Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film


LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært en herlig oscar-sesong nå med screeners øst og vest. :wee:

 

Jeg vil gjerne benytte anledningen til å trekke fram Killing Them Softly og Hitchcock, dette er to veldig overseerbare titler som jeg synes alle bør få med seg. Foruten dette er det som allerede nevnt Hobbiten og Django Unchained som virkelig skinner denne sesongen.

 

Andre titler som kan være av interesse er Paperboy, Zero-Dark-Thirty, Seven Psychopaths, Anna Karerina og The Impossible.

 

Ha en god fornøyelse! :wee:

Lenke til kommentar

Leide akkurat Abraham Lincoln: Vampire Hunter via Xboxen nettopp. Kan umulig bare være meg som likte filmen? Ikke hørt noen andre prate om den, i min omkrets i alle fall.

God action med flott koreograferte slosskamper, greit skuespill (Likte castingen) og en grei historie (Foruten om vampyrene kan man ikke klage :p). Finfin underholdning, og godt å se at man ikke slutter å lage vampyr-filmer! :)

Lenke til kommentar

Blir vel hobbiten som håver inn det meste uansett. Hvis den er nominert siden den kom så sent på året?

Den ble nå bare nominert i tre kategorier. Spesialeffekter, sminke og produksjonsdesign. Jeg tror nok den kommer til å møte konkurranse med både Anna Karenina, Les Misérables og Prometheus.

 

Det er så kjedelig at det er de samme filmene som går igjen. Ganske så tydelig at det ikke er kvaliteten på filmen som har noe å si, men hvor mektig studioet bak er.

Lenke til kommentar

Ja. Som det året når det var enten Thin Red Line eller Avatar som vant ALLE prisene..kjedelig å se på de samme folka resirkulere takketalene sine og grine litt.

 

Snakker vi om samme prisutdeling?

"Avatar" vant tre Oscarer og "The Thin Red Line" vant ingen.

 

 

Her er mine kommentarer på Oscar-nominasjonene. Hobbiten tar neppe så mange priser dette året. The Academy er som de alltid har vært og siden de ikke liker fantasy til å begynne med er sjansen liten for at de tar en LOTR igjen. Og siden Hobbiten fikk litt blandet kritikk ble den automatisk fjernet fra alle awardssider på Best Picture-fronten. Mulig Hobbiten tar en eller to priser. Gjetter på Make-Up. Der tror jeg den er den sterkeste. Vanskeligere å si på de to andre kategoriene.

 

Kjempeflott at Michael Haneke og Amour får så mye oppmerksomhet. En garantert vinner på Best Foreign Film. Ikke nødvendig for nordmenn å få forhåpninger her, selv om det er flott å være nominert.

 

De liker svært godt "Silver Linings Playbook". Nå har jeg fått øynene opp for den. Ser ut som jeg har en ny film fra 2012 som jeg må få sett.

 

Nok en gang beviser The Academy at de ikke liker Nolan. Jeg vet at "The Dark Knight Rises" ikke var hans beste film (jeg likte den svært godt), men den burde hatt noen nominasjoner i det tekniske felt. Nolan burde også ha vunnet Best Director allerede.

 

Også veldig interessant å se så mye priser for "Skyfall". Det er en tøff konkurranse mellom den og "Life of Pi" i cinematography.

 

Jeg skulle også gjerne sett mye mer til "Moonrise Kingdom".

 

Største overraskelse var i Best Director.

At ikke Affleck, Tarantino eller Bigelow ble nominert kom som et sjokk. Det gir nye tanker. Stort sett pleier samme film få Best Director og Best Picture, selv om ikke Best Picture har best regi. Jeg synes regien til Aronofsky og Fincher i 2010 var mye sterkere enn Tom Hoopers i "The King's Speech".

 

Dette gir større sjanser for "Lincoln", som ser ut som en reprise fra 1993. Da fikk "Schindler's List" 12 nominasjoner, akkurat som nå, og der vant Spielberg både Best Director og Best Picture.

Så til å begynne med tror jeg Lincoln håver inn en del. Det ser ut som det blir en tredje Best Actor-pris for Daniel Day-Lewis.

 

Alt i alt var det en standard opplisting med noen overraskelser, slik som det alltid er. The Academy gjør idiotiske valg hele tiden, men trikset er å ikke bry seg og ha det moro med det.

Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke gire meg opp og se alle oscar filmene og sånt..jeg bare ser på showet som pur erke-amerikansk underholdning og ferdig med det..bryr meg ikke så mye hvem som vinner og ikke vinner, bare det ikke er en eller to filmer som vinner alt.

Syns det er kos å følge med på pre-showene og.

 

Mulig det ikke var samme utdeling, jeg bare husker en utdeling der 2 filmer dominerte alle kategorier, og den ene var en amerikansk krigsfilm.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg må bare spørre, hva er det egentlig folk ser i 3D? Holder meg unna så godt jeg kan, men var innom Komplett.no sitt pick up point/store ved rådhuset i Oslo her om dagen, og sjekka ut Avatar i 3D på en av tvene der, med briller. Det så jo bare helt for jævlig dårlig ut. Alle som skryter av at Avatar i 3D ser så bra ut må enten være tilbakestående, utstyret jeg sjekket det ut på ræva eller så må det være jeg som er tilbakestående. Det ser så flatt og jævlig ut, det er som å se en bakgrunn med flate figurer som rører på seg og herjer liggende litt over bakgrunnen igjen, av mangel på bedre forklaring. Vil si at jeg får bedre 3D-feeling av en film i 2D.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...