Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Det er en tyrkisk verson av Rambo så du vet hva du får. Passer nok best i kompisgruppe med pils på en fredagskveld. Verdt å se om man liker slikt. :)

Lenke til kommentar

har noen sett Hababam sinifi?

Jeg så de 4 hababam sinifi filmene som er på IMDB's sjanger toplister de siste par dagene. De er alle sammen veldig dårlige, men det var et par morsomme scener. Er så absurd og teit at man bare må le noen ganger. Men ellers så er det veldig lite av verdi :( Er bare en hel haug tyrkiske trolls som har gitt disse 10/10 på imdb...

Man kan sammenlikne dem med politiskolen filmene (nei de foregår ikke på en politiskole). Men det er dårligere produksjon, slapp klipping, bisarr tyrkisk humor (halvparten av alle filmene går ut på å gjøre narr av at han ene ser ut som en ku? (MOOO!)), masse uinteressante karakterer og ikke minst utrolig usammenhengende og kjedelige historier der de bare slenger på en scene eller to på slutten som prøver å gi en større mening til filmen... MOOO!

Se på eget ansvar...

Endret av sureup
Lenke til kommentar

ICheckMovies og nysgjerrighet... ^^ Kan også si at det var litt interessant å se noen tyrkiske filmer, og spesielt det å prøve å forstå hvorfor disse har blitt "klassikere" sett fra tyrkiske øyne.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Hva mener du spesifikt? Ja det er sikkert noen som gir filmene 10/10 på kødd men om du ser reviews på imdb fra 2001 osv så virker det som at de blir sett på som "klassikere" i tyrkia. Og når det hovedsaklig bare er folk fra tyrkia som har sett dem så er det veldig lett å oppnå en god karakter. Nå ligger også filmene på youtube med over 2 millioner views på én av dem, og det er ikke undertekster på disse, da er det klart at disse karakterene er mulige å oppnå uten botting/hardcore trolling.

Lenke til kommentar

Youtube har egne botnettverk som kan gi millioner av views hvis du betaler noen dollar. Dette problemet har vært highlighted av flere prominente youtube-kanaler. De får tilsendt liste fra botnettene med priser, si $10 for 10,000 views, $20 for 100,000 views. Så kjører botnettet igang etter betalingen og vips, 2 millioner views, bli "featured" på forsida på youtube automatisk, få masse trafikk og annonseinntekter.

Det er heller ingen måte å se at noen har brukt view-bots for å få millioner av views, så det antas at mange store kanaler har blitt størst ved å booste views på denne måten, før flere kanaler begynte å organisere seg imot denne stygge trenden og gikk public med det.

Det er bl.a. derfor youtube har innført en 3 timers view-cap på 302 views. Den teller opp views i denne perioden også, men de kommer i etterkant. Da forhindrer de at slike botnet-brukere booster videoene sine til topp med det samme de postes.

I Tyrkia er fremdeles den mest brukte metoden SVCD'r og spillere for å se film. Piratmarkedet er helt ekstremt der.

Du kan ikke mene at disse dårlige tyrkiske filmene får så mye votes på IMDB fordi de er så jævla bra. Det meste er hysterisk kjedelig, selv for tyrkere. Hvorfor akkurat tyrkere skulle gidde å gjøre noe slikt, aner ikke jeg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

No shit at det er bots på youtube?? Forøvrig hababam sinifi har bare 15k votes på imdb, så det skal ikke mye til! Det er også flere indiske filmer dette har skjedd med. (men som jeg ikke har sett selv.)

Jeg vet jo ikke hva tyrkere tenker, da jeg ikke er tyrker ei heller har jeg bodd i tyrkia, derfor presenterer jeg ting som indikerer at det sannsynligvis ikke bare er ren trolling. Om du ikke har sett filmene så anbefaler jeg deg å ta en titt, så kan du prøve å forstå også ;)

Tror du folk har plantet reviews på imdb siden 2001 slik at den i 2011-2012 skulle komme opp på imdb sine top50 sjanger lister og kanskje enda lenger i fremtiden top 250?

Tror du de har faket millioner av views, kommentarer og likes på youtube?

Tror du de har faket wikipedia artikler?

Tror du de har faket det faktum at det er MANGE (9 tror jeg) filmer i denne serien, som indikerer at den var en hit i tyrkia?

Selv så tror jeg det heller er mer sannsynlig at det faktisk er folk som liker dem (men selvom man liker dem, la oss si 7/10, så kan man veldig fort stemme 10/10 både i affekt og/eller for å booste). La oss se på oss selv da, humor blir veldig fort subjektivt og jeg har veldig liten tro på at for eksempel fleksnes hadde blitt satt pris på i så veldig mange andre land. Men "Fleksnes fataliteter" har 8.2 på imdb.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Den ser bra ut! Liker Di Caprio for tiden. Finner mange passende roller synes jeg.

Men hva gjør Spiderman med i filmen?!?

edit: Er vel ikke tilfeldig at Tobey Maguire og Leonardo er venner sikkert. Var ikke de narko-kompiser også? Mener å ha lest det for lenge siden. Og at det var en av grunnene til at det ble slutt på Spiderman for hans del.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...