeinerne, Alexander Skarsgård er også ønsket på rollelista.

 

Hva trur folket om detta? Stiller meg meget skeptisk med tanke på hvilken regisør vi snakker om her. Men det er på tide at vi får filmer med bakgrunn i eldre norsk historie. Det er jo bare velge og vrake fra sagaene våre.

 

Det ser forsåvidt lovende ut, spør du meg. Det er mye jeg personlig ikke vet om disse såkalte birkebeinerene, som også kunne være interessant å lære i en ev. filmatisering av denne gitte epoken. Skjedde "birkebeining" i samsvar med vikingtiden og vikingtoktene? osv.

 

Har virkelig ikke så mye greie på norsk film egentlig, men bøder det virkelig så ille, det at denne Tommy Wirkola står som regissør?

 

Vi har jo vært inne i en god periode nå med Hodejegerene og Kon Tiki som store, norske filmatiseringer den siste tiden, hvor begge har nytt stor internasjonal suksess og etterspørsel. Om ikke annet ser jeg det som ett positivt tegn på at Norsk film er på fremmarsj! :)

Lenke til kommentar

Når Wirkola har laget parodifilmer har han gjort det maksimalt, og med vilje og med stor kjærlighet til filmer som Airplane! og Man with the Naked Gun (sier han selv). Han har vist at han kan gjøre andre ting også.

Det er mere Evil Dead enn Kill Buljo over Død Snø.

Og med så lang erfaring i regissørstolen, både med å regissere norske og kjente utenlandske skuespillere, har jeg god tro på den nye filmen hans.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ha ha.. Så akkurat The Phantom Menace-videoene på YouTube, av RedLetterMedia, og jeg må si at det var herlige saker, på en irriterende trist måte.. Så mye som jeg hatet den filmen, med Jar-Jar Binks, "Roger, roger!", Anakin Skywalker and what not, så fikk den meg til å hate den enda mer, og fikk meg også til å minne meg om hvor jævla grisekjørt Star Wars ble etter dette.. Pekte på ting jeg ikke engang hadde tenkt på, alle plothullene, etc., noe som jeg muligens vel vitenede ville ha oversett ellers, hadde det ikke vært for blant annet nevnte elementer.. Litt slik som at man kan tilgi noen for å ha ræva musikksma hvis de er snille og greie ellers, men når man voldtar det kjæreste man har, så blir musikksmaken en del av den vemmelige helhetspakken!

 

Synes dog stemmen til vedkommende som snakket var en smule irriterende, og vet ikke helt om han gjorde seg til, eller om han har en så grautete stemme..?!

 

De originale star wars-filmene har jo ikke akkurat plot som er særlige frie for hull de heller da. Vil si de er både mange og store.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det ser forsåvidt lovende ut, spør du meg. Det er mye jeg personlig ikke vet om disse såkalte birkebeinerene, som også kunne være interessant å lære i en ev. filmatisering av denne gitte epoken. Skjedde "birkebeining" i samsvar med vikingtiden og vikingtoktene? osv.

 

Birkebeinerne var etter vikingtiden, heller i middelalderen, selv om overgangen sikkert kan virke noe diffus for mange. Det står at de skal lage en trilogi fokusert på den berømte reisen til to birkebeinere med småbarnet Håkon Håkonsson fra Østlandet til Nidaros 1205-6. Som middelalderhistoriker er jeg jo henrykt over dette, men samtidig noe skeptisk både til Wirkola og til en trilogi. Hadde trilogien vært til hele birkebeinernes historie, kunne det vært mulig, men bare denne hendelsen og kanskje litt etterpå virker noe tynt. Ang. Wirkola er det bare å se på hva han har laget tidligere opp mot en film som dette.

 

Det finnes mye godt materiale for både film og tvserier i eldre norsk historie, og ikke da bare om vikinger og vikingtokter. Jeg kunne godt tenke meg en god politisk serie om styret til Eirik 2 på slutten av 1200-tallet med giftemål, stormannsstyre og svak konge, Alv Erlingsson etc.

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar

Når Wirkola har laget parodifilmer har han gjort det maksimalt, og med vilje og med stor kjærlighet til filmer som Airplane! og Man with the Naked Gun (sier han selv). Han har vist at han kan gjøre andre ting også.

Det er mere Evil Dead enn Kill Buljo over Død Snø.

Og med så lang erfaring i regissørstolen, både med å regissere norske og kjente utenlandske skuespillere, har jeg god tro på den nye filmen hans.

 

Død snø er jo en av de mere vellykede "kult" filmene som har kommet ut i moderne norsk tid. Jeg synes det er overveiende mange bra filmer i forhold til det som produseres. Og et bra utvalg, vi har noe godt innen hver sjanger. Kanskje ikke like godt som Sverige helt enda, men vi begynner å nærme oss den svenske gullstandarden for filmproduksjon.

Endret av Danek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...